אודליה אהרוני נחום
אודליה אהרוני נחום

"הניתוח המורכב פשוט הרים אותי על הרגליים"

לראשונה בקפלן: ניתוח לקיבוע שברים בצלעות באמצעות פלטות החזיר לפצועה מתאונת דרכים קשה את יכולת הנשימה

פורסם בתאריך: 20.11.17 10:23

-->

במרכז הרפואי קפלן בוצע באחרונה ניתוח מורכב, ראשון מסוגו בבית החולים, לקיבוע צלעות שבורות בבית החזה של אודליה אהרוני נחום שנפצעה קשה בתאונת דרכים באזור בית עובד.

אודליה, שהייתה אמורה לחגוג יום לאחר התאונה מכן את יום הולדתה ה-43, סיפרה כי ביום שישי ה-3 בנובמבר היא נסעה מנס ציונה לבית החולים קפלן, כדי לבקר את אביה המאושפז. "הגעתי לרמזור יחד עם הבן שלי שהיה חגור והכלבה מאחור. במהלך פנייתי שמאלה התנגש בנו בחוזקה רבה רכב בצד שלי. הובהלתי לקפלן מונשמת ומורדמת במצב קשה ללא הכרה, עם צלעות שבורות וחור בריאה. ביום ההולדת שלי הייתי מורדמת בטיפול נמרץ. הניתוח המורכב פשוט החזיר את יכולת הנשימה שלי והרים אותי על הרגליים".

הרכב של אודליה לאחר התאונה

הרכב של אודליה לאחר התאונה

 

במהלך הניתוח, שבוצע בשיתוף פעולה בין מומחי קפלן וד"ר אסף אקר, מומחה בכירורגיה אורתופדית בסורוקה,  חוברו שבע פלטות מתכתיות על הצלעות השבורות בצד שמאל, על מנת לקבע אותן ולהשיב את יציבות בית החזה והיכולת לנשום בכוחות עצמה תוך הפחתה משמעותית בכאבים. בסוף השבוע האחרון היא שוחררה לביתה.

ד"ר גיא פינס, מומחה בכיר לכירורגיית בית החזה במרכז הרפואי קפלן, שביצע את הניתוח יחד עם ד"ר אקר וד"ר גיא לין, מנהל המחלקה לכירורגיה דחופה, אמר כי אודליה הגיעה במצב קשה לאחר תאונת דרכים קשה עם פגיעה רב מערכתית כשהיא מונשמת ומורדמת. "הפגיעה הקשה הייתה בבית החזה עם שברים מרובים בצלעות. נוצר מצב בו היה מקטע בבית החזה שהתנתק מסביבתו וגרם לפגיעה קשה בעבודת הנשימה, ומנע נשימה עצמונית של אודליה. המקטע של בית החזה למעשה נשאב פנימה ומנע כניסת אויר יעילה לריאות, בנוסף לכאבים הקשים להם גרמה הפציעה. לאחר ייצוב ראשוני ביחידה לטיפול נמרץ היה קיים קושי ניכר לנתק אותה ממכשיר ההנשמה כדי שתנשום בכוחות עצמה. לכן נתקבלה החלטה מהירה על סמך מצבה הרפואי לקבע את הצלעות בניתוח מורכב וראשוני בקפלן, ובכך להקטין את הכאבים הכרוכים בשברים רבים בצלעות ולהחזירה לפעילות נשימתית תקינה". הניתוח בוצע על ידי צוות רפואי נרחב הכולל כירורגים, אורתופדים, מרדימים ואחיות חדר ניתוח.

פלטות המתכת שחוברו לצלעות

פלטות המתכת שחוברו לצלעות

 

ד"ר פינס מסביר כי ניתוח לקיבוע צלעות הנו ייחודי ולא שגרתי בשל מורכבות מצבה של המטופלת. "אודליה נזקקה לקיבוע השברים בצלעות כי הייתה פגיעה קשה ביעילות הנשימה וקושי רב לגמול אותה ממכונת הנשמה".

במהלך הניתוח שהוגדר בהצלחה בוצע חתך בבית החזה מעל הצלעות השבורות וחוברו שבע פלטות מתכתיות שנועדו לקבע את הצלעות באופן מיידי ולהחזיר את יציבות בית החזה. למחרת הניתוח ניתן היה לגמול את המטופלת ממכונת ההנשמה.  "יתרונות משמעותיים בניתוח מורכב זה הנם בהפחתה מידית ומשמעותית בכאבים והוצאת צינור ההנשמה והיכולת לנשום בכוחות עצמה והחזרה לשגרת חיים. הפלטות נשארות לכל החיים ולא עושות שום נזק", הסביר ד"ר פינס.

בסוף השבוע אודליה שוחררה מבית החולים לביתה להמשך תהליך החלמה וחזרה לחיי השגרה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר