גינת כלבים (צילום אילוסטרציה: דודו בכר)
גינת כלבים (צילום אילוסטרציה: דודו בכר)

עשרות תושבי רחוב גורדון לעיריית רחובות: "סגרו את גינת הכלבים שגורמת למטרד ברחוב". רחמים מלול נעתר לבקשה

לעיריית רחובות הגיעו באחרונה עשרות מכתבים ופניות מתושבי רחוב גורדון, בטענה למפגע סביבתי חמור הנגרם מגינת הכלבים ברחוב. התושבים: "אנו סובלים מרעש בלתי פוסק, לכלוך, צחנה ומזיקים". העירייה בתגובה: "ראש העיר קרא בעיון רב את העצומה ואת מכתביהם האישיים של התושבים והחליט להיענות לפנייתם. גינת הכלבים תיסגר בקרוב. במקביל הנחה ראש העיר למצוא אתר חלופי במקום הגינה שתיסגר"

פורסם בתאריך: 7.12.18 07:06

-->

לעיריית רחובות הגיעו באחרונה עשרות מכתבים ופניות מתושבי רחוב גורדון בעיר, בטענה לגינת כלבים המהווה לדבריהם מפגע סביבתי חמור. מדובר בגינת כלבים עירונית הממוקמת ברחוב גורדון 43 – במרכז העיר המאופיין הן באוכלוסייה צפופה והן בריכוז גבוה של בעלי כלבים.

במכתבים שנשלחו לראש העירייה רחמים מלול, למנהל אגף הגינון ועיצוב הסביבה יוסי כפיר, הווטרינר העירוני אבי צרפתי ומבקר העירייה נפטלי אקרמן, נטען בין היתר: "בשנה האחרונה חל גידול משמעותי במספר הכלבים וכן בתופעות הלוואי הקשות הנגזרות מכך: ריחות צחנה קשים מנשוא, זבובים ומזיקים אחרים, בשל הפרשות הכלבים. בנוסף התושבים סובלים מרעשים בלתי פוסקים בשעות המנוחה הקבועות בחוק. שגרת חיי התושבים באזור הפכה לבלתי נסבלת – דבר המחייב את טיפולה המיידי של עיריית רחובות".

מבצע אכיפת צואת כלבים

צילום אילוסטרציה

 

ל"ערים" נודע כי בין שולחי המכתבים נמנים תושבי בניינים המתגוררים במרחק מטרים ספורים מגינת הכלבים, ועד לתושבי בניינים במרחק של 60 מטרים מהמקום. המשותף לכולם: מטרד הרעש והזוהמה מלווה אותם כמעט לכל אורך שעות היממה. אחד השכנים מסביר: "משעה שש בבוקר ועד שעות הלילה המאוחרות, לעיתים הרבה אחרי 23:00, הגינה עדיין מלאה בכלבים ובבעליהם. אנחנו נאלצים לשמוע כל הזמן הזה נביחות ושיחות קולניות של בעלי הכלבים, בין אם בינם לבין עצמם או בין אם בטלפונים הניידים. זאת מעבר לרעש של פתיחת וסגירת שער הגינה".

שכן אחר מוסיף: "הסיוט הזה מלווה אותנו לכל אורך היממה, כולל בשבתות ובחגים. מעירים אותנו בשעות בוקר מוקדמת ומפריעים לנו לישון בלילה. יש כאן אנשים עם ילדים שלא יכולים לישון. אגב, אותם בעלי כלבים נמצאים במקום מעבר לשעות הפעילות המותרות על פי השלט המופיע בגינה, שזו בכלל עבירה על החוק לדעתי. מעבר לזה, בעלי הכלבים לא אוספים אחריהם את הצואה, מה שגורם לכמויות אדירות של זבובים שחודרים לבתים שלנו. התופעה הזו הפכה את החיים שלנו לבלתי נסבלים".

בניין בגורדון המרוחק 5 מטרים בלבד מגינת הכלבים

אחד מיוזמי המחאה והחתמה על עצומת תושבים, המתגורר ממש בסמוך לגינה, אומר: "הגינה הזו קיימת כבר בסביבות 5 שנים. בהתחלה היא הייתה מנומנמת, אבל לאט לאט היא צברה תאוצה והשנה זה יצא מכל פרופורציה. כל הזמן יש שם בעלי כלבים, כל מי שעובר בסמוך לגינה כלבים נובחים עליו, וזה מתחיל מוקדם, כי אנשים מגיעים לגינה לפני יום העבודה, ב-6 בבוקר. זה מעיר אותך בבוקר ונמשך עד לשעה מאוחרת בלילה. כל האדניות מסביב מלאות בקקי וזה גורם לריח בלתי נסבל.

"אני גר ממש על הגינה, אבל התפלאתי לגלות עד כמה זה גם מפריע לאנשים שגרים במרחק עשרות מטרים ממנה. שמעתי משכנים שהילדים שלהם מפחדים להתקרב ולעבור באזור הגינה כי הכלבים נובחים עליהם. פגשתי זקנים שאומרים שזה מטריד אותם, כולל מישהי עם פיליפינית שאמרה שהיא לא מצליחה להירדם. אפילו פגשתי אנשים שהחליפו את החלונות בבית שלהם לחלונות ממש עבים ומבודדים".

ניסית לפנות לבעלי הכלבים ישירות?

"ניסיתי, אבל הם ממש מזלזלים בתגובות שלי. הם פשוט מנפנפים אותי ואומרים – 'זו גינת כלבים אז אין מה לעשות'".

הדיירים המתלוננים מסכמים: "אנו מבינים את הצורך בגינת כלבים, במיוחד לאור העובדה שחלק מהתושבים הם בעלי כלבים בעצמם, אלא שקיומה של הגינה בצמידות לבתי התושבים ותופעות הלוואי הנגזרות מפעילותה לאורך היממה הפכו אותה למפגע סביבתי חמור. זה מחייב את העירייה שלא לשבת בחיבוק ידיים".

התושבים מבהירים בפניותיהם כי במידה והמפגע לא ימוגר לאלתר, הם לא יהססו לפנות למשרד לאיכות הסביבה ולמבקר המדינה.

גורם בעירייה אישר כי הגיעו אליהם עצומה עם חתימות של יותר מ-150 דיירים ועשרות מכתבים הכוללים תלונות מפורטות על מטרדי רעש, לכלוך, ריח ומזיקים. בעקבות הפניות מנהל אגף הגנים ועיצוב הסביבה, יוסי כפיר, נפגש עם נציגי התושבים, היה קשוב לדברים והעביר את המסרים שלהם באופן אישי לראש העיר רחמים מלול. גם מלול עצמו הבין כי גינת הכלבים במיקומה הנוכחי גורמת לעגמת נפש, והחליט להיענות לבקשות.

מהעירייה נמסר: ״ראש העיר קרא בעיון רב את העצומה ואת מכתביהם האישיים של התושבים שסיפרו על המטרד שהם סובלים ממנו סמוך כל כך לביתם, והחליט להיענות לפנייתם. גינת הכלבים תיסגר בקרוב. במקביל הנחה ראש העיר למצוא אתר חלופי במקום הגינה שתיסגר״.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר