המודעה שהצליחה להסעיר את התושבים החילוניים ברחובות
המודעה שהצליחה להסעיר את התושבים החילוניים ברחובות

חשיפה: בניגוד לפרסומים, אירוע החנוכה בגן המייסדים ייערך ללא הפרדה בין גברים ונשים

מודעה ובה הזמנה לאירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה בגן המייסדים ברחובות, בחסות העירייה ובנוכחות ראש העיר רחמים מלול, הצליחה לגרום לכעס בקרב הציבור החילוני בעיר מאחר ובמודעה צוין כי באירוע תהיה הפרדה בין גברים ונשים. בעירייה הבהירו ל"ערים": לא מדובר באירוע עירוני, אלא באירוע דתי של חב״ד. לצערנו, הפרסום יצא לאור ללא אישורנו ומכאן הטעות"

פורסם בתאריך: 5.12.18 15:39

-->

מודעה פרסומית ובה הזמנה לאירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה בגן המייסדים ברחובות, בליווי שורה של אמנים ובנוכחות ראש העיר רחמים מלול, הצליחה לגרום לכעס בקרב הציבור החילוני בעיר, שכן במודעה צוין כי האירוע ייערך בהפרדה בין גברים ונשים.

במודעה מצוין כי האירוע, אותו מארגנת עמותת "בוחרים משיח" בראשות אפרים קפרא, הינו בחסות חבר מועצת רחובות אמיתי כהן, יו"ר ועד עובדי העירייה רמי מדהלה וראש העירייה רחמים מלול.

אפרים קפרא ורחמים מלול על רקע החנוכייה של קפרא

אפרים קפרא ורחמים מלול על רקע החנוכייה של קפרא

 

תושבי העיר, ובראשם חברי "הפורום החילוני" ברחובות, נזעקו וחברי הפורום החילוני ציינו: "עיריית רחובות נותנת חסות לאירוע של חב"ד שיתקיים בגן המייסדים בהפרדה מגדרית, במעמד ראש העיר ובהשתתפות אמנים גברים בלבד. אנו מבקשים להזכיר לעיריית רחובות כי נאסר על רשות שלטונית להנהיג הפרדה בין גברים לנשים, או להיות מעורבת, במישרין או בעקיפין, בקיומה של הפרדה שכזו, העולה לידי פגיעה חמורה ובלתי מידתית בזכויות היסוד החוקתיות לכבוד האדם ולשוויון".

תושבת העיר הסבירה: "לא היינו מוחים על אירוע פרטי בהפרדה מגדרית, אלא שזהו אירוע כה מרכזי של הדלקת נר חנוכה במעמד ראש העיר ובחסותו. אני כבר לא מדברת על כך שבאירוע עצמו יש רק גברים על הבמה, אבל גם לדרוש הפרדה בקהל זה כמו לומר לחילוניים אתם לא מוזמנים. זו כבר חוצפה ממש וזו עבירה על החוק".

המודעה שהצליחה להסעיר את התושבים החילוניים ברחובות

המודעה שהצליחה להסעיר את התושבים החילוניים ברחובות

ל"ערים" נודע כי פרטי האירוע הגיעו עד לאלינור דוידוב, מנהלת תחום המאבק בהדרת נשים בשדולת הנשים בישראל, שהבטיחה: "נפעל במיידית לביטול האירוע תחת הדרה. פעלנו בהצלחה לביטול אירועים של עיריית רמת גן ונתניה במהלך חנוכה הנוכחי".

דוידוב הסבירה כי היא מסתמכת על החלטת ממשלה שפורסמה באתר הממשלה בתאריך 30.3.14, לפיה "ממשלת ישראל מכירה בכך כי תופעת הדרת הנשים במרחב הציבורי היא תופעה חמורה המחייבת פעולה ממשלתית אקטיבית לביעורה".

ל"ערים" אמרה דוידוב: "הציבור החרדי יכול לחגוג בהפרדה במסגרת פרטית, אבל לא במרחב הציבורי, משמע לא בחסות העירייה ולא במתקן או מקום ציבורי. על פי הפרסום האירוע יתקיים בחסות העירייה, בנוכחות ראש העיר ובנוסף בגן ציבורי. מותר לציבור החרדי לחגוג בהפרדה באם מדובר באירוע הילכתי נטו כמו תפילה. כאן מדובר על אירוע בעל אופי בידורי ומסורתי ולא הילכתי בלבד. טענתי נשענת על שלושה עוגנים. הראשון הוא דוח משרד המשפטים שיצא ב-2013 והמליץ שעל פי כל הנורמות החוקיות והמשפטיות בישראל אירועים ציבוריים לא יתקיימו בהפרדה. העוגן השני הוא החלטות ממשלה שהתקבלו פעמיים ושמאמצות את המלצות הדו"ח. העוגן השלישי הוא החוק שאושר בשנת 2014 לאיסור אפליה".

כך או כך, לאחר פניית "ערים" לעירייה, הבהירו בעיריית רחובות כי הפרסום המדובר נעשה שלא על דעתם, וכי על אף האמור במודעה האירוע איננו עירוני וכי הוא גם ייערך ללא כל הפרדה מגדרית.

בתגובה הרשמית של עיריית רחובות נמסר: "לא מדובר באירוע עירוני, אלא באירוע דתי של חב״ד. לצערנו, הפרסום יצא לאור ללא אישורנו ומכאן הטעות. נציין כי מבדיקה שערכנו עולה כי בפועל לא תהיה הפרדה במהלך האירוע, וכמובן שהכניסה תתאפשר לכל מי שחפצ/ה בכך".

חברת מועצת רחובות מטעם סיעת מרצ – רחובות חופשית, איטל בציר אלשיך, ציינה: "הופתענו לגלות כי אירוע חג החנוכה של חב״ד בשבוע הבא, במרחב הציבורי – בגן המייסדים, מתוכנן להתקיים במתכונת של הפרדה מלאה בין גברים, נשים וילדים בחסות עיריית רחובות, לכאורה. לטעמנו, אין זה ראוי שגוף פרטי יקיים אירוע הכולל הפרדה במרחב ציבורי בחסות העירייה, עמדתנו היא שאין מקום להפרדה מגדרית באירועים ציבוריים ובטח שלא בחסות העירייה, ואין סובלנות כלפי הדרת נשים שמתבטאת כבר בהזמנה לאירוע בה מופיעים גברים בלבד. לאור זאת קיימתי בירור מול ראש העיר בנושא, ושמחתי לשמוע כי מלול מתנגד בכל תוקף להפרדה באירוע הצפוי וכי לא היה מודע לעצם פרסום המודעה ולתוכנה, והיא אינה על דעתו. נוסיף ונעמוד על המשמר גם בנושאים חשובים אלו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בת-אל

    איזה רעות אז הם מעדיפים לבטל את האירוע רק שלא תהיה הפרדה גועל נפש זאת עיר דתית ואין מה לעשות מי שלא רוצה לגור בה מוזמן ללכת ומי שרוצה לחגוג יכול לחגוג בכיף אף אחד לא גירש אותכם מה הבעיה לבוא לאירוע ולהיות בהפרדה זה כל כך קשה זה פשוט מעועא שיש אנשים כאלה רעים ועוד אח"כ מתפלאים למה אנחנו ביחסים לא טובים עם הערבים איך נהיה איתם ויש בינינו יהודים שמתנהגים בצורה דומה

  2. שולמית חיה

    כמה רוע ורשעות לשמה מה יש שיחזרו קצת בתשובה ויבינו מה תכלית העולם הזה כמה עצוב שיש כאלו אנשים צרי עיין
    קנאות קנאות והלוואי ויתתקרבו קצת לדת בזכות ערב זה וזה יהיה שכרנו

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר