תור המשתרך בכניסה לתחנת הרכבת ברחובות (צילום: מילה ג.)
תור המשתרך בכניסה לתחנת הרכבת ברחובות (צילום: מילה ג.)

"התורים בכניסה לתחנת הרכבת ברחובות בשעות העומס גורמים לנו לפספס את הרכבות"

תושבי רחובות טוענים כי בשעות הבוקר משתרכים תורים ארוכים בכניסה לתחנת הרכבת – תופעה שגורמת לא אחת לפספוס של רכבות אפילו אם מגיעים לתחנה כמה וכמה דקות לפני הזמן. ברכבת ישראל מאשרים: "לצורך התכנסות תקציבית נבחנים כל המרכיבים הרלוונטיים, ובכלל זה הוצאות הביטחון. בשלב זה קיימת השפעה על כמות מסוימת של עמדות בידוק בתחנות, בכלל זה רחובות"

פורסם בתאריך: 9.1.19 08:09

-->

רכבת ישראל שוב מעוררת כעס בקרב הנוסעים. תושבים רבים ברחובות טוענים כי בשעות הבוקר, שבאופן טבעי נחשבות לשעות העמוסות של היום, משתרכים תורים ארוכים בכניסה לתחנת הרכבת – תופעה שגורמת לא אחת לפספוס של רכבות אפילו אם מגיעים לתחנה כמה וכמה דקות לפני הזמן.

דן, שנוסע לתל אביב ברכבת מדי יום, מספר: "בכל בוקר הסיפור הזה חוזר על עצמו. אני מגיע לתחנת הרכבת באחת השעות הכי עמוסות, לרכבת של 7:53 בבוקר. אני משתדל להגיע כמה דקות לפני הזמן ובזמן האחרון אני כל פעם מגלה בכניסה תור מטורף של אנשים שמחכים להיכנס. כבר פספסתי כמה פעמים את הרכבת ונאלצתי לחכות לזו של 8:22 ביחד עם הרבה אנשים שפספסו כמוני את הרכבת המקורית. מאז, בכל יום אני משתדל להקדים בעוד כמה דקות, אבל יש גבול. לא יכול להיות שצריך להגיע 20 דקות לפני הזמן כדי לתפוס רכבת".

הורים רבים טוענים כי אין באפשרותם להקדים ולקחת "טווח ביטחון" של רבע שעה לפני בואה של הרכבת, מאחר והם צריכים להכניס את הילדים לגנים לפני ההגעה לתחנה. בנוסף, סידורי החניה באזור מקשים מאוד על המגיעים ברכב.

נועה, שאיחרה את הרכבת שלוש פעמים בשבוע האחרון, אומרת: "לצערי אני לא יכולה להגיע אפילו 10 דקות לפני שהרכבת יוצאת, כי גני הילדים לא נפתחים לפני שבע וחצי. אני מצליחה להגיע לתחנה בסביבות 7:45, שזה זמן סביר לפני יציאת הרכבת, אבל בכניסה עומדים עשרות אנשים והתור הזה גורם לכולנו לפספס את הרכבת ולאחר לעבודה. לא יכול להיות שרכבת ישראל לא מבינה שבשעות העומס צריך לתגבר את עמדות הבידוק ולשחרר את הלחץ בכניסות".

מילה, שפספסה את הרכבת של 7:53 ביום שלישי בדיוק מאותה הסיבה, מסכמת: "זו לא פעם ראשונה שאני מגיעה חמש דקות לפני שהרכבת אמורה לצאת ומפספסת את הרכבת בגלל התור בכניסה לתחנה. חמש דקות זה זמן סביר לגמרי בקנה מידה של מדינה שמחשיבה עצמה מודרנית, ובנוסף גני העירייה נפתחים רק בשבע וחצי, אז תעשו את החישוב לבד. עשרות אנשים ייאלצו להישאר בעבודה חצי שעה מאוחר יותר בגלל הביזיון הזה".

חבר מועצת רחובות המחזיק בתיק השירות לתושב ובתיק התחבורה, אבי קינד, מודע לבעיות הקשורות בתחנת הרכבת המקומית ומאז כניסתו לתפקיד הוא לומד את הנושא לעומק על מנת למצוא פתרונות קבועים שיטיבו עם תושבי העיר. ל"ערים" אמר קינד: "אני לומד את החומר ומודע לטענות. הכוונה היא לקיים שולחנות עגולים ושיתוף ציבור כדי לשמוע מה הבעיות שמטרידות את התושבים הקשורות ברכבת ברחובות. אני יכול לומר שכבר נפגשתי עם האנשים שעומדים מאחורי יוזמת השאטלים לתחנת הרכבת ובכך ננסה למצוא גם פתרון לבעיית החניה באזור. מעבר לזה כמובן שאנסה לבדוק גם מול רכבת ישראל כיצד אני יכול לסייע בפתרון לבעיית העומסים בבקרים בכניסה לתחנה".

קרונות חדשים לפני יציאתם לשירות (צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות)

קרונות חדשים לפני יציאתם לשירות (צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות)

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "לצורך התכנסות תקציבית נבחנים כל המרכיבים הרלוונטיים, ובכלל זה הוצאות הביטחון. איכות הביטחון לא נפגעת ואף מחוזקת הודות לאמצעים טכנולוגיים חדשניים שהוטמעו. בשלב זה קיימת השפעה על כמות מסוימת של עמדות בידוק בתחנות, בכלל זה רחובות, תוך ניתוח מדויק של עומס הלקוחות בתחנות השונות במשך שעות ההפעלה. התהליך עדיין נמצא בעבודת מטה וטרם נקבע סופית כמה עמדות בידוק ירודדו בשלב הסופי".

אז התורים בכניסה לתחנת הרכבת ברחובות לא צפויים להיעלם בזמן הקרוב, אבל אולי תושבי העיר יתנחמו בכך שבמהלך החודש האחרון נקלטו ברכבת ישראל קרונות דו קומתיים חדשים, המיועדים גם לקו העמוס רחובות-בנימינה. המשמעות: עוד מושבים ופחות אנשים שיעמדו במהלך כל הנסיעה.

תהליך התקנת הקרונות החדשים (צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות)

תהליך התקנת הקרונות החדשים (צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בן

    כל ניהול הכניסה יציאה מגוחך ברחובות, גם ביציאה כולם נדחסים למסדרון קטן ןמפספסים אוטובוסים. מה הקושי לעשות נקודות יציאה אוטומטיות?
    ודרוש להשקיע מעט במעבר נוסף או גשר.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר