המדרכה ברחוב לבקוביץ' ליד השוק
המדרכה ברחוב לבקוביץ' ליד השוק

חונים בצמוד לשוק ברחובות? אתם מסתכנים בדו"ח של 500 שקלים

סוחרים בשוק: "העירייה יצאה במתקפת דו"חות חניה של 500 שקלים למי שמחנה על המדרכה ברחוב לבקוביץ' ליד השוק, למרות שזה היה נהוג והייתה על כך הסכמה בשתיקה. מנכ"ל העירייה דורון מילברג: "תמיד ניתנו שם דו"חות. רחובות זה לא עזה, אף אחד לא יחנה על מדרכות במרכז העיר"

פורסם בתאריך: 25.11.18 08:19

-->

לקוחות השוק העירוני ברחובות – שימו לב! דו"חות חניה בסכום של 500 שקלים ניתנים בימים אלו למי שחונים על המדרכה הרחבה ברחוב לבקוביץ' ליד השוק. סוחרי השוק אומרים שהמקום תמיד שימש לחניה ושהייתה על כך הסכמה בשתיקה עם העירייה, לכאורה, אלא שלדבריהם העירייה שינתה לפתע את המדיניות. דורון מילברג מנכ"ל העירייה משיב על הטענות ואומר כי דו"חות חניה תמיד ניתנו למי שחנה על המדרכה.

בין העירייה לסוחרים קיימת אי הבנה לא רק בנושא החניה המדוברת, אלא גם בשאלה העקרונית של מה לעשות עם השוק החדש שעומד ריק מאז שנבנה. הסוחרים לא מוכנים לעבור ואומרים שהמקום כלל לא מתאים לשמש כשוק, בעוד העירייה בטוחה שהשוק החדש יהיה טוב יותר לכולם ומעוניינת שהסוחרים יעברו אליו על מנת שיהיה ניתן להרוס את השוק הישן.

שוחחנו עם סוחרים בשוק ועם מנכ"ל העירייה בכדי להבין לעומק את טענות הצדדים.

סוחר בשוק: "לפני הבחירות הם לא נתנו פה דו"חות, זה לא הפריע להם. פתאום עכשיו, כשבוע אחרי הבחירות, זה מפריע להם. הם באים כל יום בשש בבוקר, כמה פקחים בניידת, כאילו זה נהיה פרויקט, כאילו יש פה ארגון פשיעה והם באים לתפוס אותו".

סוחר אחר מוסיף: "עד לפני הבחירות חנו פה על המדרכה חופשי והיה פה פקח עירייה קבוע במשך שנתיים שלא נתן דו"חות. המדרכה הזו בגודל של אצטדיון ואף פעם זה לא הפריע להולכי רגל ולאף אחד אחר שחונים כאן. הרבה לקוחות שקיבלו דו"חות התרעמו והיו תגובות בנוסח 'זהו, נגמרו הבחירות?!'".

מקבץ של דו"חות שניתנו על חניה על המדרכה ברחוב לבקוביץ' ליד השוק

 

העירייה הקצתה לכם חניה גדולה מול השוק, זה לא מספיק?

"ללקוחות זה רחוק להיסחב עם העגלות והשקיות, חלק מהם גם אנשים מבוגרים. העירייה לקחה לנו את החניה של השוק, כי היא בנתה עליה את השוק החדש. אם סוחר מהשוק חונה על המדרכה שיתנו דו"ח, אבל אם אלו קליינטים שיתנו להם לעמוד כאן. יש קליינטים שאחרי הדו"ח לא יחזרו. גם אני לא הייתי חוזר אחרי דוח של 500 שקל. אנשים באים לפה בשביל לחסוך כמה שקלים ולקנות משהו איכותי, אז דו"ח של 500 שקלים זו עוגמת נפש וסיבה לא להגיע".

דורון, כמנכ"ל העירייה אתה בטח מודע לטענות הסוחרים. למה החלטתם לתת שם דו"חות?

"רחובות זה לא עזה. אף אחד לא יחנה על מדרכות במרכז העיר. לא יחנו שם ואני גם מתכוון לחסום בקרוב את המדרכה. אתמול עברתי שם, ראיתי רכב שנוסע על המדרכה וכמעט דורס הולכת רגל".

אחת הטענות של הסוחרים היא שזה קורה דווקא אחרי בחירות.

"נתנו שם דו"חות לפני הבחירות ואפילו במהלך הבחירות".

מה תענה לסוחרים שאומרים שבעבר הייתה חניה גדולה צמודה לשוק ושעכשיו כמעט אין מקומות חניה?

"לא הייתה צמוד לשוק שום חניה גדולה. זה הכול אגדות אורבניות. הייתה איזו פינה שחנו בה  חמש שש מכוניות וראש העיר הקצה חניה גדולה ממול. יש מגרש חניה ענק מתחת לשוק החדש, של 150 מקומות, שאי אפשר להפעיל אותו בגלל השוק הישן, כי הכניסה היא מרחוב הרצל. בשביל להיכנס אליה צריך להרוס את השוק הישן".

דורון מילברג

דורון מילברג

 

המדרכה הנוכחית גדולה, האם לא ניתן להשתמש בה גם לחניה מוסדרת?

"כרגע יש חשיבה אופרטיבית – להצר את המדרכה וליצור שם מפרץ חניה".

עד מתי השוק החדש יעמוד ריק? האם ראש העיר מתכנן לפתור את הפלונטר?

"ראש העיר מתכוון לשבת עם הסוחרים שוב בימים הקרובים. הוא כל הזמן דיבר ומדבר איתם. הכוונה שלו היא למצוא פתרון ביחד עם הסוחרים, בהסכמה ולא בכפיה. הוא הרי מזמן היה יכול להוציא להם צווי פינוי ודרך בית המשפט לפנות אותם בכמה דקות, אבל הוא לא עשה את זה כי הוא אדם אנושי שמבין אנשים ומאמין בשיח ובדיאלוג".

כלומר, צווי פינוי לא עומדים כרגע על הפרק?

"לא".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. עצובי

    לא רק בשוק. העיריה החליטה "לעשות קופה" על הגב של התושבים.
    לאחרונה קיבלתי 2 דו"חות על חניה על המדרכה = 1,000 ש"ח.
    אלא מה – החניה היתה באזורים נידחים של אזור התעשייה החדש, שאין שם כלל תנועת הולכי רגל + המדרכות לא מרוצפות ולא מסומנות + בשעות אחה"צ המאוחרות.
    למה?

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר