הבאר השלישית
הבאר השלישית

תאגיד המים של רחובות, "הבאר השלישית", צפוי להיות מושפע מחוק צמצום תאגידי המים

חוק צמצום תאגידי המים עבר אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. המשמעות: צמצום של תאגידי המים בכ-60%

פורסם בתאריך: 25.12.18 08:04

-->

האם תושבי רחובות ישלמו בקרוב פחות על מים? אמש (שני) חוק צמצום תאגידי המים עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, והוא אמור להביא עמו בשורה חברתית חשובה לציבור: מעבר להפעלת משק המים והביוב באמצעות תאגידים אזוריים שיספקו שירותי מים וביוב לכמה רשויות מקומיות. במסגרת זו, מוצע לקבוע כי מספרם של התאגידים האזוריים לא יעלה על 30. כמן כן, מוצע להקשות על מתן פטור לתאגיד מהחובה להתמזג לתאגיד אזורי, ולהעביר את הסמכות לתת פטור כאמור ממועצת רשות המים לידי שר האנרגיה, בהתייעצות עם מועצת הרשות ובהסכמת שרי האוצר והפנים.

חבר הכנסת דוד ביטן, שעמד בראש הוועדה לתיקון החוק, מסביר: "אני גאה לבשר את הבשורה החברתית הזאת, כמי שעמד בראש הוועדה לתיקון החוק. החוק קובע צמצום של תאגידי המים בכ-60%. מדובר בפעימה ראשונה ואם התאגידים לא יצמצמו הוצאות ולא ישפרו את רמת השירות, הכנסת תידרש לכך שוב. קבענו את שינוי חישוב נזילות המים הלא צודקות. לדוגמה: נזילה שצרכן חויב בגינה בכ-10,000 שקלים תוזל לכ-300 שקלים בלבד. בנוסף, החוק מורה על החלפת שעוני המים לשעונים חכמים על חשבון תאגידי המים. שעונים שיגלו נזילות באופן אוטומטי בתחילת דרכן ויוכלו להתריע לצרכן על הנזילה, ובכך יחסכו כמויות גדולות של מים למשק המים וכסף רב לצרכנים. עוד החלטנו כי המדינה תשתתף ב-20 מיליון שקלים בכל שנה במימון תיקוני צנרת בבניינים ישנים שבהם מתגוררת אוכלוסייה מעוטת יכולת. בשורה נוספת בחוק הנה הקלה משמעותית בגביית חובות המים, כמבצע לפיו החוב ייפרש ל-36 תשלומים ללא ריבית".

שר הכלכלה אלי כהן: "במקרה של תאגידי המים הגולם קם על יוצרו. תאגידי המים במדינה הם מנופחים ומיותרים. יש היום 56 תאגידי מים כשאמורים היו להיות 80. תדמיינו שיהיו 56 חברות חשמל עם 56 מנכ"לים, ברור שזה לא סביר. האם המים שהמדינה מפיקה אמורים להפוך למקור לרווח לרשויות המקומיות? ברור שלא. יש לנו חובה מוסרית כלפי האזרחים על מוצר צריכה כל כך בסיסית".

ח"כ איציק שמולי, יוזם החוק: "מדובר בחוק היסטורי ששם סוף לאחת העוולות הקשות ביותר בשוק המים. מאז שקמו תאגידי המים, מישהו משלם את העלות של כל העלות של המנגנונים המנופחים הללו ומי ששילם על זה בריבית דריבית הם הצרכנים והציבור הישראלי. אנחנו אומרים לתאגידי המים, אנחנו מסתכלים עליכם ואם לא יהיה שיפור, גם שאר התאגידים ייסגרו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר