רונה רמון בהרצאתה ברחובות
רונה רמון בהרצאתה ברחובות

העיר רחובות מרכינה ראש על לכתה של רונה רמון

רונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ואמו של הטייס אסף רמון שנהרג בתאונת אימונים, נפטרה לאחר מאבק במחלה קשה. ב-2012 נקרא בית הספר היסודי ברחובות החדשה על שם בעלה ובנה ז"ל. בהרצאה שנתנה ב-2016 ברחובות אמרה: "מדי יום ביומו אני לומדת לחיות עם הכאב ולהפיק משמעות לחיים ומה שבאמת תומך בכל התהליך הקשה הזה זאת ההמשכיות, התחושה שהם, אותם אנשים שאיבדנו, תמיד נוכחים בחיינו, עם ערכיהם ומשנתם"

פורסם בתאריך: 17.12.18 18:06

-->

רונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ואמו של הטייס אסף רמון שנהרג בתאונת אימונים, נפטרה לאחר מאבק במחלה קשה והיא רק בת 54. רונה תיעלה את הטרגדיה המשפחתית שלה לתרומה יוצאת דופן לחברה הישראלית באמצעות שורה של עיסוקים חברתיים והייתה פעילה ציבורית התומכת בחינוך ובקידום של בני נוער בישראל. בין היתר הקימה את "קרן רמון" ששואפת להקנות לדור הישראלי הצעיר "מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך", ופעלה במשך שנים לקידומם של בני נוער וילדים בכל רחבי הארץ. בנוסף היא קיימה במשך שנים הרצאות, סדנאות וטיפולים פרטניים, תוך שהיא חושפת את סיפורה האישי שמהווה דוגמה והשראה לרבים.

בשנת 2012 בית הספר החדש שהוקם בשכונת רחובות החדשה נחנך ונקרא על שמם של אילן ואסף רמון ז"ל, במעמד רונה רמון, שר החינוך דאז גדעון סער, ראש העיר רחמים מלול וחברי מועצה נוספים.

בחודש יוני 2016 התקיימה במרכז "חלומות" ברחובות הרצאה מרגשת של רונה, בשם 'כעוף החול', אל מול 200 צופים. ההרצאה עסקה בסיפורה האישי, הצמיחה והשינוי הגדול שעברה לאחר האובדן שחוותה. במהלך ההרצאה סיפרה את סיפור חייה הטרגיים ועל החלטתה לבחור בחיים למרות האובדן שחוותה. רמון אף הציגה מצגת שכללה תמונות מתקופות שונות בחייה הפרטיים ומהחיים הציבוריים של בעלה ובנה.

במהלך הרצאתה אמרה: "אני החלטתי להפוך את ה'למה' ל'לשם מה'. עדיין יש משמעות לחיי. יש לי עוד שלושה ילדים שזקוקים לי יותר מתמיד. מי חשב לעצמו שאוכל לעמוד בכאב הנורא הזה? והנה, מדי יום ביומו אני לומדת לחיות עם הכאב ולהפיק משמעות לחיים. ומה שבאמת תומך בכל התהליך הקשה הזה זאת ההמשכיות, התחושה שהם, אותם אנשים שאיבדנו, תמיד נוכחים בחיינו, עם ערכיהם ומשנתם".

ראש העיר רחמים מלול: "רונה רמון ז״ל הייתה אשה מופלאה, אשר בדרכה המיוחדת העניקה לכולנו השראה איך מתוך הכאב אפשר לעסוק בעשייה. אישה בעלת אישיות מיוחדת במינה, בעלת יופי פנימי וחיצוני, אצילת נפש ונשגבת בפעולותיה. מאז מותו של אילן ז״ל היא עסקה בפעילות חינוכית וחברתית, וגם אחרי מות אסף ז״ל היא המשיכה להשקיע את מרצה וזמנה בעיסוקים ערכיים שהנציחו את אילן ואסף ז״ל, בין היתר באמצעות קרן רמון, בתי ספר ברחבי הארץ, שדה תעופה ומכינה קדם צבאית. הטרגדיה המשפחתית המשולשת מהווה את סמל הכאב וההקרבה למען העם והמדינה.
זכינו להנציח את שמם של אילן ואסף רמון ז״ל בבית ספר יסודי על שמם כאן ברחובות, שנחנך בטקס בהשתתפות רונה ז״ל לפני כשש שנים.
יהי זכרה ברוך".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר