צוות יחידת צנתורים, המרכז הרפואי קפלן (צילום: גלעד שעבני)
צוות יחידת צנתורים, המרכז הרפואי קפלן (צילום: גלעד שעבני)

לראשונה בישראל: מכשיר לניווט מדויק של השתלת תומכן בצנתור לב בקפלן

במרכז הרפואי קפלן נעשה לראשונה בישראל שימוש במכשיר ניווט חדשני בתחום צנתור הלב. פרופ' קובי ג'ורג': "מדובר בפסגת הטכנולוגיה בתחום רפואת הלב בעולם". צפו בווידאו

פורסם בתאריך: 10.12.19 11:40

-->

מכשיר ניווט חדשני בתחום צנתור הלב הגיע לאחרונה לחדר הצנתורים במרכז הרפואי קפלן, לראשונה בישראל. מחקר חדשני במערך הקרדיולוגי בבית החולים, בניהולו של פרופ' קובי ג'ורג', מאפשר שימוש במכשיר שנועד לבצע השתלה מדויקת יותר של תומכן (סטנט) במהלך צנתור לבבי. הצנתורים הראשונים הסתיימו בהצלחה רבה והתומכן נמצא במיקום מדויק ביותר בעורק הלב.

פרופ' ג'ורג' מסביר כי בדרך כלל כשיש חסימה או היצרות בעורקי הלב הרופאים הקרדיולוגים מבצעים צנתור ומשתילים תומכן כדי לשמור על העורק פתוח. "למיקום של התומכן יש חשיבות גדולה כי פעמים רבות גבולות ההיצרות לא ברורים וחשוב להתאים אופטימלית את אורך התומכן ולוודא שהוא ממוקם היטב בעורק".

בעזרת המכשיר החדש המתלבש על התומכן עצמו ניתן לכוון את התומכן בצורה מדויקת יותר וליצר התאמה אופטימלית בין גודל התומכן לבין ההיצרות. צוות הקרדיולוגים מוציא את המכשיר בסיום הפעולה והתומכן נשאר במקום.

"מדובר בפסגת הטכנולוגיה בתחום רפואת הלב בעולם. פעולת הצנתור הופכת להיות ידידותית, נוחה ומדויקת יותר הן עבור המצנתר והן עבור המטופל. אני מאמין שהמכשיר החדשני יהיה נחלת כלל בתי החולים בישראל בעתיד", מסכם פרופ' ג'ורג'.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר