ניסיון הפריצה למכולת ברחוב מרגולין
ניסיון הפריצה למכולת ברחוב מרגולין

40 שנה אחרי השוד ששימש הסחת דעת מהרצח של רב כלאי רוני ניצן ז"ל בידי הרצל אביטן, שוב בוצע ניסיון פריצה לאותה מכולת ברחוב מרגולין ברחובות

ביום רביעי בשבוע שעבר בוצע ניסיון פריצה למכולת ברחוב מרגולין ברחובות – אותה המכולת בדיוק אשר שימשה לפני כ-40 שנה זירה לשוד שכל מטרתו הייתה הסחת המשטרה מהרצח של רב כלאי רוני ניצן ז"ל, בידי העבריין הרצל אביטן

פורסם בתאריך: 3.2.19 08:06

-->

ביום רביעי בשבוע שעבר בוצע ניסיון פריצה למכולת ברחוב מרגולין ברחובות – אותה המכולת בדיוק אשר שימשה לפני כ-40 שנה זירה לשוד שכל מטרתו הייתה הסחת המשטרה מהרצח של רב כלאי רוני ניצן ז"ל, בידי העבריין הרצל אביטן.

בניסיון השוד הנוכחי, שלושה אלמונים לקחו את כל מצלמות האבטחה שהיו מחוץ לעסק אך לא הצליחו לחדור פנימה. תלונה הוגשה במשטרה אך עדיין לא נתפסו החשודים.

ל"ערים" נודע כי אותה מכולת משפחתית ותיקה ברחוב מרגולין ברחובות, הייתה לפני כ-40 שנה זירה של שוד אלים, אחד מסדרה של כמה מעשי שוד שבוצעו באותו היום, שנועדו ככל הנראה לשמש הסחת דעת של כוחות המשטרה מחיסולו של מפקד בית המעצר רמלה, רב כלאי רוני ניצן ז"ל. ניצן ז"ל, שהיה בן 31 במותו, היה איש החוק הראשון בישראל שחוסל בידי עבריין. הרצח בוצע בידי הרצל אביטן, אחד העבריינים הידועים והמסוכנים שידע עולם הפשע הישראלי, והוא נחשב לאחת מפרשיות החיסול המטלטלות ביותר שעבר שירות בתי הסוהר בשנות קיומו. אביטן הורשע ברצח האמור ונגזר עליו מאסר עולם.

אותה פרשייה התחוללה ב-13 בדצמבר 1981. בזמן שבמכולת ברחוב מרגולין ברחובות נשדד והוכה באכזריות אביו של בעל המכולת היום, נרצח רוני ניצן שהיה אז מפקד בית המעצר שבמתחם בית הסוהר ברמלה. הרצל אביטן, שהיה בזמנו אסיר נמלט, ארב ביחד עם חבריו שאף סייעו לו להימלט, שמעיה אנג'ל ויעקב שמש, בפתח ביתו בשכונת "גני ראשון" שבראשון לציון. כשניצן הופיע העבריינים התקרבו אליו והרצל אביטן ירה לעברו ממרחק של שני מטרים 22 כדורי עוזי. עילת הרצח הייתה מאבקו של רב כלאי ניצן למיגור נגע הסמים בקרב האסירים, והתעקשותו להעביר חוקן את אלה השבים מחופשה, במטרה לתפוס סמים שהוברחו בפי הטבעת. העבריינים טענו כי מדיניות החוקן השפילה אותם גופנית ונפשית.

המכולת השכונתית המדוברת ברחובות, מוכרת כבר 60 שנה לתושבי הסביבה ותמיד הייתה בבעלות משפחת זרוק הרחובותית. אבי המשפחה הקים את העסק ובנו אברהם עובד בה מאז פרישתו של אביו מייד לאחר אותו שוד לפני עשרות שנים. כיום עובדת איתו בתו מרגלית.

ביום חמישי השכם בבוקר, כשמרגלית ואביה אברהם הגיעו למכולת, הם גילו שנעשה ניסיון פריצה שבמהלכו נגנבו מצלמות האבטחה שהמשפחה התקינה במקום. המצלמות עוד הספיקו לקלוט שלושה צעירים שניסו לפרוץ מהכניסות האחורית והקדמית של החנות ושברו חלון.

ניסיון הפריצה למכולת ברחוב מרגולין

 

אברהם, בוא נחזור קודם עשרות שנים אחורה. אתה בטח מכיר יותר טוב מכולם את האירוע שבו אביך נשדד בשנת 81.

"אבא שלי היה באותו הזמן בחנות עם אישה זקנה. באו שני נערים ואמרו לו 'תן כסף'. היה לו מעט כסף בקופה אז הוא אמר 'קחו את היין, קחו סיגריות, קחו מה שאתם רוצים'. אחד הנערים הוציא נשק וירה, אבל הנשק התפרק לו לגורמים בידיים. הזקנה צעקה והם היכו אותה מכות רצח וברחו. הטעות של אבא שלי הייתה שהוא רדף אחריהם כדי להוריד להם את המסכה מהפנים, ואז הם תפסו אותו והרביצו גם לו".

איך אביך הגיב לאירוע?

"זו הייתה בשבילו טראומה. הוא נבהל ולא תפקד יותר. הוא פשוט לא חזר לעבוד ואני נכנסתי לעסק במקומו".

מה אמרה המשטרה?

"באותו הבוקר נרצח רוני ניצן. המשטרה אמרה שהיו מלא מקרי שוד באזור כדי להעסיק את המשטרה ובזמן הזה רצחו אותו".

המשטרה תפסה את שודדי אביך?

"לא, עד היום לא תפסו אותם".

ובחזרה להווה. מה קרה בשבוע שעבר כשניסו לפרוץ למכולת?

"באו שלושה ילדים. בהתחלה הם הגיעו מאחורה, עלו על הגדר ולא הצליחו להיכנס דרך הדלת האחורית. אז הם ניסו מקדימה וגם לא הלך, אז הם שברו חלון. גם זה לא עזר. בסוף הם לקחו את המצלמות. כנראה חשבו שאולי הם ימכרו אותן ויעשו קצת כסף".

אתה חושש מניסיון הפריצה הזה?

"אין מה לחשוש וזה גם לא בר השוואה למה שקרה לאבא שלי. לא איימו עליי ולא כלום. אלה היו ילדים קטנים ומטומטמים, אפילו לא היה להם כיסוי על הפנים. הם עבדו בידיים, בלי כפפות. השוטר שבא לא לקח טביעות אצבעות וברגע שיהיה גשם הלך הכול. אלו לא פושעים מקצוענים. הם חיפשו טרף קל לעשות כמה גרושים".

משטרת רחובות (צילום: אלעד חיימוביץ')

משטרת רחובות (צילום: אלעד חיימוביץ')

מרגלית, איך את מרגישה עם ניסיון השוד הזה?

"אני עדיין מעורערת, אני מפחדת שהם יחזרו. מה שקרה זה שהמשטרה דחתה את הטיפול ליום ראשון ולא טיפלה בזה מייד. לדעתי זה חלק מהמצב של העצמאים במדינת ישראל, שבעצם גם החוק לא ממש מגן עליהם וגם המשטרה לא מגנה עליהם. אנחנו פשוט מרגישים לא מוגנים, גם כלכלית וגם ביטחונית".

למה את חושבת שהמשטרה לא מגינה עליך כעצמאית?

"אני חושבת שאם דבר כזה היה קורה בסופר של רמי לוי או במגה, אז המשטרה הייתה פותרת את זה באותו יום והייתה מתאמצת יותר, כי רמי לוי הוא טייקון. כשאתה עצמאי אין לך את הזכויות האלו כי אתה קטן".

ניסיון הפריצה למכולת ברחוב מרגולין


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א.ד.

    איזה היגיון יש בזה שאולי יהיה לו סמים אז נבדוק בכוח ואכזריות כזאת של חוקן? לזכותו של הנרצח הייתי אומר שקיבל הוראות ממישהו מעליו אבל גם אייכמן והנאצים אמרו את זה ומזה צריך ללמוד לא לפגוע בכבודו של שום אדם גם אם ניתנת הוראה לכך לתקן את העולם באנו ולא לקלקלו ועם כל זה יהודי הגם שחטא נשאר יהודי ת.נ.צ.ב.ה.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר