אירוע השקת ספר הזכרונות של ניצולי השואה מעמותת עמך ברחובות‎ (צילום: עידית מיארה)
אירוע השקת ספר הזכרונות של ניצולי השואה מעמותת עמך ברחובות‎ (צילום: עידית מיארה)

עמותת "עמך" השיקה ספר המאגד את סיפור חייהם של 150 ניצולי השואה ממועדון "עמך" ברחובות

אנשי המקצוע של עמותת "עמך" מבינים שתהליך חשיפת הזיכרונות הטראומטיים עלול להיות כרוך בכאב ובעוררות מחדש של הטראומה, אולם מבינים את הערך הרב ואת החשיבות שבשיתוף האחר, לא להיות לבד אל מול החוויות הקשות. במשך השנים הם הקשיבו, עודדו לדבר ותיעדו את הסיפורים

פורסם בתאריך: 2.10.18 12:55

-->

סיפור חייו של כל ניצול שואה הוא עולם ומלואו, שכן כל סיפור כזה שוזר בתוכו גם את סיפוריהם של אלה ששרדו וגם את של אלה שלא שרדו. בכך, כל סיפור הוא למעשה אנדרטת זיכרון.

במשך שנים ניצולי השואה שתקו, לא ידעו כיצד לחלוק ולהסביר את הזוועות שחוו בזמן המלחמה, אך  כדי להעביר את מה שאירע להם לדורות הבאים ולא לשכוח לעולם, סניף רחובות של עמותת "עמך" איגד את הסיפורים של חברי המועדון הניצולים לספר אחד, שמספק הזדמנות להיחשף לזיכרונות שלהם, לכבד וכמובן להעביר הלאה.

אנשי המקצוע של עמותת "עמך" מבינים שתהליך חשיפת הזיכרונות הטראומטיים עלול להיות כרוך בכאב ובעוררות מחדש של הטראומה, אולם מבינים את הערך הרב ואת החשיבות שבשיתוף האחר, לא להיות לבד אל מול החוויות הקשות. במשך השנים הם הקשיבו, עודדו לדבר ותיעדו את הסיפורים. באחרונה הם השיקו ספר בו מאוגדים הזיכרונות של חברי המועדון הניצולים מסניף רחובות. ספר שנכתב בבכי ובכאב, ספר שאיפשר לזיכרונות לפרוץ ויישאר לנצח כעד.

הספר הושק באירוע מרגש עם כל חברי המועדון. את הסיפורים אספו צוות המועדון ומתנדבים של העמותה, שהקדישו מזמנם והקשיבו לניצולים בלב פתוח. חלק מהניצולים שסיפורם מופיע בספר לצערנו כבר אינם בין החיים, והספר בדרכו מאפשר להנציח ולחלוק כבוד לאלה שכבר אינם.

דפנה מיטרני דגן, מנהלת סניף "עמך" רחובות והשפלה, אמרה באירוע ההשקה של הספר: "הספר שנוצר במועדון "עמך" רחובות הוא ביטוי לכך שהקול של כל אחד מכם אינו רק קול בודד אל מול הטראומה האישית והכאב, אלא יש כאן מפגש אנושי שנותן את התחושה שאתם כבר לא לבד. בזכות צוות המועדון ומתנדבים יקרים שנתנו כתף עם הרבה אהבה, דאגה וערבות הדדית, נוצרה רקמה אנושית אחת".

הספר המיוחד, שנקרא "החברים של עמך רחובות", מחולק לשני כרכים ואת שניהם ניתן לרכוש בסניף "עמך" ברחובות במחיר 200 שקלים. כתובת הסניף: רחוב הרצל 143.

הספר "החברים של עמך רחובות" (צילום: עידית מיארה)

הספר "החברים של עמך רחובות" (צילום: עידית מיארה)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר