ונדליזם בבית העלמין במזכרת בתיה
ונדליזם בבית העלמין במזכרת בתיה

המשטרה מנסה לאתר את האחראים לוונדליזם בבית העלמין במזכרת בתיה

תושבי מזכרת בתיה נדהמו לגלות ביום חמישי והלילה (בין ראשון לשני) מראות קשים של ונדליזם שביצעו אלמונים בבית העלמין המקומי. בין הקברים שהושחתו – קברו של הרב מוהליבר שעצמותיו הועלו לארץ

פורסם בתאריך: 27.8.18 07:56

-->

תושבי מזכרת בתיה נדהמו לגלות ביום חמישי בשבוע שעבר מראות קשים של ונדליזם שביצעו אלמונים בבית העלמין המקומי.

ראש המועצה מאיר דהן הגיב לדברים וציין: "יום קשה בבית העלמין שלנו. הזדעזענו לגלות כי אלמונים בצעו בשעת לילה מעשי ונדליזם בבית העלמין, ניפצו עשרות אגרטלי זיכרון שהיו על קברים, השחיתו עציצים וקרעו ספרי קודש בקברו של הרב מוהליבר זצ"ל. במשך כל הלילה והבוקר עסקו חוקרי המשטרה באיסוף ממצאים מהמקום. יחד עם גורמי הביטחון במועצה הייתי עם השוטרים במקום ואנו מסייעים להם לנסות ולאתר את בני העוולה שעשו זאת. התחלנו בניקוי בית העלמין. חשוב לי לציין כי לא היו פגיעות במצבות ובית העלמין הצבאי לא ניזוק. אני בקשר עם מפקד משטרת רחובות והוא הבטיח לי כי יעשה הכל לאתר את מבצעי הזוועה. אני מבקש מכל מי שראה משהו או שיש לו מידע בנושא, למצוא את הדרך להודיע לנו או למשטרה על כך".

ונדליזם בקברו של הרב מוהליבר

ונדליזם בקברו של הרב מוהליבר

 

גם אנשי החברה קדישא של היישוב הזדעזעו לראות את הוונדליזם בקבר של הצדיק מוהליבר, כאשר כל הסידורים ופרקי התהילים נשרפו על קברו, אגרטלים שלו ושל קברים נוספים נופצו ונגרם הרס רב. אנשי החברה קדישא עבדו במהלך סוף השבוע ועד לכניסת השבת בניקוי בית העלמין ובמקביל המשטרה חוקרת מי האחראים לוונדליזם שהצליח לזעזע מושבה שלמה.

הלילה (בין ראשון לשני) שוב בוצע ונדליזם בבית העלמין, זו הפעם השלישית. ניידת זיהוי פלילי הגיעה גם הפעם לזירה ותיעדה את הקברים שהושחתו.

מהמשטרה נמסר: "נגרם נזק למספר עציצים, אדניות ובתי נר. נפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה".

הרב שמואל מוהליבר היה מחלוצי המדינה, היה ממקימי המושבה מזכרת בתיה וכן ממקימי תנועת חיבת ציון. בין היתר כיהן כרבה של ביאליסטוק ונחשב לציוני המדיני הראשון. הוא רתם את הברון אדמונד דה רוטישלד לתרום את ממונו כפיילוט להקמת המושבה מזכרת בתיה. הוא לקח איתו מוורשה 11 משפחות יהודיות שעסקו בחקלאות והעלה אותם לארץ ישראל. לאחר שאסף כספים הוא רכש 200 דונם לכל משפחה באזור קרית עקרון ומזכרת בתיה. לאחר מכן סייע להקמת זכרון יעקב.

לפני 25 שנה רבה של מזכרת בתיה, אפרים זלמנוביץ', העלה את עצמותיו לקבורה בבית העלמין במושבה ולאחרונה נערכה אזכרה לציון 120 לפטירתו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חלק מהרשויות המקומיות "מנצלות" סעיף מעורפל בהסכם העסקה רציפה בחודשי הקיץ שנועדה להמשיך ולהעסיק מאבטחי מוסדות חינוך שבעת החופשה לא מועסקים. הרשויות יוצרות תפקידים שבינם ובן ההכשרה והסמכות של המאבטחים אין ולו קשר אחד. הדרישה למלא את התפקידים הללו יוצרת פוגעניות והרעה מוחשית של תנאי העסקה , שהיא כשלעצמה עבירה על החוק. מאבטחים שמסרבים מטבע הדברים לפגוע בתנאי העסקתם ו/או לעבור על החוק מאוימים לכאורה שלא יזכו לדמי ההעסקה הרציפה…השר לביטחון פנים גלעד ארדן ,שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן שמתהדרים בהסכם שמקנה את הזכות לתשלומי רצף תעסוקתי למאבטחי מוסדות החינוך, לא היו ערים לפירצה בהסכם הקיים וחייבים לדאוג לשנותו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בטוח עובדים זרים( אולי חוקיים) ביצעו את המעשה.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר