עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

רחובות עומדת בשורה הראשונה מבין הרשויות המקומיות בייצוג הולם לאוכלוסיות השונות

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות: עיריית רחובות עומדת באופן מלא ביעד הייצוג ההולם על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. על פי נתונים שהוצגו בכנסת, עיריית רחובות ניצבת במקום שני בארץ בשיעור העסקת בני העדה האתיופית מבין כלל העובדים

פורסם בתאריך: 23.7.18 07:48

-->

מדינת ישראל בחרה לקדם העסקת אוכלוסיות שונות במסגרת אפליה מתקנת, ועל הרשויות המקומיות חלות החובות להעסקה בשיעורים שונים. חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות תשנ"ח – 1998 קובע חובת ייצוג הולם בעירייה – שיעור העסקה של עובדים עם מוגבלות משמעותית מסך כל העובדים בעירייה. מטרת החוק היא הגדלת שיעור העסקת אנשים עם מוגבלות על מנת לאפשר להם את מימוש יכולותיהם, קיום חיים בכבוד ויצירת חברה מגוונת משמעותית לעובד וגם למעסיק ולמשק כולו.

מידת העמידה ביעד נגזרת מנתונים שהביטוח הלאומי מספק לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, האמונה על פיקוח ואכיפת החובות הנדרשות במסגרת החוק. מהנתונים עולה כי עיריית רחובות היא בין הרשויות המקומיות המצטיינות בתחום זה. בימים אלה הודיעה נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלויות לעיריית רחובות כי "עיריית רחובות עומדת בעמידה מלאה ביעד הייצוג ההולם". שיעור היעד הנבדק הוא ייצוג של 5 אחוזים לפחות מקרב כלל העובדים.

בין היתר, על פי חוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט – 1959 והחוק להרחבת הייצוג ההולם של בני העדה האתיופית בשירות הציבורי (תיקוני חקיקה), התשע"א – 2011, רשויות מקומיות מחויבות בייצוג הולם של יוצאי אתיופיה. מהנתונים שהוצגו בשבוע שעבר בפני ועדת העלייה והקליטה בכנסת, עולה כי בניגוד לחוק: כ-70 אחוז מהרשויות המקומיות רחוקות מייצוג הולם של יוצאי אתיופיה. רק 17 אחוז מהרשויות המקומיות ביצעו את חובת הייצוג במלואו. עיריית רחובות עומדת בכללי הייצוג ההולם ואף מעבר לכך: על פי נתונים שהוצגו על ידי מרכז המידע והמחקר של הכנסת, רחובות היא השנייה בארץ בכל הקשור בשיעור העסקת יוצאי אתיופיה (אחרי עפולה).

דורון מילברג, מנכ"ל עיריית רחובות: "אנו מעודדים שילוב של מגוון האוכלוסיות בקרב עובדי עיריית רחובות, בהתאם למדיניות הממשלה. בימים האחרונים שמחנו להיווכח כי המאמצים נשאו פרי ועיריית רחובות עומדת בשורה הראשונה מבין הרשויות המקומיות בייצוג הולם לאוכלוסיות השונות".

גלית אנגל, סמנכ"ל משאבי אנוש בעיריית רחובות: "בשנים האחרונות השקענו בהסברה למנהלים על מנת להביא לייצוג הולם. אנו חותרים לשילוב אנשים עם מוגבלויות הן בעבודה משרדית והן בשטח. הנתונים שהובאו בפנינו גורמים לנו גאווה רבה על כך שהצלחנו לשלב אוכלוסיות אשר זקוקות לתשומת לב מיוחדת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר