יעל בק (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
יעל בק (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

יו"ר האופוזיציה ברחובות, יעל בק, דורשת לבטל את הופעתו המתוכננת של אייל גולן

חברת מועצת רחובות ויו"ר האופוזיציה, יעל בק, שלחה מכתב ליועצת המשפטית של העירייה, עו״ד מיכל דגן, ובו דרישה לביטול הופעת ההצדעה לאייל גולן שצפויה להיערך כחודשיים לפני מועד הבחירות המקומיות, בטענה כי המופע נוגד את חוזר מנכ"ל משרד הפנים ויכול להיחשב כתעמולה

פורסם בתאריך: 19.6.18 15:07

-->

חברת מועצת רחובות ויו"ר האופוזיציה, יעל בק, שלחה מכתב ליועצת המשפטית של העירייה, עו״ד מיכל דגן, ובו דרישה לביטול הופעת ההצדעה לאייל גולן כחודשיים לפני מועד הבחירות המקומיות.

במכתב טוענת בק: "לפני כחודשיים הופצה בתקשורת המקומית וברשתות החברתיות ידיעה המספרת כי גורמים מהליכוד מעוניינים ליזום אירוע הצדעה ענק עבור הזמר אייל גולן. לאחר שהתעוררו שאלות בנושא יצאה הודעה מטעם דוברות עיריית רחובות שהבהירה כי טרם התקבלה החלטה בעניין. בימים האלה הוברר כי האירוע עתיד להתקיים. כלומר, ניתן להבין כי כן התקבלה החלטה על המופע. ברור כי אירוע זה, אם אכן ייערך, יחרוג מתוכנית ההופעות השנתיות, יסטה ממדיניות עיריית רחובות המציבה תקרת תשלום עד 50 אלף שקלים עבור הופעה לאומן. בנוסף, על פי הנתונים שהובאו לידיעתי, קיום האירוע יגרום לחריגה ניכרת מהתקציב שתוכנן להופעת סיום הקיץ באמצעות החברה העירונית".

אייל גולן (צילום: אלוני מור)

אייל גולן (צילום: אלוני מור)

 

עוד טוענת בק כי קיום המופע נוגד את הנחיות חוזר מנכ"ל משרד הפנים: "בחוזר נכתב כדלקמן: בעניין עריכת אירועים בתקופת בחירות גם כנסים, טקסים ואירועים שונים הנערכים בתקופת בחירות צריכים לעמוד באיסור הקבוע בסעיף 2א' לחוק דרכי תעמולה, כך שלא תהא בהם תעמולת בחירות ישירה או עקיפה. ​לפיכך נקבעו מבחני עזר לפיהם יבחן כל אירוע הנערך בתקופת בחירות – ולא מדובר ברשימה ממצה:

1. העיתוי – עד כמה סמוך האירוע למועד הבחירות.

2. לגבי בחירות שמועדן לא היה ידוע מראש – האם נקבע האירוע מבעוד מועד, לפני יצירת העילה לבחירות.\

3.אם מדובר באירוע המתקיים במהלך הדברים הרגיל של פעילות העירייה.

4. האם מדובר באירוע המתרחש תקופתית (כגון טקס הענקת פרס עובד מצטיין המתקיים מידי שנה).

5.אם אין מדובר באירוע תקופתי – האם יש סיבה עניינית לקיימו דווקא במועד זה.

6. היקף האירוע – האם יש חריגות במספר האנשים שהוזמנו אליו, ברמת האכסניה בו הוא ממוקם, בכיבוד המוגש בו, בהסעות המאורגנות אליו.

7. מהותו של האירוע – עד כמה קשור לעבודת העירייה.

8. מי הם הדוברים באירוע – עד כמה מהווה במה לשר או לפוליטיקאים אחרים העומדים לבחירה.

9. תוכן הדברים שיינשאו בו – ברכות לעומת תעמולה – עד כמה עוסק התוכן בשכנוע ובהשפעה על הבוחר או ביצירת אהדה או הסתייגות כלפי המתמודדים.

הצטברותם של מבחנים אלה עשוי לתת תמונה לגבי כל אירוע ואירוע, האם ובאיזו מידה הוא מהווה תעמולה אסורה לפי החוק.

בק אף נשענת על מקרה דומה שאירע בחולון ומציינת: "בהחלטה שהתקבלה לאחרונה בדבר העתירה של עו״ד ניסן זכריה נגד ראש עיריית חולון ועיריית חולון, נגד הופעה של הזמר עומר אדם, נאמר על ידי כבוד סגן נשיא של בית המשפט המחוזי, פרופ׳ עודד מודריק, יו״ר ועדת הבחירות האזורית דן-צפון: "בתקופת בחירות – והימים האלה הם ימים שאווירת הבחירות וקולותיה כבר נישאים ונשמעים – אין מקום למופעי חינם שאין בר דעת שלא יפרש אותם כמוכוונים לקניית אהדה לנבחרי ציבור מכהנים בכלל ולראש עירייה בפרט. גם כאשר מימון המופעים אינו חורג מן התקציב הייעודי, המימון של הופעה שהביקוש לה רב במיוחד שיש לה השלכה מיידית על דעת הבוחרים מוגזם בעליל. כמוהו כהעמדת נתח מן התקציב המאושר לטובת מועמד מסוים. זה בנסיבות מהלך פסול".

בסעיף ד׳ בהחלטה, כותב השופט מודריק: ״דומה לי שדי בהנחיה שהיא למעשה צו למניעת הישנות התופעה, הן בקיץ והן בסתיו עד לבחירות״.

בק: "דרך שקופה כדי להתגבר על "הופעה חינם" לפני הבחירות היא גביית תשלום סמלי. אם אכן העירייה תנקוט צעד זה, נשאלת השאלה ממתי עיריית רחובות מפיקה אירועים בתשלום? דבר הממחיש עוד יותר לעניות דעתי על הפרת ההנחיה ועבירה לכאורה על חוק הבחירות. לסיכום, בעת שעניין המופע המדובר עלה לראשונה בפרסומים לפני כחודשיים, הבעתי את עמדתי בכל הקשור נגד ״מגה הופעה בהפתעה״, בעלות של מאות אלפי שקלים, לכאורה ביוזמת גורמים מפלגתיים, כה סמוך למועד הבחירות המקומיות. לא זו אף זו, העליתי את הסוגיה בישיבות בפני הגורמים הרלוונטיים. הובהר לי במפורש שהעניין טרם הוחלט ויישקל בכובד ראש. למרות זאת, הובא לידיעתי כי ביום חמישי האחרון (14.6) נערכה פגישה בנושא הופעת סיום הקיץ. במהלכו הוחלט לקיים מגה הופעה, עלות המופע: כ-400 אלף שקלים.
לאור החריגה הברורה והבולטת מחוזר מנכ"ל, אני דורשת לבטל את ההחלטה שהתקבלה לכאורה בנושא קיום הופעת הצדעה לזמר אייל גולן, בעלות של מאות אלפי שקלים, כחודשיים לפני הבחירות המקומיות.

לאור העובדה שהשופט מודריק לא ביטל את המופע בחולון רק משום שהעתירה הוגשה במועד קרוב מדי להתרחשותה, ולאורה תחושה שזו גם הכוונה ברחובות – אבקש תשובה עד 29.6.2018. לאחר מכן אגיש את המכתב והתלונה למבקר המדינה וליו"ר ועדת הבחירות הארצית".

מהעיריה נמסר: "הפנייה התקבלה היום והיא תיבדק ותיענה כמקובל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אמנון

    נו עוד משעוממת חסרת חיים…
    "אופוזיציה", גם אם ראש העיר יצהיר שעכשיו יש שמש היא תגיד ההפך.
    מספיק עם ההזויים האלה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הטענה שלה לגיטימית.
    חוץ מזה נמאס כבר מאותם אומנים ואותה המוזיקה(מזרחית) הגיעה הזמן לגוון.

  3. אטו

    ברחובות הארנונה הכי יקרה בארץ
    נצא למרד ארנונה עד שתרד בחצי

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך העיריה נראת אם היא נותנת לאייל גולן להופיע אחרי הסיפור עם הילדות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר