רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

רחמים מלול: "אני ביקשתי ממקורבים למתן דיל שישפיעו עליו כן להתמודד"

ראש עיריית רחובות רחמים מלול ערך בתחילת השבוע מסיבת עיתונאים והסביר מהם הפרמטרים החשובים מבחינתו בהרכבת הקואליציה, התייחס למחאת הזבל ואף עשה סוף לספקולציות מצד מקורבים על יחסיו עם מתן דיל כשהודה: "היחסים קרים". דיל בתגובה: "לא ביקשתי לשבת עם רחמים לסטייקים"

פורסם בתאריך: 25.10.18 08:57

-->

במסיבת עיתונאים שקיים ראש העיר רחמים מלול ביום ראשון השבוע מנה מלול את עשייתו מתחילת כהונתו והתגאה בעובדה שהוא נותר צנוע ושהוא אינו זקוק לנהג, מאבטח צמוד או מאבטח בכניסה ללשכה, בניגוד לכמה מקודמיו בתפקיד. על צניעותו של מלול מעידה גם העובדה כי רעייתו, זהבה מלול, איננה חוששת להפשיל שרוולים ונמצאת בחודש האחרון בכל יום במטה הבחירות של מח"ל השוכן ברחוב הרצל 160, תומכת ומסייעת בכל מה שנדרש.

בתשובה לשאלתו של כתב "ערים", התייחס מלול לדיבורים סביב הקרע הקיים בינו לבין סגנו עו"ד מתן דיל, והגדיר את יחסיהם "יחסים קרים". בין היתר ציין מלול: "הפעם האחרונה שהיה בינינו קשר זה היה לפני כשבוע. הוא סימס לי משהו בפלאפון ועניתי לו, לא זוכר אפילו מה. זה הקשר היחיד שהיה לי איתו בזמן האחרון".

על הדרדרות היחסים בין השניים הוסיף ראש העיר: "יש מקורבים שמפרסמים שהתחננתי לפניו שלא יתמודד לראשות העיר. זה פשוט שקר וכזב. בדיוק להיפך: אני ביקשתי מכמה אנשים מקורבים לו שישפיעו עליו כן להתמודד. לפני הטיסה שלו לחו"ל הוא בא אליי הביתה ואמר לי שיפרסם לפני הנסיעה שהוא לא מתכוון להתמודד, אבל הוא לא עשה את זה. רק אחר כך הוא הסריט את הסרטון שבו הוא הסיר את מועמדותו. הוא גם הבטיח להביע בי תמיכה, וגם את זה הוא לא עשה".

 

רחמים מלול ורעייתו זהבה (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

על היום שאחרי הבחירות ועל הרכבת הפאזל בבניית הקואליציה, אומר מלול: "מעולם לא הבטחתי תפקידים במערכת בחירות. אני לא מבטיח כלום במערכת בחירות. לאחר הבחירות רואים את התוצאות וראש העיר צריך להרכיב קואליציה. אתם יודעים שהקואליציה בחמש השנים האחרונות הייתה מקיר לקיר, חוץ מהחודשים האחרונים שבהם נציגת מרצ הייתה צריכה להכין את עצמה לבחירות. אבל ארבע וחצי שנים הייתה קואליציה מקיר לקיר, אז איך הגענו לזה? חברי מועצת העיר באמת היו לצדי ורצו לעבוד, כל אחד בתחום שעניין אותו. כל אחד כמעט קיבל את התיק שהוא חפץ בו ושאני סברתי שהוא צריך לקבל, וכמעט כולם עשו באמת עבודה נפלאה. זאת תכונה מנהיגותית של ראש עיר, שהוא יודע לשתף את כל עובדי המועצה, ולכן העיר הצליחה. אני שוב אומר: זה לא אני, אני ואני אלא אנחנו, אנחנו ואנחנו. לגבי התפקידים אני לא מבטיח שום דבר, אבל ברור שיילקחו בחשבון כל מיני שיקולים. ראשית, כמובן שמספר המנדטים הוא פרמטר, אבל אני לא אקח מנדטים שאינם נאמנים לראש העיר, שאינם לויאליים לראש העיר. אני צריך שיתוף פעולה מלא לאורך כל הקדנציה, התעניינות מלאה עם שיתוף פעולה מלא. על פי המדד הזה נחליט על תפקידים בעזרת השם וננסה להרכיב קואליציה כמה שיותר טובה.

"דבר נוסף שנלקח בחשבון הוא מי תומך בי לראשות העיר עוד בטרם הבחירות. ברור שסיעה שאיננה תומכת בי, או שמנהלת קמפיין כזה או אחר, ירוק או שחור, לא מביעה נאמנות בי, אז מה פתאום שאני אצרף אותה? ברור שהם יהיו בעדיפות אחרונה. ברור שראש עיר מחפש אמון, מחפש שיתוף פעולה, כך שלא יקרה שבאמצע הדרך יתחילו לסגת מהשותפות האמיתית, מההסכמים הקואליציוניים. אני רוצה כאלה שישרתו את העיר. אז נכון, למספר המנדטים יש נוכחות, אבל בעיניי אמינות ושיתוף פעולה הם עוד יותר חשובים למען האג'נדה העירונית של כולנו".

על אחד הנושאים שעומדים על סדר היום מזה זמן רב, מחאת הזבל, אומר מלול: "מתברר היום שהמחאה הזאת, שורשה היה פוליטי וגם סופה פוליטי. עובדה שאנשי המחאה הודיעו שהם מצטרפים לסיעה מסוימת, ואינני רוצה להזכיר שמות.

"אם אגיד שאין לנו מה לשפר בתחום הזה אז אחטא לאמת, אבל להגיד שהעיר מטונפת? יש הרבה אנשים שאומרים לי 'עושים לך עוול'. נכון, לעיתים אני רואה פה ושם ערימה, וגם ליד ביתי אני רואה לפעמים בפינה של פינוי הגזם שאיזה שכן או תושב החליט לשים את הגזם ביום שאחרי הפינוי. אז אני צריך להתקשר לערן שהוא מנהל למופת, כדי לשלוח את המנוף לפנות את אותה ערמה במיוחד".

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

לגבי הפתרון לבעיות בנושא הניקיון מציין מלול: "אני מתכוון למנות נאמני ניקיון ולהוסיף תקנים של הפיקוח, על מנת שיתחילו לאכוף. עובדי התברואה באמת עובדים באצילות נפש וזה מאוד פוגע בהם שאומרים שהעיר מלוכלכת. זה לא נכון וזה לא הוגן. אני מוכן לסייר אתכם ברחבי העיר. נכון שאפשר למצוא פה משהו ושם משהו, אבל להפוך את זה לאישיו? על זה תלויה העיר הזאת? על זה העיר צמחה, גדלה והתפתחה לאן שהיא הגיעה? בשבילי זאת ההוכחה הגדולה ביותר שאין להם נושאים אחרים לתקוף אותי לגביהם. על מה הם יתקפו? על פיתוח העיר? על מוסדות החינוך והתרבות שהקמנו? על המרכזים הקהילתיים שהקמנו? לשפר ניקיון תמיד אפשר וגם אמרתי איך נעשה את זה".

מתן דיל מסר בתגובה: "צר לי שכמה ימים לפני הבחירות במקום לעסוק בנושאים הנוגעים לחיי התושבים אנחנו עוסקים בטלנובלה רחובותית ובה מעורבים גורמים שאינם רלוונטיים לרחובות ואפילו לא גרים כאן. העוצמה שלי מגיעה מהציבור ומכך שאני מביא איתי פוליטיקה אחרת. כל מה שאני מוציא מהפה שלי הוא אמת. לא מזגזג ולא מגמגם, והתוצאות מדברות בעד עצמן. אני לא מבין את הקרב הזה – רחמים מול מתן. אני לא מתמודד לראשות העיר, רק למועצה. יותר מכך, אמרתי לא אחת שרחמים הוביל מהפכה בעיר ואף אחד לא יכול לקחת את זה ממנו. אני לא מתכוון להציג הוכחות לשיחות שלי עם רחמים ולא מתכוון להתנצח עם משפחתו על גבי העיתון. באופן כללי אני חש כי היוצרות התבלבלו מעט ונושאים לא עניינים שאינם נוגעים בתושבי העיר מסיחים את הדעת. לא ביקשתי לשבת עם רחמים לסטייקים, לא אמרתי שאני יושב איתו כל יום בחפלה. אמרתי שאקדם את צרכי הציבור הרחובותי ללא משוא פנים ובחרדת קודש.

"ברור שיש מתיחות. נפגעתי ואני מזכיר שמאחורי החליפה של הפוליטיקאי ולפני הכל אני גם בן אדם. יחד עם זאת, זה ממש לא רלוונטי. אני מצליח לעשות את ההפרדה ולהמשיך להוביל את חזוני לעיר. בשביל זה הגעתי לפוליטיקה. אני מכבד את ראש העיר ואת משפחתו ומאחל להם הצלחה רבה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מרי

    הוא סימס לי משהו בפלאפון ועניתי לו, לא זוכר אפילו מה. "זאת תמצית האישיות של ראש העיר" לא זוכר.. לא חשוב.. יש פרוטוקול..אין פרוטוקול..המוכיח ניהול לא תקין
    הטענה בנושא התמיכה.. מלול שכח שהורה למתן לסלק את השלטים בו מופיע מתן ביחד עם ראש העיר כבחירה שלו.. לאחר הראיון הייתי ממליץ למתן להוסיף להדפיס שלטי חוצות עם תמונות תנועתו בליווי פתק ירוק

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קיבלתי עכשיו סמס עם הכתבה הזאת. מלול בלחץ אחרי פרסום הסקר ולכן החליט לממן את משלוח הכתבה בסמס לתושבי העיר.
    כמה נמוך אתה יכול לרדת ראש עיר חסר עמוד שדרה
    חבל שלא מתמודד מולך חתול . הייתי בוחר בו ולא בך

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר