גשם
צילום אילוסטרציה

החורף הקר גורם לרעב? כך תשמרו על המשקל

לילך רונן פריאל, תזונאית ודיאטנית בקפלן, עם טיפים לשמירת המשקל במזג אוויר קריר וגשום

פורסם בתאריך: 22.11.17 10:34

-->

הגשם והקור כבר כאן ואתם מרגישים רעבים כל הזמן? לילך רונן פריאל, תזונאית ודיאטנית בקפלן, מספקת לכם טיפים לשמירת המשקל במזג האוויר הקריר והגשום.

 

  • הקפידו לשתות 1-2 כוסות מים לפני כל ארוחה. בחורף אנו מתלבשים בבגדים חמים, נמצאים רוב שעות היום בחדרים מחוממים היטב, ולכן גם בתקופה זו אנו זקוקים לכמות מספקת של נוזלים- לפחות 10 כוסות ליום. המים מעניקים תחושת מלאות ועוזרים בעיכול תקין של המזון. ניתן לשתות מים בטמפ' החדר, ע"מ להקל על צריכה מספקת של נוזלים או לשלב שתיית חליטות צמחים  בין הארוחות. שימו לב- המתקה בסוכר /דבש תורמת כ-20 קלוריות לכפית, במצטבר זה יכול להגיע לכמות קלוריות משמעותית.
  • מומלץ לשלב מרקים בארוחות הצהריים והערב- להתחיל את הארוחה במנת מרק ירקות, מרק עוף. מרקי קטניות (אפונה, עדשים כתומות)-משביעים במיוחד ובעלי תכולת חלבון וברזל גבוהים, ולכן יכולים להוות ארוחה קלה בפני עצמה. מומלץ להימנע מהוספת שקדי מרק / קרוטונים, המכילים כמות קלוריות, שומן ומלחים גבוהה. כתחליף דיאטטי ניתן לקלות לחם קל, לחתוך לקוביות ולהוסיף למרק.
  • ניתן לשלב בתפריט היומי דייסת קוואקר (שבולת שועל). הקוואקר עשיר בסיבים תזונתיים-המעניקים תחושת שובע, וטובים לעיכול. 3 כפות קוואקר= פרוסת לחם.
  • צריכת מיצי פירות המהווים מקור מצוין לוויטמין C ומסייעים בפעילות תקינה של מערכת החיסון, אך יש לזכור שהם מכילים כמות ניכרת של קלוריות ופרוקטוז (סוכר פירות)- כוס מיץ תפוזים מכילה 3 תפוזים לפחות, ועקב כך גם 180-200 קלוריות! לכן, מומלץ לאכול את פרי ההדר עצמו, ואז להרוויח גם תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים, תחושת מלאות וגם פחות קלוריות. כמו כן, מומלץ לשלב בתפריט ירקות דלי קלוריות, עשירים בויטמין C, כגון: כרוב, פלפלים צבעוניים, עגבניות.
  • פעילות גופנית- מומלץ לעשות תרגילים שונים בבית, כגון: כפיפות בטן, מתיחות, עליה וירידה במדרגות, במשך 1/2 שעה כל יום או במסגרת חדר כושר. במידה ומזג האוויר מאפשר זאת- צאו להליכה מהירה בחוץ /רכיבה על אופניים. הפעילות הגופנית תורמת לבריאות הלב, העצמות, לחימום ובעיקר לשיפור מצב הרוח, ע"י הפרשת סרוטונין ואנדורפינים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר