רחמים מלול ומתן דיל
רחמים מלול ומתן דיל

רחמים מלול ומתן דיל צפויים להיאבק על ראשות העיר רחובות ראש בראש

חשיפה: אחרי שרחמים מלול הכריז השבוע על התמודדות לראשות העיר רחובות גם בבחירות הקרובות, סגנו עו”ד מתן דיל צפוי להודיע אחרי החג כי יתמודד מולו מטעם רשימת “רחובותי”. כל הפרטים על הנעשה מאחורי הקלעים

פורסם בתאריך: 29.3.18 07:00

-->

זה היה צפוי וביום שני זה גם הפך לרשמי: ראש עיריית רחובות רחמים מלול בישר במהלך טקס הרמת כוסית לעובדי העירייה כי הוא יתמודד לתפקיד ראש העיר גם בבחירות הקרובות שייערכו ב־30 באוקטובר. ההכרזה של מלול הגיעה בעיתוי מעט מפתיע וגם הוא עצמו לא ממש תכנן אותה במתכונת הזו. את המהלך הספונטני יזם חבר המועצה עודד עמרם, שנאם לפני מלול וקרא לו להישאר ולסיים את הפרויקטים הרבים שהחל בהם בקדנציה החולפת – פארק תמר ב', האצטדיון העירוני, אזור התעשייה ועוד. מלול, שעלה לבמה לאחר מכן, פנה בסיום נאומו לעמרם ואמר: "עודד, התשובה היא כן".

עד להכרזה הזו היה נראה כי הפוליטיקאים ברחובות עדיין מנומנמים בכל הקשור לבחירות, כאשר איש לא הכריז על כוונתו להתמודד על ראשות העיר, אך מתחת לפני השטח העניינים מתחממים כבר לא מעט זמן ובשטח מתבצעים מהלכים שצפויים לצבור תאוצה מיד לאחר חג הפסח. כחצי שנה לפני שכ־100 אלף בעלי זכות הבחירה בעיר יגיעו אל הקלפי, עיתון “ערים” חושף את מה שאירע מאחורי הקלעים בחודשים האחרונים בין שני המחנות שצפויים להתמודד על ראשות העיר – ראש העירייה המכהן רחמים מלול, וסגנו עו”ד מתן דיל, ושופך אור על המתחים, ניסיונות הגישור והערכות לפיהן ראש העיר מלול יתמודד לקדנציה רביעית מטעם הליכוד, בעוד דיל יתמודד בסופו של דבר לתפקיד מטעם רשימתו העצמאית “רחובותי”.

“השוק העירוני — הקש ששבר את גב הגמל”

מי שנכנס בימים אלו לקומה השישית בבניין העירייה, ללשכות ראש העיר וסגניו, יכול להרגיש במתחים שלא היו שם בעבר. בעיקר בין ראש העירייה רחמים מלול לבין מי שנחשב לבן טיפוחיו – סגנו עו”ד מתן דיל. מקורבים לשניים מספרים כי מערכת היחסים הנפלאה בין השניים עלתה על שרטון בשנה החולפת, כאשר השיא הגיע בהתנהלות שקשורה לסוחרי השוק העירוני והעברתם למבנה השוק החדש.

“המחלוקת שפילגה בין מלול לדיל נעוצה בפגישה שקיים מלול מול סוחרי השוק העירוני לפני כשלושה חודשים בלשכתו”, מספר גורם בעירייה. “מתן דיל חשב שהוא קיבל את המפתחות למציאת פתרון בין העירייה לסוחרי השוק, ועד היום הוא טוען שראש העיר הוא זה שביקש ממנו לפעול בנושא. כשהוא שמע שמלול קיים עם הסוחרים פגישה ללא ידיעתו וללא מעורבותו נוצר הפיצוץ ונוצר ביניהם משבר אמון רציני”.

השוק העירוני החדש במהלך הבנייה (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

השוק העירוני החדש במהלך הבנייה (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

 

פגישה אחת מביאה למשבר בין שניים מהאנשים שנחשבו לבעלי ברית כל כך קרובים?

“במשך תקופה כולם ראו שמלול דאג לטפח את דיל, שהיה הכי קרוב אליו. סגני ראש העיר וכל חברי המועצה קינאו בו על כך. זה התחיל בעובדה שהוא קיבל סגנות למרות שהיו סיעות שגרפו יותר קולות ממנו, וזה המשיך בתפקידי מפתח שקיבלו כל מיני אנשים שהיו מזוהים עם מתן. בשנה האחרונה משהו נסדק במערכת היחסים הזו. בין היתר זה כלל את ביטול פסטיבל הבירה שיזם דיל וביטול פרויקטים נוספים שדיל ביקש לבצע. הקטע עם השוק העירוני היה למעשה הקש ששבר את גב הגמל”.

בעקבות המשבר ביחסים בין השניים, נערכו בחודשים האחרונים מאות שיחות וניסיונות גישור על ידי מכריהם המשותפים של מלול ודיל, לרבות עסקנים, עובדי עירייה בכירים ואפילו רבנים מקובלים. כל אלה לא הצליחו לגשר על המשקעים ועל משבר האמון שנוצר ביניהם.

אחד מפרנסי העיר אמר השבוע: “שוחחתי עם מלול במהלך פגישה אישית ולאחר מכן שוחחתי עם מתן. ניסיתי לעשות הכל. מלול טוען שהוא מאוד פגוע ממתן. לדבריו הוא עזר לו בכל כך הרבה מקרים, וכבר מתן רוצה להספיד אותו ולהחליפו. ישנה גם תיאוריה לפיה מתן או מישהו מטעמו הציעו למלול להמשיך לקדנציה נוספת, כשבשנה האחרונה הוא יפנה למתן את הכסא. שוחחתי על כך עם מתן והוא מכחיש שהציע דבר כזה ולא מבין מאיפה זה בא. מלול, אגב, מאוד מעריך את מתן ואומר שהוא חרוץ, אבל טוען שהוא עוד צעיר מדי בכדי לכהן כראש העיר. לדבריו עוד אין לו מספיק ניסיון ורצוי שהוא ימתין לזמנו בסבלנות. שאלתי את מתן מה הוא אומר על כך והוא הגיב שהוא בטוח בעצמו ושאין לו מה לחזור בו. הוא עשה את הבדיקות שלו, כולל סקר שהוא שומר צמוד לחזה, והוא מאמין שהוא ייבחר לראשות העיר. הוא כמובן יודע שלמלול יש הרבה יותר קבלות ממנו, והוא גם לא שוכח שבבחירות 2013 מלול קיבל 84.5 אחוזים מקולות הבוחרים, אבל מתן נראה לי נחוש מאוד בהחלטתו”.

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

כאמור, בין המקורבים שניסו לגשר בין מלול לדיל עלו גם שמותיהם של רבנים מוכרים. האחד הוא המקובל רבי פנחס אבוחצירא, שמשמש כרבם של מלול ושל דיל. מלול מתייעץ מפעם לפעם עם אבוחצירא במגוון נושאים, ובאחרונה נפגש ראש העיר גם עם הרב אברהם רובין, שהינו בעלים של כשרות מוכרת בעדה החרדית ברמה הארצית. גם הרב רובין ניסה לגשר בין הצדדים, אך כמו רבי פנחס אבוחצירא, גם ניסיונותיו לא צלחו.

בקרבתו של דיל אמרו השבוע: “מתן לא שוחח עם הרב רובין על הנושא. לעומת זאת, המקובל רבי פנחס כבר מעורב. רבי פנחס היה הסנדק של בנו של מתן בברית שנערכה לו לפני שנה וארבעה חודשים. מתן לא התלמיד שלו, אך הוא מעריך אותו ומקורב לו מאוד. נוצר פה בהרבה מאוד מקרים מתח מיותר. למשל: חתנו של מלול, שידוע כחבר טוב של מתן, שאף הרבה להסתובב עמו באירועים פומביים והיה אחד מאנשי אמונו, פתאום לא מגיע יותר. הוא אמר לנו לפני שבועיים שהוא יוצא מהמשחק, כי המשפחה היא מעל לכל. עצוב שהמצב הגיע עד לכדי ניתוק קשרים, כי בסופו של דבר אלו בחירות שלאחריהן כולם ממשיכים לחיות באותה עיר ובשכנות אחד עם השני”.

מקרה נוסף שבו מכרים משותפים של מלול ודיל נקלעו לעין הסערה התרחש לפני כחודש, אז נפגש דיל בביתו של אחד מחבריו עם חברים נוספים. בני משפחת מלול לא אהבו את הרעיון, מאחר ואותו מארח נחשב גם למקורבו של מלול ואף נבחר על ידו לכהן באחד הדירקטוריונים בעיר. לעיתון “ערים” נודע כי בתו של מלול שוחחה עם אותו מארח ו”נזפה” בו על כך שלדבריה הוא ארגן “חוג בית” למתן. הדבר גרם למבוכה רבה ועד מהרה התנצל המארח והסביר כי היה זה מפגש חברים בלבד, ולא חוג בית או משהו שקשור לבחירות.

מתן דיל

מתן דיל

 

מקרה אחר שבו מוצאים עצמם מקורבים לשניים במרכזו של הסכסוך, מעסיק בימים אלה את הקהילה החרדית בעיר. זאת בשל מתיחות בין שני חרדים המנהלים רשת חינוך חרדית ברחובות לבין מלול, על רקע תמיכתם בדיל. השניים, שנחשבים למקורבים הן למלול והן לדיל, בחרו בצד של דיל, לכאורה, ובשל כך מזה כשבועיים מלול אינו מוכן להיפגש או לשוחח עמם.

מקורב לראש העיר רחמים מלול מסביר: “מלול סייע לשני האנשים המדוברים רבות לגבי רשת החינוך שהם מנהלים בעיר, אשר גדלה בצורה משמעותית. הוא לא ציפה שהם יתמכו במתן דיל אחרי כל מה שהוא עשה למענם. הם היו כמו בני בית אצלו ונהגו לשבת בביתו, לאכול, לשתות, להגיע לאירועים משפחתיים. זה לא נתפס לרחמים שהם הפנו לו עורף. לפני כשבוע מלול הגיע להכנסת ספר תורה במזרח העיר ואחד מהם נכח במקום. אפילו שלום לא נאמר ביניהם כשמלול עבר מולו. המפגש הזה הפך לשיחת הים בקרב הציבור החרדי”.

הפריימריז לליכוד יורד מסדר היום

בימים האחרונים חבר סניף הליכוד ברחובות, חיים אברהם, החתים את ראשי הסיעות הגדולות למועצת העיר על הבעת תמיכה ברחמים מלול. זאת כדי למנוע פריימריז בסניף הליכוד (שבראשו היום עומד מלול) וכדי לטרפד מהלך שבו מתן ייבחר מטעם הליכוד כמועמד לראשות העיר – מקום שכרגע מובטח למלול.

מקורב לדיל אמר על כך השבוע: “המכתב של רמי מדהלה, שבו הוא תומך בפריימריז, נמצא אצל מתן, אך מסתמן שמתן ירוץ ברשימה עצמאית ולא ברשימת הליכוד. זה מדהים שכל הסיעות “מכרו” את התושבים לפני הבחירות, בלי שום התחייבות של מלול למשהו שקשור ברמה העירונית. זה הזוי”.

מתן מעריך שיש לו סיכויים ללא הגב של הליכוד?

“אחרי פסח הסקר הפנימי שמתן עשה יפורסם והציבור יבין שמתן הולך לנצח”.

בקרבתו של מלול רואים במהלכים הללו מעין בגידה. הם טוענים שמתן טופח על ידי ראש העיר לאורך כל הקדנציה האחרונה, כשזה התחיל בעובדה שהוא קיבל סגנות למרות שהיו סיעות שגרפו מספר קולות גבוה יותר.

“הראשון שעשה למען האחר זה מתן למלול. בבחירות 2009, בזמן שמלול רץ לראשות העיר מול עוזי סלנט ועמי פינשטיין, מתן היה בירח דבש. שלושת המתמודדים חיזרו אחריו וכשהוא חזר ארצה הוא הודיע לעמי פינשטיין ולעוזי סלנט שהוא מצטער, אבל הוא עם מלול. לאחר מכן הוא הלך למלול ואמר לו שהוא תומך בו ללא תנאי וללא שום בקשה או התחייבות מצדו, אלא רק בגלל שהוא מאמין בו, וכך היה. בהמשך מתן הגיע להישג אדיר ברשימה עצמאית חדשה, גרף שלושה מנדטים, ומלול בחר לתת לו את הסגנות בשל היותו איש אמון של מלול. מתן קיבל את זה בזכות ולא בחסד”.

רחמים מלול ומתן דיל

רחמים מלול ומתן דיל

 

המהלכים הנוכחיים יכולים לגרום לכך שמתן יאבד את תפקיד הסגנות. הוא לא חושש מכך?

“להפך, זה ישרת אותו”.

זה אומר שיישלפו הציפורניים במאבק לקראת הבחירות?

“לאו דווקא, אבל מתן מתמודד כדי לנצח”.

מתן לא מעדיף ליישר את ההדורים ולקבל בעתיד את ברכת הדרך ממלול?

“מתן בחר בעשייה הציבורית כי הוא אוהב את זה. אלה הם חייו. בתקופה שקדמה להחלטה שלו הוא הבין שבדרך הנוכחית הוא לא יוכל להמשיך. נושא השוק העירוני הוא הקש ששבר את גב הגמל, אבל קדמו לזה פסטיבל הבירה שבוטל ופרויקטים נוספים שמלול עצר למתן בדרך. לאור הדברים מתן הבין שאין לו ברירה אחרת”.

אין סיכוי שברגע האחרון תהיה סולחה?

“מיד לאחר פסח תהיה נקודת אל חזור. מתן כבר הכין את הקמפיין והכל כבר מוכן: תכנית 100 הימים הראשונים, הקמפיין, הסלוגן, איש יחסי ציבור, הכל”.

למה לחכות עד אחרי פסח?

“מתן נוסע לבלות עם משפחתו ולתת להם את זמן האיכות ביחד איתו, כי מיד לאחר החג הוא ייתן את כל זמנו ומרצו לטובת הבחירות. מן הסתם זה יבוא על חשבון המשפחה”.

בינתיים, בסביבתו של מלול טוענים כי דיל צפוי להיות מופתע ולהתרסק בבחירות. בקרבת דיל, לעומת זאת, טוענים: “הם מפחדים”.

כאמור, אחרי פסח יחלו הקמפיינים לצבור תאוצה ואז גם אמורה לצאת באופן רשמי ההכרזה הרשמית של דיל. בשלב זה מסתמן כי לצד רחמים מלול יתייצבו עודד עמרם, זוהר בלום, יניב מרקוביץ’ ואמיתי כהן. לצד מתן דיל יתייצבו אבאי זאודה וסיעתו, רונן אהרוני וקארין ברגינסקי.

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין בכלל מה להשוות,מלול זה ראש עיר מושלם ,עשה מהפכה ברחובות,עומד בהבטחות שלו,לדעתי מתן יצטער שהחליט להתמודד

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא אכפת לי כל כך מי ינצח רק שבב קשה יפסיקו לדחוף כיכרות בכל פינה בעיר!!! במיוחד שיפסיקו את בניית הכיכר בירידה של טשרניחובסקי לקניון, זה יגרום לפקס רציני באיסור!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר