צוות יחידת הצינתורים בקפלן (צילום: בית חולים קפלן)
צוות יחידת הצינתורים בקפלן (צילום: בית חולים קפלן)

קפלן: קפיצת מדרגה בתוצאות מדדי האיכות הלאומיים

מקום שני בין בתי החולים בארץ במתן אנטיביוטיקה מניעתית במהלך ניתוח קיסרי המפחיתה משמעותית תמותה ותחלואה של היולדת, וצנתור לבבי מציל חיים תוך 90 דקות בחולים עם אוטם שריר הלב

פורסם בתאריך: 21.6.17 22:22

-->

היום (רביעי) פורסם דו"ח התכנית הלאומית למדדי איכות בבתי החולים בישראל, ובו תוצאות מרשימות למרכז רפואי קפלן: בית החולים הנו אחד מבתי החולים הבודדים בישראל שעמד ביעדים בכל מדדי האיכות הלאומיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. יתרה מכך, המרכז הרפואי קפלן ממוקם במקום השני בין בתי החולים בארץ במתן אנטיביוטיקה מניעתית במהלך ניתוח קיסרי המפחיתה משמעותית תמותה ותחלואה של היולדת, ובצנתור לבבי מציל חיים תוך 90 דקות בחולים עם אוטם שריר הלב. מדובר בשיפור דרמטי לעומת תוצאות המדדים בשנת 2015.

בין המדדים שנבדקו, עומד המרכז הרפואי ב-99 אחוז ביצוע בהמלצה למתן אספירין בשחרור לאחר אוטם חד בשריר הלב, שיעור עמידה של 99 אחוז במתן אנטיביוטיקה מניעתית במהלך ניתוח קיסרי המפחיתה משמעותית תמותה ותחלואה של היולדת, עמידה במדד ביצוע הערכת סיכון לפקקת ורידית בקרב מאושפזים בשיעור של 95 אחוז, עמידה ביעד צנתור לבבי תוך 90 דקות בחולים עם אוטם שריר הלב בשיעור של 94 אחוז, ושיעור עמידה של 91 אחוז בניתוחי שברים בצוואר הירך תוך 48 שעות.

מכון הלב בבית החולים קפלן נמצא במקום השני בין בתי החולים בישראל (עם שני בתי חולים נוספים) בהפרש מזערי מהמקום הראשון. פרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי, מסביר כי אוטם שריר הלב נגרם על ידי עורק שנחסם במלואו ומערב את כל עובי הדופן. "חשוב להבין כי אוטם לבבי נחשב מצב חירום קרדיאלי המצריך זיהוי וטיפול מוצלח ומוקדם ככל האפשר. טיפול מהיר מפחית תחלואה והתדרדרות מצם החולה עד מוות בטווח הקצר והארוך כאחד. מכאן, החשיבות הגדולה בהמלצה של איגוד הקרדיולוגים האמריקאי לביצוע צנתור תוך 90 דקות".

צוות יחידת הצינתורים בקפלן (צילום: בית חולים קפלן)

צוות יחידת הצינתורים בקפלן (צילום: בית חולים קפלן)

 

חשיבות רבה ניתנה בקפלן למתן אנטיביוטיקה מניעתית ליולדת במהלך ניתוח קיסרי. פרופ' בן אריה, מנהל חטיבת נשים ויולדות, אמר כי מתן אנטיביוטיקה לפני החתך הניתוחי או במהלך הניתוח נועדה להפחתת תחלואה ליולדת בהסתמך על מחקרים בינלאומיים. "מתן אנטיביוטיקה במהלך ניתוח קיסרי מפחיתה במידה משמעותית תמותה ותחלואה עקב זיהומים לאחר הלידה ואשפוזים ממושכים וחוזרים בגלל דלקות", הוא מסביר. "עשינו פעולות הדרכה והטמעה מקיפות בקרב הצוותים הרפואיים על חשיבות האנטיביוטיקה והקפדה על תיעוד מתן התרופה. מדובר במדד חשוב ביותר לאיכות הרפואית".

רגעי לידה בניתוח קיסרי חירום בקפלן (צילום: בית חולים קפלן)

רגעי לידה בניתוח קיסרי חירום בקפלן (צילום: בית חולים קפלן)

 

הצוות הרפואי חדר ניתוח מיילדותי (צילום: בית חולים קפלן)

הצוות הרפואי חדר ניתוח מיילדותי (צילום: בית חולים קפלן)

 

ד"ר קרלוס גרוזמן, מנהל המרכז הרפואי קפלן, אמר כי מדובר בשיפור משמעותי בתוצאות האיכות של בית החולים לעומת שנה שעברה ומאז הכניסה לתפקיד של ההנהלה החדשה בראשותו. "דו"ח מדדי האיכות מוכיח כי מתבצעים תהליכי עבודה משמעותיים בקרב כלל הצוותים הרפואיים בבית החולים המביאים לשיפור מתמיד באיכות הטיפול הרפואי למען המטופלים", הוא מסביר. "רק עמידה עיקשת על תהליכי עבודה מסודרים ומוקפדים יכולה להביא לתוצאות מרשימות אלו ואנו גאים על כך וממשיכים ביתר שאת בשיפור מתמיד".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר