השחתת שלטי בחירות של דוד אבו
השחתת שלטי בחירות של דוד אבו

קרית עקרון: שלטי בחירות של המתמודדים לראשות המועצה הושחתו

מערכת הבחירות בקרית עקרון מתחממת. המועמד דוד אבו: "לא אתן לכמה עשבים שוטים להעכיר את האווירה". ראש המועצה חובב צברי: "גם לי עשו נזקים בשלטי הבחירות, אבל אני לא עוסק בזה וזה לא מעניין אותי". המועמד בצלאל דוד, שגם שלטיו הושחתו: "אני רוצה שמערכת הבחירות תהיה מנוהלת תוך כבוד הדדי אחד כלפי השני"

פורסם בתאריך: 23.8.18 07:48

-->

המועמד לראשות קרית עקרון, דוד אבו, גילה השבוע כי כמה שלטי קמפיין שלו הושחתו ברחבי היישוב, אך הוא לא מתרגש. "לא אתן לכמה עשבים שוטים להעכיר את האווירה בקרית עקרון", אמר. "יש לנו ישוב שיודע לעשות את ההבחנה בין עיקר לטפל ולמרות שהשחתת שלטים זה לא עניין של מה בכך, אני עדיין בטוח שהרוב המוחלט בישוב מגנה את התופעה הפסולה הזאת, שלא מאפיינת כלל וכלל את קרית עקרון שלנו".

יכול להיות שזו רק ההתחלה. מה איש עסקים כמוך צריך את הפוליטיקה שמביאה איתה גם צדדים מכוערים? 

"אני רואה את זה כאתגר. אני מרגיש שנקראתי לדגל. אני אוהב את קרית עקרון, נולדתי כאן ואני רוצה להוביל אותה קדימה ולגרום לכך שהצעירים לא יעזבו אותה. שנבנה עבורם, נפתח את היישוב בכל התחומים ונשפר את איכות החיים. אני רואה זאת כשליחות אמיתית ולא כמקפצה לשום יעד אחר. קרית עקרון זקוקה למנהל, לא לפקיד. צריך להוביל כאן מהלכים משמעותיים. צריך לטפח מנהיגות מקומית, אבל בעיקר צריך להאמין בתושבי המקום. לא יעלה על הדעת שהרוב המוחלט של נושאי התפקידים במשרות הבכירות במועצה ובשלוחותיה לא יהיו מקומיים. זה הזוי, זה חוסר אמון מוחלט בתושבים. מי שמכיר אותי יודע שאלו דברים שמשפיעים עליי מאוד. אני לא יכול להשלים עם העובדה שמסתובבים כאן כמה אנשים שמתהלכים עם כאבי בטן, רק בגלל שלא ממש יודעים להעריך אותם. מקומם אותי שכמעט בכל שבוע דואגים לפרסם בעקביות פוסטים בפייסבוק ולהתפאר באיכויות של התושבים שלנו. ניהול מועצה זה לא לייקים בפייסבוק ולקיחת קרדיטים. ניהול מועצה זו אחריות עצומה לעתיד הילדים שלנו והתוויית דרך עם יעד ברור ומוחלט".

מה תעשה אחרת במידה ותיבחר?

"יש לי תכניות כמעט בכל תחום ואני יודע שאם תינתן לי ההזדמנות להוביל את הישוב הזה בחמש שנים הבאות, הכל כאן ייראה אחרת. התדמית של קרית עקרון תעלה פלאים, אבל מה שבאמת חשוב הוא שהתושבים ירגישו סוף כל סוף שאפשר וצריך לעשות את זה אחרת. קרית עקרון היא אחד היישובים עם הפוטנציאל הגדול ביותר במדינה. אותי לימדו שפוטנציאל זה משהו שצריך לממש אותו ואת זה אני מתחייב לעשות".

תגובת ראש המועצה חובב צברי להשחתת השלטים: "אני לא מתייחס לתופעות שוליות, שקיימות בכל מקום. אני חושב שקרית עקרון נמדדת בחינוך שלה, בערכים שלה, בהישגים, ועוד. אם תרצה תוכל לראות שגם לי עשו נזקים בשלטי הבחירות, אבל אני לא עוסק בזה וזה לא מעניין אותי כמנהיג של יישוב. מי שרוצה להתעסק בשתו לי אכלו לי, זה לא אני. אני מתעסק בגאווה ביישוב. כיליד המקום וכמי שמוביל את קרית עקרון עם נבחרת מצוינת. בת החן גזל עושה מהפכה בנושא מעמד האישה ובקהילה, משה לוי מכהן כיו"ר הנהלת המתנ"ס ובעבר הגיע מתחום החינוך בהיותו יו"ר ועד הורים, נועם אהרון שהוא שותף מלא ומחזיק תיק החינוך והביטחון זו הקדנציה השנייה. רק עיוור לא רואה את המהפכה שעשינו בכל התחומים.

חובב צברי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

חובב צברי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

"המועצה השקיעה בעבר 18 מיליון שקלים בחינוך והיום המועצה משקיעה 27 מיליון שקלים. היינו ב-30 אחוז רישיונות עסק והיום אנחנו ב-90 אחוז. יש שישה גני ילדים חדשים, בית ספר חדש, עשינו מהפכה בנושא התחבורה, היום המועצה שלנו היא כתובת לכל תושב, אנחנו מקבלים כבר ארבע שנים ברציפות חמישה כוכבי יופי, מקבלים את פרס הניהול התקין, קפצנו באחוזי הבגרות – בשנת 2014 עמדנו על 65 אחוז והיום בשנת 2018 אנחנו על 81.8 אחוז. יש לנו קצינים בצבא וכל מי שמסיים קורס אני נוסע לטקס שלו. זה חלק מהמדיניות שלי, להביא למצוינות. בכל תחום שתיגע בו יש מהפכה בזכות העובדים, חברי המועצה, וכמובן התושבים ששותפים להצלחה שלנו. גם קיבלנו 748 דונם נוספים ובפעם הראשונה בהיסטוריה היישוב משתרע על פני 3,200 דונם ולא על 2,330 כפי היה עד היום. יש לנו תכנית מתאר חדשה שמחליפה את האחרונה שנעשתה ב-1968. התכנית הופקדה במחוז לאחר 50 שנה. התוכנית של עקרון 2000 הייתה 15 אחוז מסחר ושינינו את התב"ע ל-30 אחוז מסחר.

"הכי חשוב תחום החינוך: פתחנו שתי קבוצות לנוער "אחרי" וכבר ארבע שנים שילדי קרית עקרון הולכים יותר לשנת שירות ולשירות בצבא. נשאר לנו לטפל במרכז המסחרי הישן ונטפל בו. נותר לנו להביא אוכלוסייה חזקה לטובת היישוב ולהמשיך לקדם אותו. הנבחרת שלנו באה באהבה, לתת מהנשמה, וכל מי שאוהב את קרית עקרון בוחר בסופו של דבר בנו. כל ראשי הרשויות מסביב מפרגנים לנו על העשייה והמהפך שעשינו ביישוב, בדגש על נושא החינוך שמביא הרבה כבוד וגאווה ליישוב ולתושבים".

תגובת המועמד לראשות המועצה, הרב בצלאל דוד, להשחתת השלטים: "אני רוצה שמערכת הבחירות תהיה מנוהלת בצורה טובה, תוך כבוד הדדי אחד כלפי השני. כך אנחנו עושים ואני קורא לכולם לשמור על מערכת בחירות כשרה ודמוקרטית. בסופו של יום לאחר הבחירות כולנו נצטרך לשבת סביב אותו שולחן ולהמשיך לשרת את הציבור".

בתוך כך, בכנס תמיכה מיוחד שערך יו"ר סניף הבית היהודי בקרית עקרון, משה קעטבי, בהשתתפות כ-100 פעילים, הביעה שרת המשפטים איילת שקד תמיכה מוחלטת במועמדותו של בצלאל דוד לראשות המועצה. זהו ביקורה הראשון של שרת המשפטים בקרית עקרון בתפקידה הנוכחי.

שרת המשפטים איילת שקד בכנס תמיכה בבצלאל דוד

 

השרה קראה לנוכחים להירתם, לעבוד קשה ולגייס כמה שיותר תומכים לתנועת לב. לדבריה "החיבור של תנועת לב והבית היהודי הוא חיבור טבעי. סדר העדיפויות של בצלאל דוד זהה לסדר העדיפויות של הבית היהודי. אנחנו יכולים לקדם ביחד דברים טובים לטובת קרית עקרון".

בהמשך דבריה, שיבחה השרה את נציג הבית היהודי בתנועת לב, רוני סאיג, ודרבנה את הנוכחים לעשות כל שביכולתם כדי להביא לבחירת בצלאל דוד לראשות המועצה ולהכניס כמה שיותר חברי רשימת תנועת לב לחברות במועצה. "קרית עקרון זהו מקום עם פוטנציאל גדול, יש לנו הזדמנות לנצח ולשנות את קרית עקרון לטובה", סיכמה.

גם בצלאל דוד עצמו עמד על זהות הערכים בין הבית היהודי לתנועת לב והודה לנוכחים ולשרה שקד על התמיכה החמה. עוד אמר לשרה שישמח לעבוד בשיתוף פעולה עם משרדי הממשלה השונים מיד עם כניסתו לתפקיד ראש המועצה החדש".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר