דינה דנין
דינה דנין

מחלימה ראשונה מקורונה קשה בקפלן: דינה דנין, בת 63 מרחובות

דינה דנין מרחובות (63), מורה למתמטיקה בגמלאות, היא חולת קורונה הראשונה בבית החולים קפלן שהייתה במצב קשה. לאחר טיפול של שלושה שבועות קיבלה תוצאה שלילית לקורונה ושוחררה לביתה

פורסם בתאריך: 5.4.20 12:05

-->

דינה דנין (63), תושבת רחובות, אם ל-4 ילדים וסבתא ל-8 נכדים ששימשה כמורה למתמטיקה 37 שנים, הגיעה לחדר המיון במרכז הרפואי קפלן לפני 21 ימים ואושפזה במצב קשה לאחר שחשה ברע ובדיקת קורונה העלתה שהיא חיובית. בדיקה מאוחרת העלתה כי גם בעלה חולה בקורונה והוא נשאר בבידוד בית במצב טוב.

במשך כחודש ימים קיבלה דינה טיפול והשגחה צמודים של צוות חדר המיון בניהולו של ד"ר ארקדי שקליאר, וצוות היחידה לטיפול נמרץ בניהולה של ד"ר ילנה קישינבסקי, שהביאו לשיפור ממשי במצבה. מספר בדיקות אחרונות הראו תוצאה שלילית לקורונה והיא הועברה להמשך טיפול רפואי במחלקה פנימית וכעת שוחררה לביתה.

דינה מספרת כי הרגישה חוסר תיאבון, שיעול וחולשה קשה: "מרגע שהרגשתי לא טוב, קודם כל הרחקתי את הילדים מתוך אחריות לשלומם ולבריאותם. הגעתי לחדר מיון לאחר מספר ימים בבית. הלכתי למרפאה, נשלחתי לבדיקות דם ולאחר הרחבת הבדיקות ראו שיש זיהום בגוף".

מרגע זה נשלחה דינה לחדר המיון בקפלן: "מיד עם הגעתי הצוות הנפלא בחדר המיון קיבל אותי ממוגן לחלוטין וגם מנהל חדר המיון, ד"ר ארקדי שקליאר, עודד אותי מאוד דרך החלון".

דינה דנין

דינה דנין

 

צווות מלר"ד (מחלקה לרפואה קרובה) בקפלן מקפיד הקפדה יתרה על התנועה של כל אחד בחדר המיון, מטופלים, מבקרים ואנשי צוות רפואי, כדי למנוע מצב של הדבקה בקורונה. ד"ר שקליאר, מנהל המלר"ד: "דינה, ככל המטופלים האחרים שמגיעים בימים אלו לחדר המיון, עברה בדיקה ראשונית על ידי אחות מנוסה, הכוללת את סיבת הגעתה, היסטוריה רפואית, בדיקת חום, יציבות ובעיות נשימה, ולאחר מכן היא הוכוונה להמשך טיפול ואשפוז".

ד"ר שקליאר גאה מאוד בצוות המיון שעובד ימים כלילות בתקופה מאומצת זו על מנת לאפשר לכל מי שנכנס בשערי קפלן לקבל את השירות הרפואי הטוב ביותר, בזמן המהיר ביותר, תוך מזעור הסיכוי להידבק בקורונה.

ד"ר קישינבסקי, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ בקפלן, אמרה כי בדיקה העלתה כי אכן דינה חלתה בקורונה: "דינה היא החולה הראשונה שהגיעה אלינו עם קורונה חיובית. היא הייתה בחדר בידוד תת לחץ במשך 14 ימים שבו עברה טיפול אינטנסיבי רפואי וסיעודי מקצועי בחולה מורכב תוך אי ודאות. הטיפול השתנה והותאם למצב הנדרש. התייעצנו כל הזמן ברמה ארצית ובינלאומית אפילו עם מומחים מסין, ארה"ב ואירופה, כדי לאסוף מידע עדכני מניסיון של אחרים".

יעל פולישוק, אחות היחידה, הוסיפה כי הצוותים נדרשו להתמגן על פי הנדרש וטיפלו בה במסירות ובמקצועיות 24/7 במשך כל 14 הימים הללו: "הטיפול היה בתנאים של חדר תת לחץ, התמגנות לפני הכניסה לחדר, תקשורת רציפה מול המשפחה דרך עובדת בסוציאלית ושיחה יומיומית עם המשפחה. מדובר בתקופה מאתגרת עם אחריות הדדית בעוצמות שלא הכרנו קודם, עם מורכבות גדולה ושיתוף פעולה וסבלנות אחד כלפי השני בצוות, וכמובן כלפי המטופלים ובני משפחותיהם".

דינה חזרה לחייך לאחר שלושה שבועות ומודה לצוות הרפואי המסור: "לא ראיתי את הילדים והנכדים שלי כמעט חודש ימים. אני כל כך מתגעגעת אליהם. כרגע אני מתקשרת איתם בטלפון או בווידאו. כך נשמור על הבריאות של כולנו ונעבור את התקופה הזו בשלום".

ד"ר שקליאר וד"ר קישינבסקי מסכמים: ״אנחנו נמצאים בקפלן כל העת, עד שנעבור יחד את התקופה הלא שגרתית הזו. מדובר בתקופת מבחן מאתגרת עבור כולנו, ונעבור אותה בהצלחה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר