מועצה מקומית מזכרת בתיה (צילום: אלעד חיימוביץ')
מועצה מקומית מזכרת בתיה (צילום: אלעד חיימוביץ')

ועדת הבחירות האזורית דנה בעתירה שהגיש חבר מועצת מזכרת בתיה גבי גאון נגד ראש המועצה מאיר דהן

גבי גאון טען כי דהן עשה שימוש לא חוקי בדף הפייסבוק שלו והשתמש באופן פסול בנכסי המועצה. לאור העובדה שדהן הסיר את התקנון שעמד במרכז המחלוקת, קבע השופט כי העתירה התייתרה ולכן נדחתה, אך הוסיף כי לא ניתן לומר שהגשת העתירה לא הייתה מוצדקת

פורסם בתאריך: 29.5.18 10:38

-->

השימוש בדף הפייסבוק של ראש מועצת מזכרת בתיה הגיע עד לוועדת הבחירות האזורית מרכז-דרום.

חבר מועצת מזכרת בתיה, גבי גאון, עתר באמצעות עו״ד שלום קמיל וטען כי דהן עשה שימוש לא חוקי, לכאורה, בדף הפייסבוק שלו והשתמש באופן פסול, לכאורה, בנכסי המועצה כמו תקנון הדף, אשר נקנו מכספי הארנונה של הציבור לצרכיו הפוליטיים האישיים, לכאורה. בכך, טען גאון, נפגע עקרון השוויונות וההוגנות בין המתמודדים כמתחייב בחוק.

במענה לטענות טען דהן כי מדובר בדף פרטי המופעל על ידו וכי המועצה לא השקיעה מעולם ואינה משקיעה משאבים בדף זה, לא באופן ישיר ולא באופן עקיף. משכך, הדף אינו כבול בהוראות סעיף 2 א' לחוק דרכי תעמולה. בעניין העתקת התקנון לדף הפייסבוק של ראש המועצה, השיב דהן כי העתקת התקנון נעשתה בשוגג וכי הפרה זו תוקנה ממילא.

לאור העובדה שדהן הסיר את התקנון, קבע יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אברהם טל, כי העתירה התייתרה ולכן נדחתה.

בהחלטו ציין השופט: "העותר (גאון) לא עמד בנטל המוטל עליו ולא הפריך את חזקת התקינות העומדת למועצה המקומית בעניין דרכי המימון וההקמה של דף הפייסבוק נושא העתירה. משכך, דינה של העתירה להידחות בכל הנוגע לדף הפייסבוק כולו".

על אף הדברים הללו הוסיף השופט כי "נוכח הראיות לכאורה שנמצאו בדף הפייסבוק האמור, ובעיקרן התקנון שפורסם בדף, שמעיד כי הדף מופעל ומנוהל על ידי המועצה המקומית, לא ניתן לומר שהגשת העתירה לא הייתה מוצדקת. משכך, אני מחייב את המשיב (דהן) לשאת בהוצאות העותר (גאון) בסך של 1,500 שקל".

חבר המועצה גבי גאון: "לצערי נאלצתי לפעול שוב כנגד הניסיון הפסול של שימוש בכספי הארנונה שלנו לצרכים פוליטיים פרטיים. אזכיר כי ועדת הבחירות כבר דנה בעבר בהפרות קודמות של מאיר דהן. הפעם הצלחנו לשים יד על זה. אני שואל מה עם כל הפעמים שלא הצלחנו לראות ולעקוב תחת ההסתרה הקשה הקיימת כיום במועצה. חבל שכך בחר לנהוג ראש המועצה בכספי התושבים לטובתו האישית. אני פועל במלוא המרץ לקראת הבחירות באוקטובר 2018 ומתמקד בעתידה של מזכרת בתיה ובאיכות חייהם של תושביה הנהדרים".

מאיר דהן: "השופט נתן גושפנקא לעובדה כי ניהלתי דף פייסבוק רשמי על חשבוני במשך כל הקדנציה, למרות שיכולתי לממן אותו בכספי הציבור. זו הסיבה שעמדתי התקבלה. הוכחתי הפוך מטענת העותר, שאני זהיר בכספי ציבור לאורך כל הקדנציה ולא רק בתקופת בחירות".

גבי גאון

גבי גאון

 

מאיר דהן

מאיר דהן

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. בת חן

    מאיר,

    יש לך בעיה עם הבנת הנקרא.
    אתה עשית / עושה ואתה תעשה שימוש בכספי ציבור לתעמולה אישית.
    והכל תחת אצטלה של " שגגה" – בחייתק – הציבור מטומטם, אבל לא עד כדי כך !

    תיקנת את המעוות ולכן העתידה התייתרה.
    העתירה לא נדחתה !

    עשית מעשה פסול (בשגגה כמובן) ותיקנת את עצמך (בגלל שקיבלת את התביעה) ואף שילמת לגבי גאון 1500 שקל.

    מספיק עם זריית החול בעיניי התשובים.
    אנחנו רואים לך הכל מאיר, רואים הכל !
    סיימת, ועכשיו תפנה את מקומך למי שראוי ממך

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר