צוות מכון נווה אור עם משפחת צדקה והספרייה החדשה (צילום: גלעד שעבני)
צוות מכון נווה אור עם משפחת צדקה והספרייה החדשה (צילום: גלעד שעבני)

יום האיידס הבינלאומי: ספריית ספרים ומשחקי ילדים נחנכה במרכז 'נווה אור' בקפלן

במרכז הרפואי קפלן נחנכה באחרונה במרכז 'נווה אור', ממרפאות האיידס הגדולות בישראל, ספריית ספרים ומשחקי ילדים למטופלים תרומה לזכרה של בת חן צדקה ז"ל שנהרגה לפי חמש שנים בתאונת דרכים

פורסם בתאריך: 1.12.19 14:21

-->

במרכז הרפואי קפלן נחנכה באחרונה במרכז 'נווה אור', ממרפאות האיידס הגדולות בישראל, ספריית ספרים ומשחקי ילדים למטופלים, מבוגרים וילדים, תרומה לזכרה של בת חן צדקה ז"ל שנהרגה לפי חמש שנים בתאונת דרכים. אבי המשפחה, עזרא צדקה, בנה במו ידיו ספרייה לתפארת והמשפחה דואגת לחדש את מלאי הספרים והמשחקים.

ד"ר דניאל אלבירט, מנהל מרכז 'נווה אור' בקפלן: "הספרים והמשחקים משתלבים במהלך הטיפול במרפאה והופכים את הביקור הקשה והטעון לקל יותר, נעים ומחבק".

38 שנים מאז פרוץ מגפת האיידס בעולם המערבי, חלה התקדמות אדירה בהתמודדות עם מחלה זו וכיום תוחלת החיים של נשאי נגיף ה-HV דומה לזו של כלל האוכלוסייה. "נשאי נגיף האיידס חיים, עובדים, מתחתנים מביאים ילדים בריאים לעולם בדומה לכל האוכלוסייה", מסביר ד"ר אלבירט, מנהל המכון, "אולם לצד ההתקדמות באבחון, טיפול ומעקב בנשאי נגיף האיידס, הרי שמטופלים רבים הנושאים את הנגיף מתמודדים גם היום עם סטיגמה לא מוצדקת שנושאת מחלה זו בקרב חוגים רחבים בחברה. הצוות הרפואי במרכז 'נווה אור' בקפלן, ממרפאות האיידס הגדולות בישראל, עוקב במסירות אחר מעל ל-1,700 נשאי נגיף האיידס במסירות ובתמיכה אין סופיים של הצוותים הרפואיים".

בניית ספריית הספרים והמשחקים משתלבת עם התפיסה של 'נווה אור', הרואה בטיפול הכולל בנשאי נגיף האיידס עקרון יסוד כשבמרכז המטופלים מקבלים טיפול משולב של רופא, אחות, פסיכולוגית, עובדת סוציאלית ועוד. "בנווה אור המטופל עומד במרכז ואנו דבקים ברעיון של מרפאה היא בית", מפרט ד"ר אלבירט. "הספרייה הנהדרת של משפחת צדקה עם ספרים ומשחקים הינה חלק משלים וטבעי במרפאתנו ועל כך נתונה תודתנו מעומק הלב".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר