פטיש בית משפט
צילום אילוסטרציה

גרסאות סותרות של השוטרים הובילו להסדר טיעון

נהג שהואשם בנהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול נענש במסגרת הסדר טיעון רק בשלילת רישיונו לחצי שנה ובקנס כספי של אלף שקלים

פורסם בתאריך: 4.7.18 13:39

-->

תושב רחובות בן 27 התמודד עם כתב אישום של נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים, אך יצא בזול בשל גרסאות סותרות של השוטרים במהלך החקירה הנגדית שלהם בבית המשפט. מכתב האישום עולה כי בספטמבר 2016 נהג הנאשם ברכב מסוג רנו בכביש 4314 לכיוון יער בן שמן. הנאשם נעצר במחסום משטרה ונבדק על ידי שוטרים שחשדו בו כי הוא נוהג תחת השפעת אלכוהול וסמים.

במהלך דיונים בבית המשפט וחקירות נגדיות שביצע סנגורו, עו"ד אביחי חג'בי, התגלו סתירות בעדויות השוטרים ובעקבותיהן הגיעו הצדדים להסדר טיעון שכלל שלילת רישיון לחצי שנה בלבד. בין היתר, במהלך החקירה הנגדית שהתקיימה בבית משפט לענייני תעבורה בפתח תקווה, שאל חג'בי את השוטרים איך נראה החפץ שלטענתם שהושלך מעל גג הרכב על ידי אחד הנוסעים. השוטר תיאר את החפץ כפריט בצורת האות ו'. השוטר השני טען שהחפץ נראה בצורה אחרת. עוד במהלך החקירה הנגדית, שאלה עו"ד חג'בי את אחד השוטרים על מקססה לקיצוץ עלים ועל מבחנה משומשת שלטענתם השוטרים מצאו ברכב. על אף שהנוהל מחייב אותם לתפוס את המוצגים, השוטרים לא עשו כן ולא תפסו את הפריטים שאמורים היו לשמש לראיות במשפט. במהלך חקירתו הנגדית של חג'בי, החל אחד השוטרים לעיין בדו"ח הפעולה כדי להיזכר במה שרשם. השופטת מגי כהן לא אהבה את העובדה הזאת והעירה על כך.

בשל הדברים, נציגת התביעה עו"ד עופרי שמוקלר הסכימה להגיע להסדר הטיעון המקל.

עו"ד חג'בי: "לאחר חקירה נגדית אפקטיבית, נוכח הסתירות והמחדלים של השוטרים בעדותם בבית המשפט, הבינו במחלקת התביעות של משטרת ישראל כי עדיף להגיע להסדר טיעון מקל מאשר להיחשף, אולי, לזיכוי מהדהד בתיק".

עורך הדין אביחי חג'בי

עורך הדין אביחי חג'בי


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר