חניה בתשלום בשטח הכורכר שמול הרכבת
חניה בתשלום בשטח הכורכר שמול הרכבת

החניה בשטח הכורכר שמול תחנת הרכבת ברחובות חזרה להיות בתשלום

רבים מנוסעי הרכבת ברחובות מגלים בסוף היום שנדרש מהם תשלום על חניית הכורכר שהייתה עד לא מזמן בחינם, גם אם הם חונים בשטח שנחשב לציבורי. הסיבה: בודקה ושער חשמלי שהוצבו בשטח הפרטי במתחם

פורסם בתאריך: 4.9.18 08:45

-->

החניה שבשטח הכורכר שמול תחנת הרכבת ברחובות עברה כמה וכמה תהפוכות בחודשים האחרונים. אחרי שבמשך שנים החניה בשטח הייתה בחינם, בתחילת חודש יולי הוצבו במקום בודקה ושער חשמלי, כאשר השומר בכניסה דרש מכל נהג תשלום של 20 שקלים עבור חניה לכל היום.

בעקבות תלונות התושבים בעיריית רחובות מסרו בתגובה כי "אחרי בדיקה שלנו במקום מסתבר כי חלקו של השטח פרטי וחלקו ציבורי. ביטלנו את החניה תמורת תשלום בשטח הציבורי. אנו פותחים בתהליך אכיפה מול השוכר במקום".

בימים האחרונים רבים מנוסעי הרכבת שמחפשים חניה בשעות העומס שוב מבולבלים ומנסים להבין האם החניה בשטח הכורכר היא בתשלום או בחינם.

יואב, שנוסע כל יום ברכבת לעבודה, מספר: "יום בהיר אחד הופתעתי לגלות שהחניון שאני ועוד מאות אנשים כמוני מחנים בו על מנת להגיע לרכבת הפך להיות חניון בתשלום. אז קראתי ב"ערים" שעיריית רחובות כן מתחשבת בציבור וטוענת שרק חלק מהחניון פרטי וחלקו האחר ציבורי ובחינם, אבל השמחה שלי ושל מבקשי חניה אחרים נקטעה תוך ימים ספורים בלבד. נוסעי הרכבת שהגיעו לשטח גילו שהבודקה התחדש והפעם בנוסף לגדר המאולתרת מסרט וכיסאות, שרק סימנה את גבולות החניה בתשלום, נוספו אלמנטים שאותם אי אפשר לעקוף. בכניסה לשטח הופיעו צינורות בטון למניעת כניסה או יציאה של רכב שלא דרך השער החשמלי. גם למעבר מצד המשתלה הוקם מחסום בדמות רכב מפונצ'ר. ההפתעה הטובה הייתה שעלות החניה לכל היום הוזלה מ-20 שקלים ל-15 שקלים".

מעבר מצד המשתלה שנחסם על ידי רכב מפונצ'ר

 

"האלמנטים" החדשים בשטח הביאו לכך שהכניסה והיציאה לשטח הציבורי שבחניה, זה שאמור להיות בחינם, הפכו לאפשריים רק דרך השער החשמלי ששייך לשטח הפרטי, זה שבתשלום. בכך, פעמים רבות גם מי שנכנס לחנות בשטח הציבורי משלם כשהוא יוצא דרך השטח הפרטי.

חנה, סטונדית מרחובות שנוסעת ברכבת, מתארת בציניות את המצב שאליו היא נקלעת מדי יום: "סגרו את כל היציאות מהשטח וכשאני יוצאת אחר הצהריים גובים ממני את הכסף בשער. לא משנה שאני בכלל מחנה בשטח הציבורי. כבר הייתי יכולה ליהנות מחניה בשטח הפרטי, לפחות הייתי מקבלת תמורה בעד הכסף".

החלק הפרטי שבו החניה בתשלום

 

החלק הציבורי שבו החניה אמורה להיות בחינם

יואב: "התקשרתי לעיריית רחובות והופניתי למחלקות הבאות: מוקד, הנדסה, תנועה. באף אחת מהמחלקות לא ידעו לענות לי מי יכול לענות לי. בסופו של דבר הגעתי לעוזרת מהנדסת העיר והסברתי לה שאני ומאות תושבים אחרים רוצים להבין מהו החלק הציבורי בשטח החניון, ואם אכן יש חלק ציבורי בחניון מדוע מגבילים לנו את חופש התנועה בו עם מחסום. אפילו צירפתי לה לבקשתה מסמכים עם צילומים ומיקום מדויק של החניון".

משהיו בידי עוזרת מהנדסת העיר כל המסמכים, היא השיבה ליואב: "החלק הצפוני המצוי בגוש 5914 חלקה 138 הינו בבעלות עיריית רחובות, והחלק הדרומי המצוי בגוש 3696 חלקה 4 (בו ממוקם החניון וביתן השומר) הינו בבעלות פרטית".

תשובתה המפורטת של עוזרת מהנדסת העיר מראה שאכן קיים בשטח הכורכר חלק שהוא ציבורי, ושהוא אכן השטח שבו רבים מחנים את רכביהם, אלא שלא ניתן להגיע לשטח זה מבלי לעבור בשטח הפרטי.

בינתיים, נוסעי הרכבת ממשיכים להתמודד עם קשיי החניה ברכבת. אלי, תושב העיר שנוסע ברכבת לעבודה בכל יום, מספר: "אני לוקח את הרכבת של 7:20 בבוקר אבל מגיע לחנות כבר בשעה 6:30, כי אחר כך כבר אין מקום בחניה המוסדרת ללא תשלום. אני צריך לצאת מהבית 40 דקות לפני הזמן רק בשביל למצוא חניה בלי לשלם על כך".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זהו וכך זה יישאר כי יישנם אוכלי חינם בעירייה שלא יעשו כלום לטובת התושבים שסך הכל רוצים להגיע בזמן למקום עבודתם.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר