פעילות גופנית יוגה (צילום אילוסטרציה)
פעילות גופנית יוגה (צילום אילוסטרציה)

5 טיפים לחיזוק מערכת החיסון בתקופת משבר הקורונה

שלי חרמון, מטפלת ברפואה עתיקה ומנחת הקורס "כשמזרח פוגש מערב" במרחב לגוף ונפש ברחובות, עם טיפים לחיזוק מערכת החיסון והורדת סטרס ולחץ רגשי בתקופת הקורונה

פורסם בתאריך: 1.4.20 09:27

כל אחד ספון בביתו ומוטב שלמעט הדברים החיוניים לא נצא החוצה. זה יכול להיות זמן מבוזבז, זמן בו אנחנו שוקעים לתוך דאגות ומחשבות שליליות, אך זה גם יכול להיות זמן ייחודי עבורנו לטובת התכנסות, זמן התבוננות. אולי אפילו זמן שמעולם לא היה לנו. בתקופה נדירה זו, אנו יכולים גם לאמץ תחביב או לחזור לתחביב שאהבנו והזנחנו בגלל עומסי היום-יום. בינתיים, חשוב שגם נשמור על בריאותנו ועל מערכת החיסון שלנו. הנה 5 טיפים לחיזוק מערכת החיסון ולשמירה על השפיות, הורדת סטרס ולחץ רגשי (שגם הוא פוגע ומחליש את מערכת החיסון):

1. תנועה ופעילות גופנית: תמיד תהיו בתנועה. תנועה או פעילות גופנית שומרת על תנועת הצ'י (האנרגיה) בערוצים, שומרת על חיוניות ומחזקת את מערכת החיסון. ניתן לשלב יוגה או טאי-צ'י למי מאיתנו שמכירים ונמצאים בכושר הנדרש, ולשלב גם תרגול נשימות מרגיעות וממלאות. למי שקצת יותר מוגבלים בתנועה – השתדלו לשמר תנועה מינימלית ואפילו בשאיפה לקצת יותר מזה. כמובן שחשוב גם לא להגזים מצד שני והכל בהתאם ליכולות הגוף שלכם.

2. צרכו צמחים הידועים כמחזקים את מערכת החיסון כמו אסטרגלוס, סמבוק שחור, אכינצאה, שניתנים לרכישה בבתי טבע. כמובן שיש תמיד לבדוק את העלון לצרכן והתוויות המוצר בטרם השימוש.

3. ויטמין C: מחזק מאוד את מערכת החיסון ונוגד חימצון חזק מאוד. ניתן לצרוך מאכלים המכילים כמות גבוה של ויטמין C כמו תותים, קיווי, מנגו, פפאיה, אננס, אבטיח, פירות יער, פלפל ירוק ואדום, עגבניות, ברוקולי, כרובית, כרוב, תפוחי אדמה, קישוא ותרד. בתקופה הזו במיוחד, זכרו לשטוף היטב ועם סבון את הפירות והירקות אותם אתם צורכים.

4. שמנים אתריים: שמנים אתריים לטיפול בהרגעה, הורדת סטרס והורדת לחץ דם יאפשרו לנו לנשום ולחזק את מערכת הנשימה. להלן סינרגיה מנצחת שניתן להשתמש בה בהדפה בחלל הבית באמצעות מבער שמנים או מכשיר אדים. שלבו בין: שמן אתרי לבנדר, שמן אתרי תפוז, שמן אתרי אקליפטוס רדיאטה ושמן אתרי הדס. באותם השמנים ניתן גם להשתמש בעיסוי על גבי הגוף, אבל אם עושים זאת אז כמובן למהול קודם לכן בשמן נשא (כדוגמת שמן שקדים) בהתאם לתוויות המופיעות על גבי השמנים האתריים השונים. ניתן גם להתייעץ עמי לגבי ריכוזי המהילה.

5. כל יום עשו דבר אחד שרציתם ולא העזתם במסגרת מגבלות התקופה. משהו שהבטחתם לעצמכם ולא ביצעתם עבור בן / בת הזוג, עבור עצמכם, או עבור הילדים או הנכדים.

שלי חרמון Dip. Ac – מטפלת ברפואה עתיקה לכל המשפחה, מטפלת ב"מרכז פעימות" ברחובות והמפתחת והבעלים של המותג הארומתרפי "אתריא – בריאה מהטבע". מנחת הקורס "כשמזרח פוגש מערב" במרחב לגוף ונפש של החברה העירונית רחובות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר