ביקור של קשישותא בביתו של קשיש ערירי בחנוכה
ביקור של קשישותא בביתו של קשיש ערירי בחנוכה

מתנדבי קשישותא יציינו גם את פורים עם קשישים עריריים

קשישותא - היוזמה החברתית המרגשת של איציק הכוהן, שנועדה לציין את החגים עם קשישים עריריים, סחפה בחנוכה עשרות תושבים מרחובות והפכה להצלחה. עכשיו המתנדבים הרחובותיים נקראים לחגוג עם הקשישים גם את פורים

פורסם בתאריך: 10.3.19 07:52

-->

בחג חנוכה האחרון עשרות תושבים מרחובות הגיעו להדליק נרות עם קשישים עריריים מהעיר. זאת כחלק מיוזמה חברתית של איציק הכוהן, שמאז ילדותו היה בקשר עמוק והדוק עם קשיש ערירי מרחובות עד לפטירתו. היוזמה, שנקראת קשישותא, נולדה מתוך חלומו של איציק לארח חברה ולעזור לקשישים עריריים בתקלות יום יומיות. בחנוכה, כאמור, עשרות תושבים נענו לרעיון והגיעו לבתיהם של הקשישים עם ילדיהם ועם משפחותיהם כדי להדליק בצוותא נר. ההתרגשות הייתה רבה מבחינת כולם – הן בקרב הקשישים והן בקרב המשפחות שסיפרו לאחר מכן עד כמה המפגש עם הקשישים תרם להן, ריגש את בני המשפחה ופתח את לבם.

לקראת פורים, איציק והמתנדבים נערכים לחגוג ולהכין משלוחי מנות לקשישים. לדבריו, קשישותא כבר פועלת עם יותר מ-50 מתנדבים ומתנדבות, והוא מקווה שיצטרפו עוד מתנדבים ושיאותרו עוד קשישים הזקוקים לעזרה, בין היתר הודות לסיועו של מחזיק תיק הרווחה והשירותים החברתיים בעירייה, עו"ד שמואל דאנזאן.

איציק הכוהן: "חג חנוכה האחרון היה ממש סימן מעודד. היו יותר מתנדבים מקשישים, אז ממש יצאנו עם כוחות לעוד עשייה. היו 50 מתנדבים ולנו הייתה רשימה של 33 קשישים. עכשיו השאיפה שלנו היא להשיג פרטי קשר של קשישים נוספים מרשימות העירייה, כי לא קיבלנו את כולם. ישנם 100 קשישים עריריים לגמרי בעיר שאין להם אף אחד בעולם".

עד כמה נשמר הקשר עם הקשישים לאחר חנוכה?

"משפחות כתבו לנו שמאז הם בקביעות עם הקשישים. היינו בשוק, כי זה בעצם החלום".

עוד התפתחות חיובית היא שקבלן שיפוצים ותיקונים התגייס לעבוד בהתנדבות עם קשישותא, ובכל פעם שמשהו מתקלקל בבית של אחד הקשישים, הוא מגיע לבצע תיקונים. לשאלה מה התקוות לעתיד, עונה איציק: "אנחנו מתכננים משהו הרבה יותר גדול. השאיפה שלנו היא שזה לא יתקיים רק בחגים, אלא שזה יהיה בכל השנה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר