אלי בן זיקרי בפעילות במספרה (צילום: המרכז הרפואי קפלן)
אלי בן זיקרי בפעילות במספרה (צילום: המרכז הרפואי קפלן)

מסייעים לדימוי העצמי של חולות הסרטן

בקפלן: בית מלאכה ראשון בישראל לייצור פאות עבור ילדות ונשים חולות סרטן

פורסם בתאריך: 21.5.17 08:26

-->

לראשונה בישראל נפתח לאחרונה בית מלאכה להכנת פאות עבור ילדות ונשים חולות סרטן שיספק מדי שנה כאלף פאות למטופלות תוך ימים ספורים וללא תשלום, וזאת במטרה להקל ולשפר על אורח החיים של חולות הסרטן. מדובר בשירות ייחודי למרכז הרפואי 'קפלן' שברחובות אשר יפעיל את המרכז בשיתוף פעולה עם עמותת פ.ל.א (פאה לכל אישה). השבוע קיבל מייסד העמותה ובית המלאכה, אלי בן זיקרי, פרס מתנדב מצטיין במרכז הרפואי קפלן.

תפירת הפאות בבית המלאכה (צילום: המרכז הרפואי קפלן)

תפירת הפאות בבית המלאכה (צילום: המרכז הרפואי קפלן)

במרכז הרפואי קפלן טופלו בשנה האחרונה מאות חולות סרטן שמקבלות ללא תשלום פאה המותאמת להן באופן אישי כחלק מסל השירותים המורחב המספק בית החולים. בית המלאכה החדש יצטרף למספרה הקיימת מזה מספר שנים בבית החולים ויאפשר למטופלות להסתפר ולקבל תוך זמן קצר פאה במקום אחד. את הקמת המרכז יזמה הנהלת בית החולים בשיתוף פעולה עם אלי בן זיקרי יו"ר עמותת פ.ל.א, זאת לאחר פרויקט פיילוט מוצלח שנמשך כחצי שנה והסתיים לאחרונה. הפרויקט כלל הכשרה לימודית ומעשית לבניית פאה בפיקוח משרד הכלכלה.
עמותת פ.ל.א נוסדה בשנת 2009 על ידי אלי בן זיקרי, חולה סרטן שהחלים והחליט להקדיש את חייו עבור שיפור אורח החיים של חולי הסרטן ויחד עם זאת לספק מענה בכל הקשור לפאות עבור ילדות ונשים חולות סרטן. העמותה מעניקה פאה חינם לחולות הסרטן וכן ליווי אישי וצמוד. פ.ל.א מפעילה רשת מספרות בבתי החולים של הכללית ברחבי הארץ. העמותה טיפלה במעל 25 אלף מטופלים ומונה כ-150 מתנדבים רובם חלו או מחלימים מהמחלה כולם מתנדבים ללא שכר.
ד"ר נועה בן ברוך, מנהלת המכון האונקולוגי בבית החולים 'קפלן', אמרה כי אחת מנקודות השבר של נשים המגיעות אליה לטיפול הוא עניין נשירת השיער. "מהגידול הסרטני לרוב נרפאים, אבל הנשירה היא שבר שאי אפשר להסתיר, כי היא פוגעת בנשיות. לכן, הפרויקט של עמותת פ.ל.א הוא חשוב וחיוני. הצוות הרפואי נמצא בקשר ישיר וחם עם אלי בן זיקרי ומתנדבי המספרה שהוקמה בסמוך למכון האונקולוגי".
לתרומות שיער ולקבלת פאה ניתן ליצור קשר עם אלי בן זיקרי בטל': 0544575901.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר