ניידת שיטור עירוני
ניידת שיטור עירוני

כך עיריית רחובות תיאבק במטרדי הרעש והוונדליזם בחופש הגדול

עיריית רחובות מציגה תכנית אכיפה מוגברת לצמצום מטרדי החופש הגדול. בתכנית: הפגנת נוכחות יזומה בגנים ציבוריים של גורמי האכיפה והביטחון בעיר, תגבור משמרות, גיוס כל מערך הפיקוח העירוני וסיירי הביטחון לשמירה על הסדר, וכן שימוש בניידות, קטנועים, אופניים חשמליים וסיורים רגליים

פורסם בתאריך: 3.7.18 09:02

-->

מדי שנה בחודשי הקיץ עולה כמות הפניות של תושבים למוקד העירוני ולמוקד 100 בשל התקהלויות ומטרדי רעש בפארקים ובגנים הציבוריים. בשנת 2017 החליטו לראשונה באגף התנועה והשיטור העירוני ובאגף הביטחון של עיריית רחובות על שינוי במדיניות בטיפול בנושא, שעיקרו הוא מעבר מתגובה לתלונות במוקד, לסיורים יזומים ברחבי העיר, נוסף על הטיפול בתלונות. התוצאה: בקיץ 2017 נרשמה ברחובות ירידה של כ-37% בהיקף הפניות על מטרדי רעש והתקהלות בגנים ציבוריים בהשוואה לקיץ 2016.

בעיריית רחובות נחושים לשמור על איכות החיים של התושבים גם בחופש הגדול הזה, ובאגף התנועה והשיטור העירוני ובאגף הביטחון נערכו מראש לאכיפה מוגברת בשילוב עם משטרת רחובות. בתוכנית: הפגנת נוכחות יזומה בגנים ציבוריים של גורמי האכיפה והביטחון בעיר, תגבור משמרות, גיוס כל מערך הפיקוח העירוני וסיירי הביטחון לשמירה על הסדר, וכן שימוש בניידות, קטנועים, אופניים חשמליים וסיורים רגליים.

באגף התנועה והשיטור העירוני ובאגף הביטחון אומרים כי הם הכינו תכנית כוללת, מפורטת ועדכנית, המבוססת על הפקת לקחים והכנסת שיפורים משנה קודמת. כל זאת, כאמור, על מנת לצמצם עד כמה שניתן את המטרדים בקיץ ולשמור על איכות החיים של התושבים ברחבי העיר. לצורך כך נאספו הנתונים על גני השעשועים בעיר והפארקים הציבוריים שבגינם התלוננו התושבים. במקומות אלו תהיה נוכחות יזומה של מערך האכיפה והביטחון העירוני – השיטור העירוני וסיירי הביטחון.

ניידות השיטור העירוני

ניידות השיטור העירוני

 

אנשי מערך האכיפה והביטחון יפגינו נוכחות על פי חלוקה ידועה וקבועה מראש, ויסיירו בין הגנים והפארקים בעיר. הסיורים ייערכו בשני חלקים: בשעות הערב, בין השעות 17:30-19:30, בזמנים שבהם הורים וילדים מבלים בגני השעשועים ובפארקים, וכן בשעות הלילה, בין השעות 22:00-2:00, בזמנים שבהם בני נוער נוהגים להגיע לפארקים. נוכחות הסיירים במקום תסייע למנוע היווצרות מטרדי רעש, עישון, שתיית אלכוהול ועוד. מלבד הנוכחות היזומה בשתי משמרות, יינתן כמובן מענה לפניות תושבים למוקדי 106 ומוקד 100, כאשר לכל אירוע תשלח ניידת אכיפה עירונית לטיפול בתלונה.

לצורך יישום התוכנית בעיריית רחובות ובתחנת המשטרה המקומית התאימו את משמרות אנשי מערך האכיפה וסיירי הביטחון, הוסיפו משמרות והוסיפו ניידות. הסיורים לאכיפה ייערכו בכל דרך אפשרית – באמצעות ניידות, קטנועים ואופניים חשמליים, וכן סיורים רגליים בגנים ציבוריים.

ליאור שוקרי, מנהל אגף התנועה, פיקוח, שילוט ושיטור עירוני בעיריית רחובות: "הכנו תכנית כוללת בשיתוף המשטרה על מנת לשמור על איכות החיים של התושבים. החלטנו להעניק פתרון ממוקד לנושא מטרדי הרעש, ההתקהלות והוונדליזם בחופש הגדול, בהתבסס על ניתוח הנתונים משנים עברו. נפגין נוכחות ברחבי העיר, יחד עם מתן מענה לתלונות תושבים למוקד, לאכיפה כללית והבטחת הסדר בעיר".

אופיר מזרחי, סגן מנהל אגף הביטחון, חירום ובטיחות בעיריית רחובות: "סיירת הביטחון העירונית פועלת בשיתוף פעולה עם יחידת השיטור העירוני במשך כל ימות השנה ובמיוחד בקיץ. הסיירים יפעלו בכול המוקדים הנדרשים, בהם זיהינו צורך לאור ניתוח פניות התושבים בתחומי הפגיעה באיכות החיים. אנו מבקשים מהתושבים לפנות למוקד בכל מקרה של בעיה או הפרעה לסדר".

ראש העיר רחמים מלול: "מדי שנה, כשהקיץ מגיע, בני נוער רבים יוצאים לחופשת הקיץ ומבלים את זמנם הפנוי ביחד, בין היתר בפארקים ובגני השעשועים. מדי שנה האתגר שלנו הוא לשמור על איכות החיים של התושבים בעיר. זאת במקביל לשמירה על קיץ בטוח לבני הנוער, ולשם כך הכנו עבורם תוכנית אירועים גדושה ומגוונת במהלך הקיץ. בשנה שעברה החלטנו להפסיק להגיב בלבד, ולהתחיל להפגין נוכחות ברחבי העיר בקיץ על מנת למנוע מטרדי רעש ועוד. זה דרש מאיתנו היערכות מחודשת ותגבור אנשי מערך הביטחון ויחידת האכיפה העירונית. בסופו של דבר, הצלחנו להוריד את היקף התלונות בקיץ באופן משמעותי. גם השנה הנחיתי לעשות הכל על מנת לשמור על איכות החיים של התושבים בחופש הגדול. בימים אלה התחלנו ליישם את תוכנית האכיפה שהכינו באגף התנועה והשיטור העירוני ובאגף הביטחון. אני מודה למשטרת רחובות על שותפות אמיצה למען תושבי רחובות".

רחמים מלול על רקע ניידת אכיפה עירונית

רחמים מלול על רקע ניידת אכיפה עירונית

תגובות

3 תגובות
  1. אזרח מודאג

    הגיע הזמן שיכנסו לפארק הגדול מול אזורים
    הוונדליזם שם חוגג פשוט מסוכן לטייל עם הילדים
    שברי זכוכית שאריות של אלכוהול נמאס מהמצב הזה

  2. אא

    קרית משה מחוץ לתחום כנראה ….
    שם לא צריך לחכות לחופש הגדול כדי להתלונן על מטרדי וונדליזם ורעש .שם זה בשגרה כל השנה בסמוך לעיני המשטרה לדאבונם של התושבים .

    אז כמו הפתגם המוכר " שלא יעבדו עליכם " ….

  3. Justice

    תמגרו את העבריינים החונים כל היום הערב והלילה על המדרכות . בייחוד בהרצל במתחם בין אייזנברג לגורדון ובגורדון על המדרכות והכביש באדום לבן . חוסמים לגמרי המדרכות למעבר הולכי רגל . הרחבה מול מוניות הנשיא הפכה למגרש חנייה .

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר