סיון אלון (צילום: רעות אשכנזי)
סיון אלון (צילום: רעות אשכנזי)

"במשך שנים רבות לא הייתי מצליחה לקום בבוקר. רק רציתי למות"

במשך שנים סובלת סיון אלון, אם חד הורית מנס ציונה, מפיברומיאלגיה הגורמת לכאבים עזים בגופה. אחרי שהתמודדה עם דיכאון, חרדות, הפרעות אכילה וגידול של ילד אוטיסט, כיום היא מסייעת לנשים ולגברים לעבור שינוי תודעתי ולהגיע לפריצות דרך אישיות ועסקיות בעזרת שיטה ייחודית שפיתחה

פורסם בתאריך: 28.12.18 07:14

-->

"במשך שנים רבות לא הייתי מצליחה לקום בבוקר. הייתי מכריחה את עצמי להתעורר בכח, לאחר שלא הייתי נרדמת בלילה בגלל כאבים עזים בגופי ובראשי. תחושת עייפות תמידית פגעה ביכולת הריכוז שלי, הרגשתי כמו נכה והיה לי קשה לתפקד במשך כל שעות היום. במקומות העבודה לא הייתי מסוגלת לעבוד יותר מכמה שעות ביום וסבלתי מחרדות ומדיכאון שפגעו בי. המעסיקים חשבו שאני עצלנית או ממציאה דברים, לא האמינו לי ורצו לפטר אותי. הרגשתי מאוימת וסבלתי מכאבים עזים בגופי שהיו משתקים אותי. רק רציתי למות. כל זאת עד שיום אחד קמתי בבוקר עם תחושה שאני לא מוכנה להמשיך לחיות ככה".

כך מספרת בגילוי לב סיון אלון, בת 39, אם חד הורית לשני ילדים מנס ציונה, שסובלת במשך שנים רבות מפיברומיאלגיה, מחלה המלווה בכאבי תופת בכל הגוף עם שורה ארוכה של סימפטומים. סיון התמודדה עם המחלה במקביל לדיכאון, הפרעות אכילה וגידול בנה האוטיסט, כיום בן 14. בעקבות תהליך התפתחות פנימית ותודעתית – בעזרת קורסים וסדנאות רבות שלמדה ותהליכי אימון וטיפולים אלטרנטיביים שעברה, היא מסייעת כיום לגברים ולנשים לעבור שינוי תודעתי ולהגיע לפריצות דרך אישיות ועסקיות – באמצעות שיטה ייחודית שפיתחה המיושמת בקורסים תודעתיים ובמפגשים אחד על אחד.

סיון: "הפיברומיאלגיה הובילה אותי להעצמה עבורי ועבור אחרים, וזה למעשה התיקון והייעוד שלי בחיים: לעזור לאנשים אחרים לעבור משברים וקשיים, לחזק אותם במקומות שבהם הם חלשים ולתת להם תקווה ואמונה בעצמם".

סיון אלון (צילום: רעות אשכנזי)

 

בימים אלו מעבירה סיון הרצאה מעוררת השראה ותקווה בשם "להביע את הקול" (שכולל כמה שירים בביצועה), שבה היא חושפת את ההתגברות על קשייה, כולל פחד הבמה ממנו סבלה במשך שנים. בין היתר היא חושפת את התמודדותה המורכבת מזה 14 שנה עם גידול בנה האוטיסט, ומגלה כי במשך שנים מיעטה לצאת החוצה מביתה בגלל בנה ובגלל הפיברומיאלגיה. "המחלה שיתקה אותי וגמרה לי פעמים רבות לחוסר חשק לזוז. כשהיום היה מתחיל, הייתי רועדת ופוחדת ממה שבני יעשה. כל יציאה איתו למשפחה או לחברים הייתה סיוט בשל התפרצויות בכי, כעס ואלימות שלו. האנשים מסביב תמיד שפטו אותי בגלל שהוא עשה דברים לא נורמטיביים. לכן הייתי מנודה לא מעט. פעמים רבות הייתי שולחת אותו לבית הוריי, כי לא הצלחתי להתמודד איתו".

רק כשאושפז בנה במשך שנתיים בבית החולים בשל בעיות רפואיות, גילתה סיון שהיא סובלת מדיכאון ומחרדות, ואז החלה לעבור טיפולים אצל העובדת הסוציאלית של בית החולים. "האשפוז של בני עזר לי מאוד, כי בזכותו התחלתי לקבל טיפולים וכדורים שעזרו לי מאוד. עדיין היה לי קשה לקום בבוקר וסבלתי מכאבים, אבל אז שמתי לב שבכל פעם שאני לא נמצאת בייעוד שלי, הכאבים שוב חוזרים עם תחושות לא נעימות כמו: דיכאון, עצב וחרדה. כל השנים סבלתי מכך שלא הייתי כמו כולם, והיום אני יודעת שבזכות כל מה שעברתי הגעתי למקום טוב יותר".

מגיל 17 ועד לפני חמש שנים היא סבלה מאכילה רגשית, שבאה לידי ביטוי בירידה ובעלייה תכופים במשקלה. בעיות אלו נפתרו לאחר שהחלה להתאמן באימונים קבוצתיים ופחות עסקה במשקל גופה. "במשך שנים רבות ליוו אותי חוסר הביטחון וחוסר האמונה בעצמי, ועסקתי כל הזמן בעלייה ובירידה במשקלי במקום להתעסק בפנימי שלי. זה ניהל אותי על חשבון דברים חשובים יותר כמו ההתפתחות האישית שלי. כיום אני מלמדת את מי שמתאמנים אצלי להשלים עם הביטחון העצמי שלהם".

ביום הולדתה לפני כשנתיים וחצי, לאחר שעברה תאונת עבודה, החליטה לעשות שינוי משמעותי בחייה והפסיקה לעבוד כשכירה. היא למדה סטיילינג והמשיכה לעבוד במקביל כשכירה. היא עזבה סופית את מקום עבודתה לאחר ששברה את רגלה. מאז היא מסייעת לגברים ולנשים אחרים לעבור שינוי באמצעות הקורסים, במפגשים אחד על אחד, ואף בהרצאות חווייתיות לנערות בסיכון, לנשים במצוקה ולקשישים. "גיליתי שאני יכולה לעזור להרבה גברים ונשים, אבל אם אין להם את הבסיס התודעתי הפנימי – יהיה להם קשה לפרוץ ולהצליח. אני גם מלמדת את בעלי העסקים איך מתחברים לתודעה ולפנימיות שבהם כדי להצליח בעסקים".

מאז שיצאה לדרך כעצמאית, התפתחה אלון מבחינה אישית ומקצועית: היא למדה סדנאות וקורסים בליווי עסקי, למדה NLP, תטא הילינג ונושאים רבים הקשורים להתפתחות אישית. "התחלתי לצרף לחיי אנשים מוצלחים ולהיפרד מאנשים שאינם מוצלחים. התחברתי לאנשים מצליחנים, שעזרו לי להבין מהי הצלחה. חקרתי את זה לעומק עם הרבה בעלי עסקים מצליחים. אז הבנתי מה אני צריכה כדי להצליח, והיום אני מלמדת את זה בתוכנית ליווי ייחודית אישית, המשלבת תהליך למידה ותמיכה אישית עם המון אכפתיות ורצון לקדם את לקוחותיי, שמקבלים ממני מטלות ומשימות לביצוע".

בעקבות הצלחתה העסקית של אלון, הגיעה הצלחתה האישית, וכתוצאה ממנה היא נעשתה יותר רגועה, קשובה, סבלנית וסובלנית כלפי הסביבה. גם מערכות היחסים שלה עם ילדיה והתקשורת איתם השתפרה משמעותית. "ככל שהנפש שלי הייתה יותר רגועה, כך נעשיתי יותר קשובה לצרכים של הסובבים אותי ולצרכי ילדיי", היא מסכמת בחיוך.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר