מונית (צילום אילוסטרציה: עזרא לוי)
צילום אילוסטרציה: עזרא לוי

קרא לנהג מונית אתיופי "כושי קטן", תקף אותו בקסדה ובאגרופים וגרם לשברים בפניו

15 חודשי מאסר בפועל ופיצוי של 15 אלף שקלים הושתו על רוכב קטנוע מרחובות שקרא קריאות גזעניות לנהג מונית אתיופי ותקף אותו באלימות בפארק המדע

פורסם בתאריך: 7.2.19 08:57

-->

גזענות ואלימות בכביש: שופטת בית משפט השלום ברחובות, אושרית הובר היימן, גזרה על תושב העיר 15 חודשי מאסר בפועל ו-15 אלף שקלים פיצויים לנהג מונית שאותו הנאשם הכה וקילל בקללות גזעניות.

מגזר הדין עולה כי בחודש יוני 2016, סמוך לשעה 08:42 בבוקר, נהג הנאשם, תושב העיר כבן 35, בקטנוע מסוג סאן-יאנג בפארק המדע ברחובות, כאשר המתלונן, נהג המונית, נסע בנתיב השמאלי. רוכב הקטנוע התקרב למונית, נסע במקביל אליה ובין השניים התפתח ויכוח על הנתיב בו נוסעת המונית ועל מהירות נסיעתה. בין היתר, אמר רוכב הקטנוע לנהג: "כושי, למה אתה נוסע בצד שמאל?".

כשהגיעו לצומת ונעצרו באור אדום, ירד הרוכב מהקטנוע ובמקביל גם נהג המונית יצא מרכבו ושאל אותו מדוע הוא מקלל. בתגובה ענה לו הנאשם "מי אתה כושי קטן" והחל להכות את נהג המונית בפניו ובגופו באמצעות מכות אגרוף ובאמצעות הקסדה. הוא המשיך להכות את הנהג גם כשזה נפל על הקרקע.

כוחות משטרה שהגיעו למקום חילצו את נהג המונית מידיו, וזה פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. כתוצאה מהמכות נגרמו לנהג המונית פצע מדמם בפניו, מספר שברים בעצמות האף ושבר במחיצת האף עם תזוזה קלה.

במהלך קביעת גזר הדין ציינה השופטת כי בתסקיר שערך שירות המבחן לרוכב הקטנוע, הוא לא הביע חרטה על מעשיו וגם עובדה זו נלקחה בחשבון. בהחלטתה פירטה השופטת: "ראוי לציין כי באף שלב של ההליך, גם לא לאחר הרשעתו, גם לא בדברו האחרון, לא נטל הנאשם אחריות על מעשיו ולא הביע ולו שמץ של חרטה או אמפתיה כלפי המתלונן שנפגע ממעשיו. אף ניכר כי הנאשם כלל לא מפנים את חומרת מעשיו ואת תוצאותיו הקשות עבור המתלונן, ולאור כל ההליך שידר קור וניתוק מוחלט מן המעשים, גם מאלו שהודה בהם, כאילו היה מדובר באדם אחר ולא בו בעצמו. לשאלת הפנמת חומרת המעשים יש משמעות בגזירת העונש, בבחינת הסיכון להישנות התנהגות אלימה על ידי הנאשם והצורך בהרתעתו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מאיר

    מדוע עונש כל כך קל
    יש להרתיע האלימים שבחברה מאחורי סורג ובריח
    כל דאלים גבר

  2. רו

    ענישה מביכה, רק היום סטודנטית שטענה שהעלילה שמרצה קרא לה 'כוסית' תשלם 310 אלף ש"ח. מדובר בפשע שנאה לכל דבר. אין פלא שיש אנטישמיות, מדינה פח!!!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר