פרופ' קליינמן בודק את עינו של שחר ברזילי (צילום: אפרת שררה, בית חולים קפלן)
פרופ' קליינמן בודק את עינו של שחר ברזילי (צילום: אפרת שררה, בית חולים קפלן)

קפלן: הקרנית של רס"ן דודי זהר ז"ל הצילה ראייתו של שחר (43)

טייס חיל האוויר שנהרג באוגוסט בהתרסקות מסוק השיב את מאור עיניו של שחר ברזילי, תושב גן יבנה, שאומר: "דמותו נשקפת מול עיניי בכל יום מחדש"

פורסם בתאריך: 7.11.17 15:53

-->

רס"ן דודי זהר נהרג ב-7 באוגוסט בהתרסקות מסוק אפאצ'י בבסיס חיל האוויר רמון שבנגב. בשל תקלה נדירה במוט ההיגוי ביצע דודי החזרה של המסוק לנחיתת אונס בבסיס, אשר במהלכה הוא נהרג אך הציל את חייו של טייס המשנה. קרנית עינו הצילה את ראייתו של שחר ברזילי (43, נשוי + 4), תושב גן יבנה שאיבד את אחיו בתאונת דרכים ואת בן דודו בתאונה צבאית. ברזילי עבר לפני שלושה חודשים בהצלחה ניתוח להשתלת קרנית במערך העיניים במרכז הרפואי קפלן, בניהולה של פרופ' חנה לייבה. השבוע הוא הגיע לבדיקה של קליטת הקרנית בעינו אצל פרופ' גיא קליינמן, מומחה להשתלת קרנית בקפלן, והניתוח להשבת הראיה הוגדר בהצלחה.

אשתו של רס"ן דודי זהר, גלית, אמרה כי לדודי היה כרטיס אד"י והמשפחה כיבדה את בקשתו לתרומת איברים כדי להציל חיי אנשים אחרים ולשפר את אורח חייהם. "התרגשתי לשמוע שהקרנית של דודי תסייע לשחר להציל את ראייתו. זוהי צוואתו של דודי ואנחנו קיימנו אותה", היא אמרה.

שחר ברזילי, מנהל בחברת תוכנה, סיפר שהיה פריק מטוסים בתור ילד והיה מנוי על ביטאון חיל האוויר. "ראייתי החלה להתדרדר מגיל 12 בשתי העיניים בשל צלקת על הקרנית וחיי כילד כבד ראיה לא היו פשוטים. בגיל 17 הגעתי כמעט לעיוורון ועברתי ניתוח השתלת קרנית. למרות זאת התגייסתי לצה"ל והייתי חובש בחטיבת חרמון והשתדלתי לנהל אורח חיים רגיל, כולל תואר ראשון במנהל עסקים, ומוניתי למנהל תוכנה. בשנה האחרונה נתגלתה עכירות משמעותית בקרנית שגרמה להתדרדרות בראייה והצריכה השתלת קרנית חוזרת. נבדקתי בבית החולים קפלן על יד טובי המומחים בתחום רפואת העיניים והם המליצו לי על החלפת שתל הקרנית. המדהים הוא שבאותו היום שנבדקתי  הם הודיעו לי: 'הגיעה תרומת קרנית שמתאימה בדיוק בשבילך'. לא תיארתי לעצמי שהיא שייכת לטייס בחיל האוויר, שדיווחו בחדשות יומיים לפני כן על מותו הטראגי. התחלתי לקרוא על האיש האצילי והטייס המצטיין, שגם במותו ציווה להשיב לי את ראייתי. דמותו נשקפת מול עיניי בכל יום מחדש".

 

פרופ' קליינמן בודק את עינו של שחר ברזילי (צילום: אפרת שררה, בית חולים קפלן)

פרופ' קליינמן בודק את עינו של שחר ברזילי (צילום: אפרת שררה, בית חולים קפלן)

פרופ' גיא קליינמן, מומחה לרפואת עיניים והשתלת קרניות במרכז הרפואי קפלן, אמר כי פגיעה בקרנית מתאפיינת בהפיכתה משקופה לעכורה שגורמת לירידה בראיה לפעמים עד עיוורון מוחלט. הפתרון האידיאלי במקרים אלו הנו השתלת קרנית חדשה מתרומת איברים לאחר בדיקה מדוקדקת של התאמתה למטופל. פרופ' קליינמן אמר שהתרגש מאוד לשמוע שהקרנית שייכת לטייס חיל האוויר שנהרג. "קיים מחסור אדיר בקרניות במדינת ישראל להשתלה מתרומת איברים שנועדה להשיב מאור עיניים. אגב, מתרומה אחת של קרניות ניתן להציל ראייה לארבעה מטופלים שלנו בשל טכניקה לפיצול כל קרנית לשני חלקים. לכן כל כך חשוב לחתום על כרטיס אד"י. אנו מודים מכל הלב למשפחתו של רס"ן דודי זוהר ז"ל על הסכמתם לקיים צוואתו זו".

שחר סיפר כי חלפה בו צמרמורת כשנודע לו שהקרנית שבעינו היא של טייס הקרב שהקדיש חייו למען שמירה על המדינה. "סיפרתי במשרד וכל העובדים התרגשו יחד איתי. גם אני חתמתי על כרטיס אד"י לפני 20 שנים, וכמי שקיבל תרומות קרנית אני יודע כמה זה חשוב. חתימה של כל אחד מאתנו תציל חיי אדם".

פרופ' קליינמן ומושתל הקרנית שחר ברזילי (צילום: אפרת שררה, בית חולים קפלן)

פרופ' קליינמן ומושתל הקרנית שחר ברזילי (צילום: אפרת שררה, בית חולים קפלן)

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר