אלכוהול צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

סילבסטר ברחובות: מתכוונים לשתות ולנהוג? המשטרה נערכת לפעילות מבצעית גלויה וסמויה

מסיבות סוף השנה שייערכו הלילה יכללו הרבה אלכוהול וסקר "אור ירוק" לסילבסטר מעלה נתונים מדאיגים באשר לתושבי רחובות והסביבה המתכוונים לשתות ולנהוג. המשטרה הגבירה את הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה כשבין היתר ייעשה שימוש במחסומים ועמדות בדיקה מדלגות כנגד נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים

פורסם בתאריך: 31.12.18 15:55

-->

אחד מכל שלושה מתושבי רחובות והסביבה (36%) מעריך כי חבריו ישתו אלכוהול וינהגו. כך עולה מסקר מדגמי שערכו מתנדבי עמותת אור ירוק ומלגאי תכנית המלגות IMPACT במיוחד לרגל מסיבות סוף השנה. הסקר שכלל משתתפים בגילאי 17 ומעלה, נועד לבחון את שיעור האזרחים אשר מתכננים לצאת לבילוי בסילבסטר ואת הערכותיהם לגבי הסיכוי שהם או מכריהם יצרכו אלכוהול, ישתו וינהגו, ואם יתפסו על ידי המשטרה.

בסקר שבוצע ברחובות, ראשון לציון ונס ציונה עלה כי 61% מבין הנשאלים בישובים אלה מעריכים כי יצאו לבלות בסילבסטר. 67% מבין הנשאלים בישובים אלה מעריכים כי במהלך הבילוי הם ישתו משקאות אלכוהוליים. 36% מבין הנשאלים טוענים כי חבריהם ינהגו לאחר ששתו משקה אלכוהולי. 42% מבין הנשאלים מעריכים כי המשטרה לא תתפוס את מי ששותה ונוהג.

מסקר אחר אודות שתיית אלכוהול ונהיגה שביצעה עמותת אור ירוק באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות" בחודש פברואר האחרון, עולה כי באזור המרכז 44% הודו כי הם שתו אלכוהול ונהגו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. 58% מהנשאלים באזור המרכז מעידים כי הם נסעו בשנה האחרונה עם מישהו שנהג לאחר ששתה אלכוהול.

כשנתבקשו לתת הסבר מדוע הם שותים אלכוהול ונוהגים, 31% טענו כי הם שותים מעט / לא הרבה. 9% טענו כי הם נוקטים אמצעי זהירות כמו שתיית קפה או מים ורק אז יוצאים לדרך. 5% טענו כי אלכוהול לא משפיע עליהם. 5% טענו כי הם נוסעים בזהירות רבה לאח ששתו. 3% טענו כי אין מישהו אחר שינהג. 40% מהמשיבים דיווחו על סיבות אחרות או סיבות שונות מהמוזכרות.

משקאות אלכוהולים

צילום אילוסטרציה: ASAP/INGIMAGE

 

עוד עולה מהנתונים כי גברים (63%) מדווחים כפול מנשים (32%) כי יצא להם לנהוג לאחר ששתו אפילו משקה אחד לפחות. ככל שהגיל יורד, כך שיעור המשיבים שיצא להם לנהוג לאחר ששתו עולה – מקבוצת הגיל 18 עד 34 מדווחים שנהגו לאחר ששתו 50%, בגילאי 35 עד 54 – 49%, ו-36% מקרב בני 55+ דיווחו ששתו אלכוהול ונהגו.

ככל שרמת ההשכלה גבוהה יותר, כך עולה שיעור המשיבים שיצא להם לנהוג לאחר ששתו. 40% בקרב בעלי השכלה עד תיכונית, 44% בקרב בעלי השכלה על תיכונית ו-53% מבעלי ההשכלה האקדמית.

ככל שרמת ההכנסה גבוהה יותר, כך שיעור המשיבים שיצא להם לנהוג לאחר ששתו עולה: 40% בקרב בעלי הכנסה מתחת לממוצע, 45% בקרב בעלי הכנסה סביב הממוצע ו-59% בקרב בעלי הכנסה מעל הממוצע.

ככל שרמת הדתיות נמוכה יותר, כך שיעור המשיבים שיצא להם לנהוג לאחר ששתו עולה: 55% בקרב החילונים, 50% בקרב המסורתיים ו-27% בקרב הדתיים או חרדים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חלק גדול מהציבור מעריך שיש אכיפה בערב הסילבסטר אך עדיין לא מאמין שהמשטרה תתפוס אותו נוהג שתוי. רבים עדיין, על אף המודעות לסכנות, מתכוונים לשתות ולנהוג לאחר החגיגות. נהג שעולה על הכביש שיכור מסכן את חייו ואת חיי יתר משתמשי הדרך באופן חמור. אין תירוץ שמתיר את הסיכון הזה. ממשלת ישראל חייבת לקחת אחריות על הנושא ולדרוש מהמשטרה הוספה של ניידות לכבישים ותגבור אינטנסיבי של שוטרים ושל הנראות המשטרתית. רק הרתעה אמתית, בערב הסילבסטר ובכל ימות השנה תוכל למנוע את הנהג השיכור הבא ולצמצם את מספרי הנפגעים".

ואכן, בלי קשר לדבריו של קיטה, משטרת ישראל השלימה את ההיערכות המבצעית לקראת אירועי תחילת השנה האזרחית החדשה, היערכות שהחלה במהלך סוף השבוע האחרון ותגיע לשיאה הלילה. בתוך כך, המשטרה הגבירה את הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה, ובפרט את האכיפה בתחום רישוי העסקים.

אלפי שוטרי משטרת ישראל, לוחמי משמר הגבול ומתנדבי המשטרה, צפויים להתפרס בצירים הראשיים, באזורי מוקדי הבילוי המרכזיים ובמקומות הומי קהל בכל רחבי הארץ, הכל במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של כלל האזרחים ולהעניק להם שירותי משטרה מיטביים.

שוטרים במהלך חגיגות הסילבסטר (צילום: דוברות המשטרה)

 

היערכות המשטרה צפויה להתמקד בשלוש משימות עיקריות: אבטחת החוגגים במעגלי אבטחה רחבים, שמירה על הסדר הציבורי תוך מניעה ואכיפת פשיעה על כלל גווניה, ומיקוד פעילות הסברה ואכיפה בתחום התנועה, בדגש על אכיפת עבירות תנועה מסכנות חיים, בריונות בכביש ונהיגה בשכרות.

המשטרה תפעל לאיתור ואכיפה נחושה כנגד נהגים ששתו אלכוהול, ולצורך כך שוטרי ומתנדבי התנועה של משטרת ישראל יתפרסו בכוחות מתוגברים בצירים העירוניים והבינעירוניים בכדי לכוון, להסדיר ולאכוף את חוקי התעבורה, בין היתר על ידי פעילות אכיפה ממוקדת, תוך שימוש במחסומים ועמדות בדיקה מדלגות כנגד נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, ובמטרה לאתר ולהוריד מהכביש נהגים השרויים בגילופין ומסכנים את שלום ציבור ואת כל משתמשי הדרך.

במסגרת השירות הניתן לציבור הנהגים, ימוקמו בסמוך למוקדי הבילוי נשיפונים שיאפשרו לנהגים לבדוק בעצמם את רמת האלכוהול טרם עלייתם לרכב, במטרה להביא לגילוי מוקדם ולמנוע את הסיכון הכרוך בכך.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר