תיק צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

שמרו על הפלאפונים והארנקים קרוב – חוליית גנבים פועלת במרכז רחובות

חשד: חוליית גנבי טלפונים סלולאריים וארנקים החלה לפעול במרכז העיר רחובות, בדגש על רחוב הרצל והקניון. שיטת הפעולה פשוטה: מעקב אחר אנשים הנכנסים לבתי עסק והמתנה ל"שעת כושר" שבה המכשיר או התיק נותרים ללא השגחה

פורסם בתאריך: 17.2.19 12:14

-->

חשד: חוליית גנבי טלפונים סלולאריים וארנקים החלה לפעול במרכז העיר רחובות, בדגש על רחוב הרצל והקניון. שיטת הפעולה פשוטה: מעקב אחר אנשים הנכנסים לבתי עסק והמתנה ל"שעת כושר" שבה הארנק, המכשיר הסלולארי או התיק נותרים ללא השגחה.

במקרה שהתרחש ביום שישי האחרון, אוהד, תושב העיר בשנות ה-20 לחייו, התיישב באחת הפלאפליות במרכז העיר. כשקם לקחת עוד טחינה השאיר את הנייד על השולחן ולמרות שלדבריו המכשיר "הופקר" לפחות מעשר שניות, כשחזר כבר לא היה עם מי לדבר, תרתי משמע.

"לקח לי קצת זמן לעכל את זה שהפלאפון נגנב", הוא אומר. "בהתחלה חשבתי שאולי שמתי אותו בכיס. אחר כך בדקתי אם הוא לא נפל מתחת לשולחן אבל התחלתי להבין שמישהו הרים אותו בשנייה שקמתי. שאלתי אנשים אם מישהו ראה משהו, אבל אף אחד לא שם לב. ביקשתי מאחד הלקוחות במקום פלאפון כדי לנסות להתקשר לעצמי, אבל המכשיר כבר היה כבוי. בקיצור – הלך הפלאפון בשנייה".

פנית למשטרה?

"לא. לדעתי חבל על הזמן. לא הייתה לי על המכשיר נעילה או תוכנה לאיתור, וגם הבנתי שהחבר'ה שגונבים פלאפונים יודעים איך לעקוף כל דבר. זה מאוד מרגיז והגנב קיבל ממני קללות מפה עד להודעה חדשה, אבל אני מאשים גם את עצמי. כנראה שבישראל של שנת 2019 אסור להשאיר שום דבר בעל ערך לשנייה בלי השגחה".

מקרה זה מצטרף לשורת אירועים שהתרחשה עוד קודם לכן, ביום חמישי בשבוע שעבר. תושבת העיר, אור, מספרת כי במקרה שלה הנייד נגנב מעגלת התינוק: "זה קרה בחמישי בבוקר. לצערי הייתי קורבן לגניבת הפלאפון מהעגלה בחנות במרכז העיר. לאחר ששילמתי שמתי לב שהנייד לא נמצא. מהתבוננות במצלמות האבטחה של החנות, וגם של חנויות מסביב, הבנתי שנפלתי קורבן לשיטת גניבה ידועה לשמצה. הם מסתובבים בשניים, רואים אמא עם עגלה, עוקבים אחריה וברגע של היסח דעת מעלימים את מה שנמצא בהישג יד, בדרך כלל בכיסים של התיק או בארגונית של ידיות העגלה. למי שזה טרם קרה להם, שימו לב, תהיו זהירים ותשמרו על הדברים. גם אני הייתי נאיבית ושילמתי על זה".

במקרה זה אור הציפה את המקרה ברשתות החברתיות, פרסמה את תמונות החשודים שנקלטו במצלמות האבטחה ואף פנתה למשטרה להגשת תלונה. שם התברר לה כי היא אינה היחידה שנפלה קורבן לחוליית הגנבים.

"בתחנת המשטרה אמרו לי שלפניי כבר הוגשו באותו היום 5 תלונות על גניבות של ארנקים ופלאפונים בקניון. אני לא יודעת אם מדובר בגנבים מקומיים, אבל פנינו לעסקים באזור והוצאנו ממצלמות האבטחה צילום של שני החשודים שעקבו אחריי. אשמח אם יש מישהו שמזהה אותם ידווח על כך".

אני מבין שלמרות הפרסומים ברשתות החברתיות איש עדיין לא זיהה אותם.

"בינתיים לא".

החשודים בגניבת הנייד של אור

החשודים בגניבת הנייד של אור

 

גורם במשטרת רחובות אישר ל"ערים" כי בשבוע שעבר הוגשו לתחנה מספר תלונות על גניבות ארנקים ופלאפונים, וכי עדיין לא אותרו חשודים במעשה. אותו גורם הוסיף: "קשה לדעת אם מדובר בחוליה מקומית, למרות שבדרך כלל אם מדובר בגנבים מקצועיים הם נעים ממקום למקום ומתמקדים בערים שבהן לא יזהו אותם. המשטרה חוקרת את התלונות, אך במקביל חשוב שהציבור ישמור על ערנות ולא ישאיר תיקים וחפצים יקרי ערך בלא השגחה אפילו לפרקי זמן קצרים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש כאן מחזוריות של גנבות ברחובות.. מוצלחות מבחינת הגנבים.. משטרת רחובות אדישה!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר