תכנית אמירים לקהילה
תכנית אמירים לקהילה

תלמידי בגין ברחובות איתרו מפגעים בטיחותיים וסביבתיים בקרבת בית הספר

במהלך השנים האחרונות מקיים בית הספר בגין בכפר גבירול שיתוף פעולה הדוק עם היחידה לעבודה קהילתית באגף לשירותים חברתיים. מתוך שיתוף הפעולה נולד פרויקט "אמירים לקהילה" בהובלת יועצת בית הספר עינב חרזי, שהביא לתיקון ליקויים בסביבת בית הספר

פורסם בתאריך: 13.6.18 07:43

-->

בבית ספר בגין שבשכונת כפר גבירול ברחובות מציגים את הפרויקט "אמירים לקהילה": מטרת הפרויקט היא לייצר מודעות סביבתית-קהילתית בקרב הילדים כבר מגיל צעיר, על מנת שיגדלו להיות אזרחים אכפתיים ומעורבים בקהילתם ויכירו ביכולתם להשפיע על סביבתם.

בתכנית משתתפים 15 תלמידים ותלמידות בכיתות ד'-ה' אשר למדו על השכונה בה הם גרים, ההיסטוריה שלה והמסגרות הפועלות בה. בהמשך התמקדו התלמידים באיתור מפגעים בטיחותיים וסביבתיים בקרבת בית הספר והעבירו את רשימת המפגעים אל מנהל המוקד העירוני אלי ג'אן, בביקור אשר ערכו במקום. בעקבות פנייתם הגיעה השבוע אל בית הספר סיירת התיקונים בניהולו של יוחאי עוגן, לתיקון חלק מהמפגעים שהעלו התלמידים – גיזום עצים, תיקון בור במדרכה והוספת פח אשפה בשביל הרגלי לבית הספר. התלמידים יכלו להתרשם מעבודת הניידת ואף התנסו בפתיחת דיווח באפליקציה של העירייה. בביקור נכחה גם שרה והב, מנהלת המחלקה לחינוך יסודי ותושבת השכונה, ששמעה מהתלמידים על התהליך וחיזקה את מעורבותם החברתית בשכונה.

אורנה שמר, מנהלת בית ספר בגין: "החיבור של תלמידי "אמירים" לקהילה הינו נדבך נוסף לעידוד והגברת המודעות ליכולת שלהם להוביל ולהשפיע למען הסביבה. תודה לעינב, יועצת בית הספר, ולנטע לנדאו עובדת סוציאלית בקהילה באגף לשירותים חברתיים, על הובלת הפרויקט".

נטע לנדאו: "הפרויקט ושיתוף הפעולה המוצלח עם בית ספר בגין, הוא חלק מעבודה קהילתית שנעשית בשכונה, במסגרתה תושבים פעילים למען קידום איכות החיים בשכונה. המפגש הבלתי אמצעי של התלמידים עם נציגי העירייה מבקש לייצר הבנה אצל הילדים כי יש להם כתובת לפנות אליה במידה ונתקלים במפגע וכן ללמוד על עבודת האגפים השונים. בנוסף, המפגש מייצר הזדמנות לעובדים לראות פיזית, כמה יכולה להיות משמעותית עבודתם, בכך שהם מאפשרים סביבה בטוחה, נקייה ונעימה עבור הילדים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר