חברי 'מחסן ההשאלה של מאיר', שי קלר, ליבי ברגמן, תום וגל שטרית, שחר ויניב עבדי
חברי 'מחסן ההשאלה של מאיר', שי קלר, ליבי ברגמן, תום וגל שטרית, שחר ויניב עבדי

"במקום לקנות אוהל כי יוצאים לפיקניק פעם בשנה, בואו להשאיל אותו"

'מחסן ההשאלה של מאיר' - מיזם שיתוף קהילתי מבית היוצר של יניב עבדי, יפתח בקרוב את שעריו לציבור ברחובות ויאפשר להשאיל מגוון מוצרים בעלות סמלית של 10 שקלים

פורסם בתאריך: 14.6.18 10:19

-->

יניב עבדי מוכר לרבים מתושבי העיר רחובות כפעיל חברתי שתורם לקהילה באמצעות מיזמים שונים שבמרכזם עזרה הדדית. המיזם החדש שלו, שנקרא 'מחסן ההשאלה של מאיר', מרגש את עבדי במיוחד ויש לו קשר רגשי עמוק אליו. גם משפחתו של יניב נקשרה לפרויקט ותרמה כמה אלפי שקלים בכדי להניע אותו ולתת לו בסיס לזינוק.

"נכנסתי בצורה מאוד אישית לפרויקט", מסביר עבדי. "דוד שלי, ששמו מאיר, נפטר לפני כמה חודשים. הוא היה 'הנדי-מן' מטורף. ביקשתי מהשותפים שלי למיזם לקרוא למחסן על שמו והם הסכימו. זה שהם זרמו איתי מאוד מרגש אותי ואת המשפחה שלי".

מה זה בעצם 'מחסן ההשאלה של מאיר'?

"מהמחסן אפשר להשאיל ציוד לשיפוצים, לקמפינג, כלי נגינה וכל מה שיש בו צורך, והכל בעלות סמלית של כ-10 שקלים, בדומה למה שעושים ב'יד שרה'. הרעיון הוא שבמקום לקנות אוהל כי פעם בשנה יוצאים לפיקניק, אפשר לבוא להשאיל אותו. ככה נחסוך עלות מאוד גבוהה של קניית אוהל שאחר כך סתם יושב בארון. במחסן גם נקיים סדנאות בנושאים שימושיים שונים: איך לשתול גינה, איך לבנות כיסא. כל אחד יכול להגיע, להעביר סדנא ולתרום מהידע שלו, או להגיע עם המשפחה שלו ללמוד משהו. תום שי, אחד מהשותפים במחסן, הוא שיפוצניק מעולה וכבר יש לנו רשימה של סדנאות שהוא יעביר".

יש כבר היענות? אנשים תורמים ציוד?

"ככל שאנו מספרים על 'מחסן ההשאלה של מאיר' יותר אנשים מצטרפים ונותנים פידבקים חיוביים. זה הרעיון היחיד שהעליתי שאין מי שמיד מסביר לי איפה טעיתי. בגלל ההיענות המטורפת המיזם התפתח בקצב מסחרר. רק לפני שבועיים העליתי פוסט עם השאלה – אם יהיה מחסן השאלה מה תרצו? וענו לנו כמה מאות אנשים. היינו בשוק. ישבנו, היזמים והמפעילים של המיזם, ופשוט היינו מבסוטים. אמרנו שעכשיו מה שנשאר זה רק להגיד לאנשים שמחסן כזה קיים ואנחנו נתפעל אותו".

'המחסן של מאיר' יפתח את שעריו לציבור בשבוע הראשון לחופש הגדול, ביום חמישי ה-5.7, בחגיגת שוק יד 2. השותפים למיזם הם המרכז לצדק חברתי, תנועת דרור ישראל ומתנ"ס שדרות ח"ן שתרם את המקום.

עבדי מסכם: "אנחנו מזמינים אנשים לבוא עם הילדים, לפתוח דוכנים של ספרים, צעצועים וכו'. אנחנו מזמינים בעלי עסקים או בעלי יוזמות ורעיונות חדשים וישנים להציג את עצמם ולהכיר, ובאותה הזדמנות אנו מזמינים את מי שיש לו ציוד להשאלה שיביא אותו אלינו. אנו מקווים שבשוק הפתיחה נאסוף הרבה ציוד".

עבדי, שנמנע עד עתה ממעורבות בפוליטיקה על אף שהיה מחוזר על ידי גורמים שונים, הודיע באחרונה על הצטרפותו לרשימה העצמאית של סגן ראש עיריית רחובות, מתן דיל.

יניב, מה קרה שהחלטת להגיש מועמדות למועצת העיר?

"אני רוצה שלילדים שלי יהיה טוב וכדי שלילדים שלי יהיה טוב אז צריך שלחברים שלהם יהיה טוב. בשביל שלחברים יהיה טוב, צריך שלהורים של החברים יהיה טוב וההורים הם גם החברים שלי. אני רוצה לייצר את הקהילתיות ואת השותפות קודם כל בין האנשים, ואז לספק להם את הקשר למקבלי ההחלטות. זה קשר שכיום אני מרגיש שהוא חסר".

יניב עבדי

יניב עבדי

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר