רחמים מלול, ארז ביטון ומרים פרץ
רחמים מלול, ארז ביטון ומרים פרץ

רחובות חיבקה את זוכי פרס ישראל מרים פרץ וארז ביטון

אמש (ראשון) נערך ברחובות ערב הוקרה עירוני מרגש לזוכי פרס ישראל, מרים פרץ וארז ביטון. פרץ: "לא רציתי את הפרסום הזה, הייתי מעדיפה שלא יכירו אותי. זה המחיר של קיום בארץ הזו, היא לא ניתנה על מגש של כסף וזהב אלא על מגש של דם". ביטון: "המעמד לו זכיתי באירוע זה מרגש אותי לא פחות מטקס קבלת פרס ישראל לפני שלוש שנים"

פורסם בתאריך: 24.12.18 09:27

-->

ערב הוקרה עירוני מרגש ומיוחד התקיים אמש (ראשון) במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל ברחובות. האירוע הוקדש כולו לחתן פרס ישראל לספרות ושירה עברית לשנת 2015, ארז ביטון, ולכבודה של כלת פרס ישראל למפעל חיים לשנת 2018, הגברת מרים פרץ, על פעילותה לחיזוק הרוח היהודית-ישראלית.

הערב, שקיבל את הכותרת "מביטים אל האור", הופק על ידי עיריית רחובות, החברה העירונית רחובות ומרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, ונערך במעמד ראש העיר רחמים מלול, מ״מ ראש העיר בנצי שרעבי, סגן ראש העיר יניב מרקוביץ', וחברי המועצה פנחס הומינר, ד"ר רוני באום, אורית שרגאי ואמיתי כהן, מ״מ מנכ"ל החברה העירונית איציק עובדיה, ומנכ״ל מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, חנניה קורש.

בפני אולם מלא מפה לפה, אמר ראש העיר מלול: "הערב הזה הוא אחד מהשיאים התרבותיים של השנה. זה לא שכיח לארח כאן שתי דמויות מופת כאלה במעמד מרגש ומיוחד. מרים פרץ הצליחה להפוך את הרע ליצירה וכיום היא פועלת למען אחדות עם ישראל. גם מרים פרץ וגם ארז ביטון הם ילידי צפון אפריקה, בוגרי מעברות, הגיעו ממצב של דלות, ייאוש וחוסר תקווה לאחד משיאי ההישגים של החברה הישראלית. ארז איבד את מאור עיניו כשהיה קטן עקב פיצוץ רימון. מרים איבדה את היקרים לה מכל, שני בניה, בפעילות צבאית נועזת והיום הפכה לסמל והיא מגלמת בתוכה את הרוח הישראלית. הפכה את יגונה לניגון של אמונה. אתם המגשימים האמיתיים של החזון הציוני״.

מלול סיים את דבריו באחד משיריו של ארז ביטון: ״אולי נראה פה לכולם שיש חיים אחרי..״.

רחמים מלול, ארז ביטון ומרים פרץ

רחמים מלול

 

בפתח דבריה, הפתיעה כלת ישראל מרים פרץ את הנוכחים באולם וסיפרה: "כלת ישראל יצאה מרחובות מסלון הכלות שרית", והוסיפה על הקשר שלה עם העיר רחובות: "גרתי במשך שנה בעיר רחובות, ברחוב יעקב ליד השקם, ואפילו לימדתי בבית הספר קציר כמורה מחליפה להיסטוריה". בהמשך דבריה הדגישה: "לא רציתי את הפרסום הזה, הייתי מעדיפה שלא יכירו אותי. רציתי לגדל את ששת ילדיי, להמשיך בעבודתי החינוכית, אך נגזרה עליי המציאות הזו. זה המחיר של קיום בארץ הזו, היא לא ניתנה על מגש של כסף וזהב אלא על מגש של דם. כן בחרתי להמשיך, לראות את מה שנותר לי".

מרים פרץ

חתן פרס ישראל, ארז ביטון אמר: "המעמד לו זכיתי באירוע זה מרגש אותי לא פחות מטקס קבלת פרס ישראל לפני שלוש שנים. אני, הילד שגדל במעברה בלוד, שהתעוור בגיל 11, יכולתי בקלות להיות קבצן העיר, אך רצה הגורל ושלחו אותי לפנימייה בירושלים שם קיבלתי גם לחם וגם חמאה".

ארז ביטון

 

חנניה קורש, מנהל מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל: "כבוד גדול לעיר רחובות בכלל ולנו, מרכז המורשת בפרט, לארח בכותלי האולם שלנו את שתי דמויות המופת האלו, זוכי פרס ישראל, המהווים דוגמה ומודל עבור כולנו".

מנכ"ל מרכז מורשת יהדות תימן, חנניה קורש, מנהלת השיווק והתוכן במרכז, שרון איאש, ומרים פרץ

 

במהלך הערב התקיימו הופעות מוזיקליות והוצגו סרטים קצרים אודות פועלם של פרץ וביטון, המגוללים את סיפורם של השניים, את הערכיות שכל אחד מהם מביא לידי ביטוי, וכמובן את התרומה הרבה שלהם לחברה הישראלית ולמורשת ישראל. שיא הערב היה הפתעה מוזיקלית ומרגשת במיוחד שחיכתה לארז ביטון ולקהל כולו לקראת סיום – כאשר אחד משיריו של ביטון הולחן לראשונה על ידי מוישלה יוסף, המלחין והמעבד המוזיקלי של החברה העירונית, והושמע בביצוע בכורה באירוע.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר