מצלמת כספומט שקלטה את אחד החשודים
מצלמת כספומט שקלטה את אחד החשודים

תושבי רחובות בין קורבנות פרשיית עוקץ כרטיסי אשראי מהמתוחכמות שהיו בישראל

״עוקץ״ כרטיסי אשראי מתוחכם ורחב היקף נחקר בימים אלו במחוז הדרומי של משטרת ישראל. בין האזרחים שנפלו קורבן גם תושבי רחובות. כך פעלה השיטה

פורסם בתאריך: 18.12.18 11:32

-->

פרשיית ״עוקץ״ מתוחכמת באמצעות כרטיסי אשראי נחקרת בימים אלו על ידי חוקרי יחידת ההונאה בדרום. שני החשודים במעשה, תושבי הצפון, נעצרו לפני מספר ימים ועל פי החשד הם שלשלו לכיסם מאות אלפי שקלים. הבוקר (שלישי) תבקש המשטרה להאריך את מעצרם פעם נוספת לטובת המשך החקירה שמתפרסת בכל רחבי הארץ.

שני החשודים, (47 ו-67) תושבי נהריה, נעצרו בתאריך 10.12 בעיר כפר סבא בתום חקירה סמויה שנערכה ביחידת ההונאה של המחוז הדרומי במשטרה. על פי החשד ועל פי חומרי החקירה עד כה, עולה כי השניים נהגו להסתובב בכל רחבי הארץ, מדרומה ועד צפונה, ופעלו באופן מתוחכם ביותר בעשרות מקרים שונים על מנת לשים את ידם על כרטיסי האשראי של אזרחים נורמטיביים מהם גנבו השניים את תיקם או ארנקם. לאחר שהשיגו את כרטיס האשראי, נהגו ליצור קשר עם בעליו תוך שהתחזו לנציג מחלקת הביטחון של חברת האשראי או הבנק. במהלך השיחה ביקשו פרטים נוספים על מנת לבטל, כביכול, עסקה שבוצעה בכרטיס לאחר שנגנב לכאורה.

בפעולה מתוחכמת שביצעו, דרך אתר חברת האשראי ותוך כדי שיחה עם האזרח התמים, קיבל האזרח למכשיר הסלולרי קוד אימות. החשודים ביקשו מהאזרח בצדו השני של הקו את קוד האימות ולאחר מכן נכנסו בעצמם בשמו של בעל הכרטיס וביצעו שחזור לסיסמת כרטיס האשראי האמור. החל משלב זה החלו החשודים למשוך סכומי כסף רבים מחשבון הבנק של האזרח, וכך הצליחו לגרוף לכיסם סכום מוערך של מאות אלפי שקלים.

הבוקר, לאחר שהוארך מעצרם במהלך השבוע החולף, יבקשו חוקרי יחידת ההונאה מבית המשפט בבאר שבע להאריך את מעצרם פעם נוספת לטובת המשך החקירה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר