שישה ניצולי שואה מרחובות שסיפורם האישי הוצג על הבמה בשנים עברו
שישה ניצולי שואה מרחובות שסיפורם האישי הוצג על הבמה בשנים עברו

״מדינת ישראל חייבת חוב גדול לשורדים מהשואה"

העיר רחובות מתייחדת עם זכרם של ששת המיליונים שנרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם. שישה ניצולים, גברים ונשים, הדליקו אמש את נרות הזיכרון לזכרם של אלה שלא שרדו

פורסם בתאריך: 12.4.18 10:16

-->

בשעה זו (חמישי בשעה 10:00 בבוקר) נערך באנדרטת השואה ברחובות טקס במעמד ניצולי שואה, ראש העיר רחמים מלול ומכובדים נוספים. צבי אבן בר נושא דברים בשם ניצולי השואה, שלמה אינגלמן אומר קדיש והחזן ליאור ניצן נושא את תפילת "אל מלא רחמים". תלמידי קרית החינוך למדעים מציגים מסכת בנושא.

אמש היכל התרבות העירוני התמלא בתושבים ותושבות ניצולי שואה ובני משפחותיהם, ותלמידות ותלמידים רבים שהגיעו על מנת לחלוק כבוד לששת המיליונים שנרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם. הטקס המכובד, שהתקיים במעמד ראש העיר רחמים מלול וחברי מועצת העיר – סגן ראש העיר זוהר בלום, עודד עמרם, גיורא בן ארי, אביב איטח, יערה ספיר, אמיר ירון, אבי קינד, אמיתי כהן, יפים זאיקה וד"ר מרה קנבל, כלל קטעי קריאה מיומנה של הנערה אנה פרנק מפי שחקני תיאטרון רחובות וחניכי בימת הנוער של החברה העירונית. את תפילת "אל מלא רחמים" נשא החזן דב סלע, והוקראה קריאת יזכור.

בשיתוף עם עמותת "עמך", התומכת בניצולי שואה ומסייעת להם, הדליקו שישה ניצולים את נרות הזיכרון לזכר הנספים. הם ישבו על הבמה, זה לצד זה, ושמעו את בני משפחותיהם מספרים את סיפורם וסיפורי הגבורה שלהם, בזמן שהם מנציחים בנר זיכרון את אלה שכבר אינם.

חניכי בימת הנוער מציגים מסכת ליום השואה

חניכי בימת הנוער מציגים מסכת ליום השואה

ראש העיר רחמים מלול נשא דברים ואמר: ״כל אחד מהניצולים כאן סיפר את סיפורו האישי המרגש, אך זה מעיד על הכלל. הם שרדו את השואה כדי שאנחנו נינצל ממנה. הנושא שנקבע על ידי יד ושם השנה ליום השואה הוא ״ניצולי השואה מעצבים זיכרון ובונים מדינה״. במקום לטבוע ביגון ובדיכאון, ניצולי השואה הפכו את הזיכרון מהתופת הנאצית לבניה והתחדשות, ופתחו דף חדש בתולדות האומה. אנו חבים חוב גדול לשורדים מהשואה שהיוו את הבסיס והמסד בתחילת התפתחותה, והצעידו אותה קדימה במגוון תחומים. לקח האדישות בשואה לא נלמד לצערנו. אנו עדים לטבח של קורבנות חפים מפשע בימים אלה ממש – והעולם אדיש״.

בדבריו בטקס המרכזי היום (חמישי), ציטט ראש העיר משירו של המשורר אברהם שלונסקי, "לזכור את הכול ודבר לא לשכוח", פנה לניצולי השואה ואמר להם: "אתם, השורדים שחיים בתוכנו, אינכם זקוקים לנדר הזה. הצלקות עדיין חרוטות בלבכם ובבשרכם. הנדר לזכור ולא לשכוח נועד עבורנו ועבור כל עמי העולם. המילים מגמדות את הטרגדיה, אך תפקידנו הוא להגיד לילדינו את ששמענו וקראנו על מנת שלא יישכח. כולנו מתפעמים מכם. למרות מבחני ההישרדות הקשים ועל אף הזיכרונות, גיליתם את האומץ להגיע לארץ ולהקים את המדינה. תרמתם לשגשוגה בכל תחומי החיים. אתם סמל לנחישות ולתעצומות נפש, ולכוח הרצון של העם היהודי. לימדתם אותנו שלהיות יהודי זה לחיות, להגשים, לממש, להאמין, לחיות כאן בארץ הזו. זהו אחד הלקחים החשובים ביותר שעלינו לזכור וללמד".

ראש העיר סיים את דבריו בקריאה לחבק את ניצולי השואה שחיים בינינו, וללוות אותם ככל שנדרשנ- רגשית, מנטלית וכלכלית. מהטקס מיהר מלול לביתו של ניצול השואה שלמה ברקוביץ בן ה-96. השניים מכירים שנים וראש העיר נפגש עמו וביקר בביתו בעבר. ברקוביץ שהה במחנה ברומניה בזמן מלחמת העולם השנייה.

בהמשך היום תיערך בבית דרור – המרכז למורשת השואה ברחוב החלוץ 5, הקראת שמות נספים בין השעות 11:00 עד 14:00.

רחמים מלול ושלמה ברקוביץ

רחמים מלול ושלמה ברקוביץ

 

ראש העיר רחמים מלול נושא דברים

ראש העיר רחמים מלול נושא דברים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר