שרית חדד (צילום: רפי דלויה)
שרית חדד (צילום: רפי דלויה)

חגיגות העצמאות 2019 כבר מעוררות מחלוקת בקרית עקרון. הסיבה: העלויות הגבוהות שכוללות הופעה של שרית חדד

מועצת קרית עקרון אישרה מאות אלפי שקלים לטובת חגיגות יום העצמאות הקרוב, שבהן תופיע שרית חדד. אריק חדד, ראש המועצה לשעבר: "בזבוז שערורייתי". חובב צברי, ראש המועצה הנוכחי: "תושבי קרית עקרון זכאים לחגוג כראוי"

פורסם בתאריך: 3.2.19 07:26

-->

במסגרת אישור התקציב לשנת 2019, מועצת קרית עקרון בראשותו של חובב צברי אישרה הקצאה של 650 אלף שקלים לטובת כלל אירועי יום העצמאות, יום הזיכרון ויום השואה. ההוצאות כוללות בין היתר מופע של שרית חדד בערב יום העצמאות, פעילות לכל המשפחה עם מתקנים ומתנפחים למחרת, ערב שירי לוחמים ביום הזיכרון, ועוד.

כפי שפורסם ב"ערים", התקציב הכולל של המועצה עומד על כ-89 מיליון שקלים, כך שחלקו היחסי של יום העצמאות הוא כ-7 אחוזים מהתקציב הכולל. בחמש שנות כהונתו של חובב צברי כראש המועצה עד כה, אירועי יום העצמאות ביישוב צברו פופולריות רבה והרבה מאוד יוקרה, כשבין האמנים שהופיעו במקום ניתן למנות שניים מגדולי הזמרים בישראל: ריטה ואייל גולן. הפעם, כאמור, תופיע ביישוב אמנים לא פחות גדולה – שרית חדד.

אריק חדד, שכיהן כראש מועצת קרית עקרון במשך 24 שנים, מתנגד לכך וטוען שהתקציב לאירועים מוגזם. ל"ערים" הוא אומר: "להערכתי זה בזבוז שערורייתי, מופרע ומוגזם. למועצה בסדר גודל שלנו, שיש בה 11 אלף תושבים, אין צורך באמנים כל כך יקרים שהופעה של כל אחד מהם עולה לא פחות מ-170 אלף שקלים. הם עולים לבמה למשך 20 דקות, בשעה מאוחרת בסביבות 23:00 בלילה, אחרי שרוב התושבים כבר מתפזרים לבתים. ככה נשרפים להם מאות אלפי שקלים. יש לי הרבה הערכה ליום העצמאות, אבל זה לא חג הבזבוזים וזה לא מצדיק הוצאה כזאת ענקית. זו ראוותנות מיותרת וזו טעות לחשוב שהציבור מוכן לשמוע אמן גדול בכל מחיר. זה חוסר ניסיון. עם הניסיון למדנו שאכן יום העצמאות חשוב מאוד, אבל הוא לא מסתכם בכך שאתה מביא אמן מאוד גדול, אלא בכך שאתה יוצר אווירה ומשתף את הציבור. העלות הגבוהה של יום העצמאות משאירה טעם רע אחריו".

אריק חדד (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

אריק חדד (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

כמה אתה השקעת ביום העצמאות כשכיהנת כראש מועצה?

"מקסימום 90 אלף שקלים. כדי לחסוך בהוצאות נהגתי לערוך את הופעות יום העצמאות למחרת, מה שהפחית את העלויות לפחות ב-50 אחוז. ראש המועצה הנוכחי החזיר את החגיגות לערב יום העצמאות, שזה לבד מגדיל את ההוצאות ב-50 אחוז, אבל מעבר לזה הוא בוחר בכל שנה את אמני הצמרת הכי יקרים".

ראש המועצה חובב צברי, שממשיך בתפקיד זו הקדנציה השנייה, טוען מנגד כי התקציב ראוי ומסביר: "תושבי קרית עקרון זכאים לחגוג את יום העצמאות ולציין את יום הזיכרון ואת יום השואה כראוי ובצורה מכובדת. ביום העצמאות יש הזדמנות של פעם בשנה, בסכום יחסית קטן, לספק לתושבים הנאה מערב של אמן ברמה לאומית. זה גם שם את קרית עקרון במקום הראוי לה".

חובב צברי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

חובב צברי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

העלייה בהשקעה בשנות כהונתך באה לידי ביטוי גם בעלייה בכמות החוגגים ביום העצמאות?

"בהחלט. בעבר, לפני המשמרת שלי, הגיעו כאלף תושבים לחגיגות יום העצמאות. בשנה שעברה היו 7,000 משתתפים. מספר המשתתפים עולה בכל שנה. בעבר תושבי קרית עקרון הלכו לבמות בערים אחרות. אריק חדד ערך את מופע יום העצמאות בערב למחרת בכדי לחסוך, אבל אזרחי ישראל חוגים בערב יום העצמאות ולא למחרת. גם הילדים לא יכלו להישאר עד מאוחר וליהנות, בגלל שלמחרת היה בית ספר. משנה לשנה יש הרבה יותר משתתפים, וזה נכון גם ליום הזיכרון לחללי צה"ל וליום השואה".

בכל זאת, סכום של 650 אלף שקלים הוא לא סכום פעוט. על מה מוציאים את כל הכסף?

"הסכום נחלק בין כל אירועי יום העצמאות, יום הזיכרון ויום השואה. חלקו הולך למופע של יום העצמאות ולכל הסידורים הנלווים לכך, כמו למשל סידורי אבטחה. חלק מוקצה ליום למחרת, שבו מתקיים הפנינג לכל המשפחה בפארק, וחלק מהסכום הולך לערב שירי לוחמים, שגם בו מופיע זמר מפורסם.

"בקרית עקרון יש 28 משפחות שכולות. אנו מגיעים אליהם הביתה ולא רק שולחים הזמנה בסגנון 'תבואו לטקס'. אנחנו יושבים איתם, מדברים על החלל עצמו ורק לאחר מכן הולכים לטקס. הנהגנו את ערב שירי הלוחמים ובאותו הערב עולות לבמה ממשפחות וחולקות איתנו את הזיכרונות מהיקר להם. כך החלל גם הופך להיות מוכר אצל כלל הציבור. במשמרת שלנו הנחלנו גם את המנהג של שדרת הנופלים, שבמסגרתו ילדי בית הספר מסבירים ומספרים על החללים לאחר שהם לומדים עליהם".

נשאר מספיק תקציב לחינוך ולתרבות בשאר ימות השנה אחרי ההוצאה של יום העצמאות?

"אנחנו משקיעים המון בחינוך ובתרבות. כשאני התחלתי את המשמרת שלי השקיעו ביישוב 18 מיליון שקלים בחינוך. היום, אחרי חמש שנים, אנחנו משקיעים 27 מיליון. גייסנו לכך כספים ממשרדי ממשלה, ביניהם משרד התרבות והמשרד לשוויון חברתי. כשהתחלתי כלל התקציב היה בסדר גודל של 65 מיליון שקלים והיום הוא בסדר גודל של יותר מ-88 מיליון שקלים. יש לנו בקרית עקרון קהילה משפחתית ואיכותית ואנחנו עושים ומתפתחים בכל התחומים, כולל בחינוך, בתרבות ובספורט".

לסיכום, עד כמה משמעותי יום העצמאות מבחינתך?

"אני גאה במדינה ושירתי את המדינה 28 שנים. השתחררתי בדרגת אלוף משנה, כמו עוד חברי מועצה ששירתו זמן ארוך. משה לוי, למשל, הוא חבר מועצה ששירת 36 שנה. אנחנו גאים במדינה שלנו וסוף סוף יש יום אחד לחגוג את הגאווה הזו וליהנות בערב מצוין".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אריק חדד רוצה להחזיר אותנו לימי המעברות. מתייחס לתושבים כמו אל נתינים סוג ב'. לחגוג את היום הכי משמעותי שיש לכל יישוב לחגוג למחרת? מי אתה שתחליט על כך, ובשם מה? כסף? תן לתושבים לחגוג יום אחד כמו שצריך, מה קרה? במה אנחנו שונים משאר תושבי המדינה?
    כנראה זה חלק מהסיבות מדוע הציבור מאס בך. שחצן!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר