מס הכנסה רחובות
מס הכנסה רחובות

פלאפליות, ראו הוזהרתן: מס הכנסה במבצע ביקורות לעסקים ברחובות ובסביבה

מס הכנסה ערך מבצע ביקורות נוסף ברחובות ובסביבה, ותפס 13 אחוזים מהנבדקים שלא רשמו הכנסות כדין. בעל פלאפלייה: "אני חדש בעסק. כל מי שרוצה קבלה אני אשלח לו בפקס"

פורסם בתאריך: 12.11.18 11:44

-->

במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק ברחובות, נס ציונה, והסביבה, אשר כלל עד עתה 165 ביקורות, עלה כי בקרב 13% מבין העסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע שנוהל בראשות פקידת השומה ברחובות, נבחרו בין השאר עסקים בעלי מחזור של מעל ל-3 מיליון שקלים, עסקים בענפי השירותים והמקצועות החופשיים, עסקים שנתקבל לגביהם מידע ועוד.

מבקרי מס הכנסה שהגיעו לדוכן לממכר פלאפל, הופתעו מתשובתו היצירתית של בעל הדוכן שטען: "אני חדש בעסק. כל מי שרוצה קבלה אני אשלח לו בפקס". זאת לאחר שהסתבר למבקרים כי קניית ביקורת שעשו שם לא נרשמה, היות שבעל העסק לא מנהל סרט קופה פנימי כלל. בנוסף נמצאו כ-1,000 שקלים במזומן בקופת הפלאפלייה ולא תועדו.

מבדיקה של החשבון העסקי של משרד עורכי דין עלה כי העברות מזומן וצ'קים שהופקדו בסך 102 אלף שקלים לא תועדו בספרי המשרד. בעלי המשרד מסר לבודקים בתגובה: "אנחנו מרכזים את התקבולים שניתנו בגין פיקדון ושאר התקבולים נרשמים בסוף החודש".

ספר כלבים שלא רשם הכנסותיו מעסקה שבוצעה ביום הביקורת טען: "לא הוצאתי קבלה כי הפנקס לא היה לידי".

בחנות נעליים נמצא תא סתרים שהוחבא בתוך הקופה הרושמת ובו צ'ק בסך 800 שקלים ומזומן בסך 200 שקלים שלא נרשמו בספרי העסק. תשובתו של בעל חנות הנעלים הייתה מסורבלת ומורכבת משהו: "200 שקלים במזומן התקבלו אתמול והעובדת לא ידעה לרשום בקופה והניחה בצד כדי שאני אטפל בזה. הצ'ק התקבל לפני מספר חודשים והלקוחה ביקשה שלא אפקיד אותו והיא תביא לי את הסכום במזומן ולכן עדין לא נרשם".

הגדילה לעשות קוסמטיקאית שבבדיקתה עלה כי ממרץ 2018 היא לא הוציאה חשבוניות וכן נמצאו אצלה 700 שקלים ללא כל תיעוד, תשובתה היתה: "כן יצאו חשבוניות והועברו לרואה החשבון. בעלי מטפל בנושא ואני לא יודעת מתי בדיוק הועבר הפנקס".

פעילות ביקורת זו נערכת כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת, ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר