נגיף הקורונה (צילום אילוסטרציה: SamaraHeisz5/ Shutterstock.com)
נגיף הקורונה (צילום אילוסטרציה: SamaraHeisz5/ Shutterstock.com)

מדעני מכון ויצמן מפתחים שיטת בדיקה חדשה שעשויה לסייע במאבק העולמי בקורונה

לנוכח המצוקה החריפה בביצוע כמות מספקת של בדיקות קורונה בישראל, החליט מכון ויצמן למדע להירתם למשימה הלאומית ולהפעיל בתחומו מעבדות מתקדמות שיבצעו בדיקות קורונה. במקביל, מפתחים מדעני המכון שיטת בדיקה מתקדמת שתתבצע ביעילות רבה ובסיכון מופחת משמעותית

פורסם בתאריך: 17.3.20 06:30

-->

מכון ויצמן הקים לפני שנים אחדות את המרכז הישראלי הלאומי לרפואה מותאמת אישית על שם ננסי וסטיבן גרנד. במרכז הממוקם בקמפוס המכון, פועלת בין היתר מעבדה מתקדמת ברמה עולמית שבה מותקנים מספר מכשירי PCR מתקדמים המסוגלים לבצע זיהוי מהיר ויעיל של גנים.

במספר פגישות עבודה שמתקיימות בימים אלה בהשתתפות ראשי המועצה לביטחון לאומי, הנהלת משרד הבריאות, מנהלת בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי ואחרים, נבחנת האפשרות להפעיל את מעבדות המכון כדי להגדיל באופן משמעותי את כמות הבדיקות לאבחון קורונה שמתבצעות בישראל.

במקביל, ובתיאום עם בחינת האפשרויות האלה, מפתחים מדעני המכון שיטת בדיקה חדשה שעשויה לסייע במאבק העולמי בקורונה. מדובר בשיטה שתתבסס על תהליך שכולל פחות שלבי עבודה בהשוואה לבדיקות הקיימות, ובה בעת גם מפחית במידה רבה מאוד את הסיכון הביולוגי שאליו נחשפים הצוותים שמבצעים את הבדיקות.

נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' אלון חן: "מכון ויצמן למדע הוא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית ואנו רואים לעצמנו חובה וזכות לסייע ולתרום בהתמודדות של המדינה והעם בישראל עם משבר הקורונה העולמי. בעת הזו אנו רותמים את יכולותינו בתחום המחקר הבסיסי ומפעילים אותן לרווחת האנושות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר