מרכז הנופש במכון ויצמן
מרכז הנופש במכון ויצמן

בקשה לתביעה ייצוגית נגד מרכז הנופש במכון ויצמן: "במקום ישנה אפליה אסורה על רקע מין"

מגיש הבקשה טוען כי מרכז הנופש קבע בבריכה המחוממת רחצה נפרדת אך ורק לנשים פעמיים בשבוע, כאשר לגברים אין זכות דומה. ממכון ויצמן נמסר בתגובה: "בשנה האחרונה הוגשו 2 תביעות ייצוגיות נגד מרכז הנופש, ושתיהן נמשכו על ידי המבקשים לאחר שבית המשפט חיווה דעתו שהתביעות 'נחזות להיראות חסרות תוחלת שסיכויי הצלחתן קלושים ותשושים'. מעיון בתוכן התביעה נראה שגורמים דומים עומדים גם מאחורי היוזמה להגשת בקשה זו"

פורסם בתאריך: 30.1.19 07:37

-->

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד מרכז הנופש במכון ויצמן, בטענה כי במקום ישנה אפליה אסורה על רקע מין. מגיש הבקשה טוען באמצעות עורך הדין אביעד אמזלג כי מרכז הנופש קבע בבריכה המחוממת רחצה נפרדת אך ורק לנשים פעמיים בשבוע, כאשר לגברים אין זכות דומה.

מהגשת התביעה עולה כי בתאריך 25.2.17 הגיע התובע בסביבות השעה 11:00 בבוקר לקאנטרי ורכש כרטיס אורח בסך 60 שקלים. מכיוון שמדובר בעונת החורף, הבריכה היחידה הפתוחה היא בריכת השחייה המקורה. לאחר שישב על הדשא ולמד, בסביבות השעה 14:00 רצה להיכנס לבריכה ולהתרענן, ולהפתעתו נאמר לו שהכניסה בשעות אלו היא לנשים בלבד, בין השעות 14:00 עד 15:00. כאשר ניגש לשער לשאול לפשר הדבר ומדוע הדבר לא נאמר לו כאשר רכש את כרטיס האורח, נאמר לו שהדבר כתוב בתקנון, אלו הנהלים ו"זה מה יש". אז שאל מתי יש רחצה נפרדת לגברים ונאמר לו שלגברים אין זכות דומה.

בבקשת התביעה מפורט: "הדבר העליב אותו מאוד, גרם לו לתחושת כעס, עלבון ואכזבה, שמקום בעל מוניטין הפועל תחת הגג של מכון ויצמן למדע, המוסד המחקרי הגדול בישראל, מבצע אפליה דה פקטו על בסיס מין, ללא כל סיבה".

ממכון ויצמן נמסר בתגובה: "הבקשה לתביעה התקבלה במרכז הנופש בימים אלה. בשנה האחרונה הוגשו 2 תביעות ייצוגיות נגד מרכז הנופש, ושתיהן נמשכו על ידי המבקשים לאחר שבית המשפט חיווה דעתו שהתביעות 'נחזות להיראות חסרות תוחלת שסיכויי הצלחתן קלושים ותשושים'. מעיון בתוכן התביעה נראה שגורמים דומים עומדים גם מאחורי היוזמה להגשת בקשה זו. מרכז הנופש יגיב לכל הטעות בבית המשפט ולא מעל דפי העיתון".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר