מרגלית ניסים וצוות מחלקת נוירולוגיה בקפלן (צילום: אפרת שררה, בית חולים קפלן)
מרגלית ניסים וצוות מחלקת נוירולוגיה בקפלן (צילום: אפרת שררה, בית חולים קפלן)

נס חנוכה בגן הילדים: הסייעת קיבלה אירוע מוחי וסייעת אחרת שכנעה אותה להגיע לקפלן, שם הרופאים הצילו את חייה

מרגלית ניסים: "עכשיו אני רוצה לחזור לשגרת החיים ולחזור לילדים המתוקים שמחכים לי בגן"

פורסם בתאריך: 11.12.17 13:59

-->

עבור מרגלית ניסים (61), אמא ל-2 ילדים וסבתא ל-5 נכדים מנס ציונה, חנוכה הזה הוא בהחלט חג של נס אישי. מרגלית, המשמשת כסייעת רפואית בגן הילדים 'חסידה' בנס ציונה, איבדה את הכרתה לפני כשבוע במהלך פעילות עם ילדי הגן, לקראת אירוע חנוכה. התסמינים העידו על אירוע מוחי וסייעת אחרת בגן, מזל אברהם, החליטה לקחת אותה ברכבה באופן מיידי למרכז הרפואי קפלן לבדיקות. זאת למרות שמרגלית רצתה להמשיך לעבוד כרגיל. טיפול מציל חיים של צוות הנוירולוגים, בניהולה של פרופ' רונית גלעד, ובעזרת צוות טיפול נמרץ בניהולה של ד"ר ילנה קישינבסקי, הצליח לייצב את מצבה ולהחזירה לתפקוד רגיל.

השבוע מרגלית שחזרה כיצד החלה בהכנות עם הילדים לקראת חג החנוכה ולפתע החלה להרגיש בלבול, גמגום בדיבור ולא ראתה כלום: "עשיתי עם הילדים קמח להפנינג חנוכה ופתאום הרגשתי לא טוב, עם הליכה לא יציבה. סייעת בגן השני, מזל אברהם, ראתה אותי ושאלה אם אני בסדר ואמרה שלדעתה אני חייבת ללכת לבית חולים. היא לא ויתרה לי ולקחה אותי לחדר המיון בקפלן. ייאמר לזכותם שמיד זיהו כי מדובר באירוע מוחי והעניקו לי טיפול רפואי תומך שהציל את חיי".

הגננת והילדים שהתקשרו למרגלית לברר לשלומה, שמעו ממנה כי היא מתכננת לשוב לילדים לאחר תקופת מנוחה. "אני רוצה להודות למזל הסייעת ולגננת הגן, מור, על ההתעקשות להגיע לקפלן, כי זה מה שהציל את חיי, וכמובן לצוות טיפול נמרץ והמחלקה הנוירולוגית. היום אני יכולה כבר להתחיל לחשוב לחזור לפעילות בגן. אני מתגעגעת מאוד לילדים".

 

פרופ' רונית גלעד, מנהל המחלקה הנוירולוגית בקפלן, מסבירה את חשיבות ההגעה המהירה לבית חולים: "שבץ מוחי הוא מצב נוירולוגי חולני הנגרם כתוצאה מהפרעה בזרימת הדם לרקמה המוחית. מדובר במחלה שכיחה יותר ויותר באוכלוסייה עם השנים ויכולה לפגוע באיכות החיים ואף לגרום למוות, גם בגילאים צעירים. המטופלת הגיעה עם חולשה בפלג גוף שמאל, מלווה בבלבול קל שהחל בגן הילדים. בתוך דקות מרגע הגעתה לקפלן היא עברה בדיקות הדמיה ובדיקות דם, בירור קרדיאלי וקיבלה טיפול מציל חיים תוך וורידי (TPA). לאחר מספר שעות היה שיפור במצבה ולשמחתנו היא חזרה לתפקוד רגיל. ככל שמגיעים מוקדם יותר כך סיכויי הצלחת הטיפול הנם גבוהים יותר".

מקסימום הזמן למתן טיפול תוך ורידי להמסת קריש הדם הנו 4.5 שעות מהופעת הסימנים הראשונים של האירוע, ולכן חשוב מאד להגיע מוקדם ככל הניתן לבית החולים הקרוב. ד"ר ילנה קישינבסקי, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ כללי, הוסיפה כי מרגלית אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ לייצוב המערכות ומעקב בשלב החריף, כדי לבדוק מדדים באופן רציף. עוד ציינה כי מצבה התייצב והיא המשיכה טיפול ומעקב.

קיימת חשיבות מכרעת בהגעה מהירה כאשר מתקיימים אחד או יותר מהסימפטומים הבאים: עיוות בפנים, הפרעה בדיבור, הפרעה בראייה, הפרעה בבליעה, שיתוק של יד או רגל, חוסר יכולת ללכת או לעמוד.

דרכים להפחתת סיכוי לשבץ מוחי: איזון לחץ דם קבוע, איזון סכרת קבועה, איזון רמות השומנים בדם, הימנעות מהשמנה, הימנעות מעישון, פעילות גופנית קבועה, הימנעות משתיית אלכוהול מוגברת.

מרגלית מסכמת: "תגיעו מייד לבית חולים קרוב לקבלת טיפול מתאים שמציל חיים. אני התנגדתי להגיע בהתחלה, כי חשבתי שזו עייפות, אבל טוב ששכנעו אותי בגן ללכת לקפלן. עכשיו אני רוצה לחזור לשגרת החיים ולחזור לילדים המתוקים שמחכים לי בגן".

מרגלית ניסים וצוות מחלקת נוירולוגיה בקפלן

מרגלית ניסים וצוות מחלקת נוירולוגיה בקפלן

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר