בית בכפר גבירול שעליו מותקנים רמקולים המשמיעים את שירי קבלת השבת
בית בכפר גבירול שעליו מותקנים רמקולים המשמיעים את שירי קבלת השבת

שירים בקולי קולות והכרזה על הדלקת הנרות – תופעת "הרמקולים לקבלת השבת" שמטריפה את תושבי רחובות

מדי יום שישי כרבע שעה לפני כניסת השבת נשמעים בשכונות שונות ברחובות שירי קבלת שבת והכרזות על הדלקת נרות הבוקעים בווליום גבוה מרמקולים המוצבים בשטחים פרטיים. הדבר מטריד את השכנים – חילונים ושומרי מסורת גם יחד, שכבר פנו למשטרה

פורסם בתאריך: 14.12.18 08:14

-->

הזמן: יום שישי כרבע שעה לפני כניסת השבת. המיקום: שכונות שונות ברחובות, ובהן רחובות ההולנדית, מרמורק ואושיות. את הפסטורליות הזו של שישי אחר הצהריים מפיגה מוזיקה מחרישת אוזניים הבוקעת מרמקולים המוצבים בשטחים פרטיים, אשר משמיעים שירי קבלת שבת ומכריזים על הדלקת נרות. תושבים שומרי מסורת, כמו גם שכניהם החילוניים, מתלוננים על התופעה אותה הם מגדירים כמפגע רעש.

לדברי המתלוננים, המפגע מופיע בצורת שירי קבלת שבת מדי יום שישי כשלוש או ארבע פעמים, כולל הכרזה על הדלקת נרות במשך כרבע שעה. מהקלטות שערכו התושבים עושה רושם כי נוסח ההכרזות, הזמן בו הן נמשכות והתדירות שלהן כולם זהים, ולכן ייתכן שהתופעה נובעת מיוזמה משותפת של מספר בתי אב.

תושבת אושיות: "זה ממש מטרד. זה לא שיר אחד ולא שניים, אלא ארבעה שירים בווליום מטורף. פעם הלכנו למקור הרעש כדי לבקש שיחלישו את העוצמה. יש שם בית כנסת מאולתר כזה בבית מגורים. הם אמרו לנו 'בסדר בסדר' אבל לא החלישו".

תושבת אחרת מהשכונה, אישה שומרת מסורת, מוסיפה: "הצעקות ברמקולים לא מכבדות את קבלת השבת ופוגעות בקדושתה. זו אולי ברבריות, ובטח שלא מסורת".

תושבים משכונת מרמורק שמנסים להילחם בתופעה, טוענים כי הם חווים למעשה פלישה לא לגיטימית למרחב הפרטי שלהם, ללא קשר לתוכן הדברים. לדבריהם, למרות פניות למוקד העירוני, למשטרה ולגורמים שונים הם לא הצליחו לעצור או אפילו להפחית את הרעש.

תושב מרמורק: "המפגע הזה התחיל אצלנו כבר לפני כשנה וחצי. המקור שלו הוא בכולל ברחוב שמחי, אבל יש עוד כמה מקורות כריזה באזור. בהתחלה הייתי מתקשר למשטרה ולעירייה, במיוחד כשזה היה בשעות המנוחה – כדי שיהיה לי קייס, אבל זה לא עניין אותם. בהתחלה הם היו שולחים איזה פקח שיבדוק את מקור הרעש, אבל מכיוון שהרעש נפסק עד שהוא הגיע ומכיוון שהכולל טען שהמועצה הדתית קבעה את הרמקולים ואין מה לעשות – הם לא נקפו אצבע. הפסקתי כבר להתקשר לעירייה ולמשטרה, חבל על הזמן שלי. לשמחתי אני די גמיש ויכול להיעלם רוב הפעמים מהדירה כשהמטרד קיים, אבל זה ממש לא פתרון".

גג שעליו מותקנים רמקולים המשמיעים שירי קבלת שבת

 

תושבי אושיות טוענים כי אצלם מקור הרעש הוא ברחוב ההסתדרות בדירה שבקומת קרקע. שכנה מספרת: "החצר מוקפת ביוטה בצבע ירוק כך שאי אפשר לראות מה הולך בפנים. נכנסתי אל הבן אדם הביתה וראיתי רמקולים בחצר שלו. ביקשתי שיפסיק וגם פניתי למוקד, אבל הוא עושה מה שבא לו. זה בלתי נסבל".

תושבים מרחובות ההולנדית אומרים כי הבעיה בשכונה נמשכת כבר שנים ללא פתרון. הם התארגנו בכדי לעצור את התופעה, צילמו והקליטו את מקור הרעש שנמצא בכפר גבירול, וחלקם אף טוענים שהשטח ממנו פועלים הרמקולים הוא שטח שהשתלטו עליו באופן לא חוקי.

"גידרו את אותו שטח, משכירים בו יחידות דיור לא חוקיות ועושים בו כרצונם", אומרים תושבים שמאסו ברעש הבלתי נסבל. "אנחנו פונים כמעט מדי יום שישי למוקד העירוני ומקבלים, כנראה כמו תושבי שאר השכונות, את התשובה הקבועה: 'האכיפה בנושא רעש מתבצעת על פי החוק. אסור להפעיל מכשיר קול (שירת אדם, צעקות, כלי נגינה, רדיו, רמקול וכו') בין השעות 14:00-16:00 ובין השעות 07:00 עד 23:00 למחרת בכל אחד מהמקומות הבאים: תחת כיפת השמיים, במקום שאינו תחת כיפת השמיים ואינו סגור מכל צדדיו כלפי חוץ, בניין מגורים'".

יש לציין כי גם אם הרעש בוקע בשעות שאינן מוגדרות כשעות האסורות, השמעת קולות בדציבלים גבוהים מעל מספר דקות מסוים אסורה בכל שעות היום. גם בשיחת טלפון עם המוקד העירוני הסביר מוקדן כי המשטרה היא הגוף שמתאים לטיפול בנושא, משום שלמשטרה ערכות למדידת דציבלים.

בעקבות הדברים קבוצת תושבים מרחובות ההולנדית פנתה למשטרה וקיבלה בשיחת טלפון הנחיות מידי שוטרת שפירטה את ההליך להגשת תלונה, בכדי שהמשטרה תוכל לטפל בתופעה.

השיחה של נציגת התושבים עם השוטרת הגיעה לידי "ערים" ואלו עיקרי הדברים:

שוטרת: "העברנו את הנושא להתייעצות עם יועצת משפטית, כי בכל זאת זה להיכנס לבית של אדם. צריך צו בית משפט וזה לא כזה פשוט".

תושבת: "למרות שאין לו בעלות על המקום?".

שוטרת: "זאת בדיוק הבעיה. אני צריכה ממך שני דברים: הדבר בראשון הוא שבשבוע שבועיים הקרובים נגיע אליך לקחת ממך עדות ומעוד כמה שכנים שסובלים מזה. מספיק שיש לנו שלוש-ארבע עדויות וזה מצוין. הדבר השני שאני צריכה הוא ששבועיים שלושה קדימה לפחות, אם את יכולה צלמי לי את זה בקרבת מקום בווידאו, ששומעים את זה מאוד חזק. אחרי זה אנחנו יכולים לגשת לבית משפט לקבל צו ולהיכנס אליו הביתה בכוח, או להחרים לו את זה או להוריד לו את זה. זה לא תהליך שיסתיים בשעה, זה טיפול, אבל אנחנו נסיים עם זה".

תושב רחובות ההולנדית שסובל מהתופעה הגיב להתנהלות המשטרה בציניות ואמר: "מצחיק שלהשמיע רעש לוקח חצי שניה, אבל לעצור אותו זו פרוצדורה שלמה, עם היערכות מסובכת של כוחות מודיעין וצבא, הקלטות וצילומים של אזרחים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

35 תגובות
  1. מוסא

    מעניין על החפלות שיש כל מוצאי שבת בווליום שמחוץ לחוק בשיכון סלע וגם באמצע שבוע לא מדברים.
    מעניין הבורות בכבישים החסימות כבר 15 שנים שלא נגמרים לא מדברים.
    על הבנייה הצפופה על העדר חניות בשכונות וותיקות צמודות קרקע שמנסים להכחיד אותם ועושים שחור בכוונה לתושבים שיברחו לא מדברים.
    על בניית כבישים צרים ומסוכנים עם ביובים בולטים ובורות בלי חציצה בכבישים בחצרות המושבה ששם זה נעשה בגלל פלישה לפרדס שהיה וקיבלו שם מהעריה בונוס במקום פינוי וברחוב פוגל וברחוב חזון איש ועוד… לא מדברים.
    רק על שתי דקות בכניסת שבת.
    אני אומר לכל שונאי יהודים שהגיעו לרחובות תעשו פרסה ותברחו לפני שנבריח אותכם!!!!! מי אתם בכלל???
    אורחים!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רחובות אוהבים את הרמקולים לכניסת שבת?
    תמשיכו לזכות את הרבים זה כיף ומסורת של שנים
    זה שעות נורמליות ולא כמו אצל הדתות האחרות
    הדת שלנו טובה ומתחשבת ??????
    לכל אלה שנגד תנסו לגור במקומות שהמואזין או הכנסייה תפריע באמת את מנוחתכם ואז תדברו .

  3. גוני

    כמה שנאה יש בכם אנשים לשבת זה מה שמפריע לכם אבל לרעש של חפלות הכל בסדר לרעש שאתם עושים בגני שעשועים ימי הולדת לילדים זה בסדר חוץ מזה החוק קובע שעד השעה 2300 זה מותר הצעה לי אליכם תחזרו בתשובה שבת שלום ומבורך שיהיה לכולם

  4. מוחמד

    אחותי היקרה ורד
    אני כבר בא עם חמולה לפתוח מסגד
    אני לא מהדתיים הפנאטים
    אני מוסלמי אדוק
    ודאי תקבלי אותנו בשמחה.
    יש לך מקום בבית לפתיחת המסגד?

  5. איש יהודי

    אין צורך להתחבא סביב בעיית הרעש,
    כי יש רעשים הרבה יותר מטרידים בשעות שאסור רעש על פי החוק.

    אפשר להתייצב בגאוה ולומר,
    תקשיבו דתיים, אני מרגישה זרה לכל סממן יהודי בסביבה
    ומבקשת למחוק את הדבר הפעוט הזה שמזכיר לי שיש יהודים שומרי שבת.

    גם אם לא נסכים איתך, לפחות נכבד אותך על יושרתך

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודק לגמרי.
    אוסיף ואומר לגבי התחבורה הציבורית ברחובות .
    למה לא עושים רכבת חשמלית בתוך העיר שיהיה יותר נגישות ממקום למקום?
    התחבורה הציבורית העירונית ברחובות צריכה המון להשתפר!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השירים בסגנון חסידי צורם עתיק וישן ישנם ניגונים מהממים מודרנים נעימים ואולי כל אחד אוהב סגנון אחר למה הכפיה??? תשמעו בבתיכם!

  8. אופיר

    אני
    תושב ההולנדית וכפי שאתם רואים אני חילוני.
    נכון שיש פיוטים לקבלת השבת אבל זה
    באמת לא מוציא אף אחד מדעתו ונהפוכו זה ממש כייף .
    הגענו למצב שאנחנו מחכים לזה .
    מבקש להמשיך.
    תודה

  9. אחת העם

    אנשים, זו תופעה ארצית שהתחילה בכל המקומות יחד ומנוהלת על ידי שס. כנסו לקבוצת הפייסבוק "שמים סוף לכריזת השבת בתל אביב. אותה הקלטה בדיוק מושמעת גם בירושלים, נתניה, תל אביב, חדרה, רמת גן ועוד

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המערב הפרוע זה כאן. כל בריון עושה כראות עיניו, ורשויות החוק מגלגלות עיניים מכיון שה״שריף״ חושש מתגובת הבריונים (ראו למשל את תגובתו של ״מוסא״ לכל ״שונאי היהודים״). וכך נותרים להם האזרחים שומרי החוק לעמוד לבד מול כל האי צדק, הכוחנות והאיומים. מכאן יש רק שני נתיבים : האחד, אנרכיה מוחלטת שבה רק החזק התורן שולט. והשניה היא התאגדות אזרחית כוחנית שתלחם בכוח ולא בצורה ״מנומסת״ כפי שנעשה עד כה בבריונים.

  11. הקדוש ברוך הוא

    מוסא
    אם יש לך בעייה עם בעייה מסויימת תדווח עלייה
    אין שום קשר להשמעה קבועה כל יום שישי בערב של "קבלת שבת שכונתית" יש קבוצה גדולה מאוד של אנשים, ואני ביניהם, שסובלת מהתופעה הזאת ואנחנו נאבקים בה!

  12. ג

    אני בטוח שאפשר לפתור הכל בדרכי נועם ולפנות אל מפעילי הרמקולים להנמכת הווליום והם יקשיבו. אבל יש אנשים שכיף להם לעורר מריבה!

  13. מיקי

    מי שמתלונן זה בדיוק כפי שאמרתה אנשים שהגיעו אתמול לגור פה בעיר ורוצים לקבוע לנו את סדר היום על ידי הסתה ומלחמות בין התושבים שחיו עד שהם הגיעו בהרמוניה וההבנה והעיר היתה ידועה כעיר שיש בה הרמוניה הבנה והיתחשבות כל אחד בצרכים של השני. אים אתם התושבים החדשים לא מבינים ולא מקבלים את זה אתם לא רצויים פה ומוזמנים לחפש לכם מקום אחר.

  14. מיקי

    אתם מפרסמים תגובות רק מה שנוח לכם הגיע הזמן שלא תסננו.רחובות ידועה כעיר של סובלנות בין כל המגזרים. ומי שמנסה להסית זה תושבים שהגיעו מערים אחרות שלא מבינים שצריך לכבד כל אדם ומעונינים לעשות מילחמה על איזה שיר שמתנגן אולי 10 דקות פעם בשבוע. אז תרגיעו או תרגיעו כי העיר הזאת היא עיר של סובלנות והבנה ואים זה לא ניראה לכם אז כניראה זה לא המקום שלכם ואתם מוזמנים לחפש מקום אחר לגור בו. אנחנו התושבים הוותיקים רוצים לחיות בהרמוניה והבנה עים כל המגזרים כמו שהיה במשך כל השנים.

  15. אנשים אחים אנחנו!

    צרות עין של שונאי דתיים! אלה אותם אנשים שגורמים לסכסוך בין דתיים לחילוני למרות שהיחסים ברחובות הם טובים מתוך כבוד הדדי אחד לשני.

  16. מעיין

    לכו תגורו ברמלה 5 פעמים מואזין ביום נראה אם תלכו למשטרה להתלונן, קצת קדושה לפני כניסת שבת להיכנס לאווירת שבת ולא חייב להיות דתי בשביל זה. מספיק עם השנאת חינם

  17. איש איש באמונתו יחיה

    קוראים לזה הדתה לא חייבים להכריז בקולי קולות על כניסת השבת כל יהודי באשר הוא יודע מתי השבת נכנסת יש אנשים שזה מפריע להם ולא בגלל השירים או הדת זה פשוט רועש מידי תשלחו smsעם קישור לשירים וכניסת שבת שכל אחד ישמע בביתו או לפחות תנמיכו את הדציבלים

  18. אורי

    מערכות כריזה בווליום מטורף מרעידות את השכונה. להתחשב? למה מי מתחשב בי? מי מתחשב שהרעש המטורף הזה מעיר אותי משנתי? מעיר את כל הבית. הדת היהודית היא דת שקטה, אך פעם לא היה סוג של מואזין ורמקולים מפציצים בדציבלים. זה לא מנהג יהודי ובטוח לא מסורתי.

  19. R

    מעניינ. התגובה הפבלובית של החרדים שישר מדברים על מסגד. זו נבלה וזו טריפה. לדתי לא צריך להזכיר מתי נכנסת השבת ואת החילוני זה לא מעניין חאפילו מטריד. זו סתם התרסה כלפי החילונים וטרלול שלא לצורך. תורידו אפליקציה חינמית של מד רעש לנייד. תמדדו ותתעדו באמצעות צילומי מסך ותעשו סוף למפגע הזה. צריך לפנות גם למשרד לאיכות הסביבה. הם מטפלים בתלונות כאלה.

  20. דוד

    תגרשו את המוסלמים בדמות יהודים האלו מהעיר!
    אין סובלנות כלפי מפגעים!
    אין הבדל בינם לבין המוסלמים. אלו מרעישים ואלו מרעישים.
    ברגע שאני רואה רמקול כזה, אני שובר אותו…
    לא אכפת לי של איזה ברברי זה.

  21. רונה

    תופעה דוחה ומרחיקה מהדת ויוצרת שנאה ופילוג. די לכפייה !! הכול יתהפך עליכם בקרוב

  22. שימחה ריף

    אפשר ליסוע בשכונות הבעיתיות עם מערכת כריזה ולצעוק את המבצעים שיש בטיב טעם:מבצע חזיר,מבצע צדפות,מבצע שרימפס וללקוחות נאמנים השכרת כומר לשבת וראשון

  23. ב

    אח"כ שלא יתפלאו שגם הערבים ישמיעו כל מיני זמירות שלהם. שיפסיקו עם הכפייה הדתית. זה מוריד את המחירים של הבתים.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר