המועצה המקומית קרית עקרון (צילום: ניר שמול)
המועצה המקומית קרית עקרון (צילום: ניר שמול)

מועצת קרית עקרון תבקש להעלות את תעריפי הארנונה

קרית עקרון צפויה לאשר בשבוע הבא עלייה בארנונה. אריק חדד: "מעמיסים על התושבים במקום לצמצם הוצאות בזבזניות". המועצה בתגובה: "עלייה משמעותית באשכול הסוציואקונומי מורידה את מענקי האיזון והתמיכה הממשלתית במועצה"

פורסם בתאריך: 12.2.19 07:49

-->

ביום ראשון הבא (17.2) צפויה מועצת קרית עקרון לאשר את העלאת האנונה למגורים ביישוב בארבעה אחוזים. זאת בכפוף לאישור חריג של שר הפנים ושל שר האוצר, מאחר וצו השעה של משרד הפנים מורה על עלייה של 0.3 אחוזים בלבד. במידה והבקשה של מועצת קרית עקרון תתקבל, התושבים ישלמו 45 שקלים למטר.

חבר האופוזיציה אריק חדד, שמתנגד לעלייה החדה, טוען: "זו עלייה מיותרת וחריגה מכל שהיה מקובל במועצה הזאת בשנים האחרונות. תמיד הקפדנו להעלות לפי צו השעה של משרד הפנים ולא מעבר לכך. ראש המועצה עושה לעצמו חיים קלים, מעמיס על התושבים בארנונה וזאת במקום לצמצם הוצאות בזבזניות. אני מתפלא על כך שחברי המועצה מהסיעות השונות יצביעו בעד ההצעה ויפגעו בשכבות החלשות. סגן ראש המועצה אילן ירימי מחזיק בתיק הרווחה ועליו אני הכי מתפלא שהוא תומך בזה".

אריק חדד (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

אריק חדד (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

סגן ראש המועצה אילן ירימי מסר בתגובה: "זו עלייה מינורית שבסופו של דבר תאפשר לתת יותר שירותים לכלל הציבור, ובפרט לאוכלוסייה הזקוקה לשירותי הרווחה. על דברי הדמגוגיה מהאופוזיציה אני מגיב בעשייה בפועל למען התושבים".

ממועצת קרית עקרון נמסר בתגובה: "המהלך נעשה כחלק מהאסטרטגיה אותה מוביל ראש המועצה חובב צברי יחד עם הנהלת המועצה, להוביל את קרית עקרון למקום טוב, עצמאי וחזק. קרית עקרון עוברת שינויים משמעותיים שלא נראו כבר שנים רבות בכל תחומי החיים, הן בעלייה באיכות החיים, בשיפור השירות לתושב, רמת החינוך, התרבות ועוד. כל אלו לצד עלייה משמעותית באשכול הסוציואקונומי אשר מוריד את מענקי האיזון והתמיכה הממשלתית במועצה. דבר זה מאפשר לקרית עקרון להתנהל בצורה עצמאית, שקולה ואחראית ולפיכך גם ההעלאה במחיר הארנונה. יחד עם זאת, הוסבר לכלל חברי המועצה כי המועצה מבקשת כאופציה א' להעלות 6% בתעריפי הארנונה לעסקים, מבלי להעלות את התעריף למגורים. רק במידה ואופציה זו לא תאושר על ידי השרים, נבקש כאופציה ב' להעלות את כלל התעריפים ב-4%, כולל במגורים. בסופו של דבר, במידה והשרים לא יאשרו את אופציה א', החישוב הכללי הסופי עבור משפחה בקרית עקרון מידי חודש הינו תוספת של 17 שקלים בממוצע לדירה בגודל 120 מטר".

חובב צברי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

חובב צברי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר