צוות הסי טי המבצע את בדיקת עורקי הלב בקפלן (צילום: גלעד שעבני)
צוות הסי טי המבצע את בדיקת עורקי הלב בקפלן (צילום: גלעד שעבני)

חדש בקפלן: בדיקת סי טי מהירה ולא פולשנית של עורקי הלב

בדיקה חדשה בקפלן למניעת התפתחות אוטם שריר הלב: 'קאלציום סקורניג'

פורסם בתאריך: 20.10.19 08:44

-->

הגעתם לגיל 45-50 ואתם מעשנים או סובלים מסוכרת, יתר לחץ דם, השמנת יתר או ישנם גורמי סיכון משפחתיים? צוות המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן, בניהולו של פרופ' קובי ג'ורג', החל בחודשים האחרונים לבצע בדיקת סקר סי טי מהירה ולא פולשנית של עורקי הלב שנקראת 'קאלציום סקורניג הבודקת את עומס ההסתיידויות בעורקי הלב כביטוי למחלה תורשתית.

פרופ' ג'ורג' מסביר כי תוצאות הבדיקה המבוצעת בקפלן מאפשרות לרופא להעריך את הסיכוי של המטופל לפתח מחלת לב איסכמית או אוטם שריר הלב אצל מטופלים עם גורמי סיכון. "הבדיקה היא בדיקת סקר ונועדה לאתר מטופלים בסיכון גבוה ללקות באירוע לב ולסייע להם למנוע התפתחות מחלת לב איסכמית או אוטם שריר הלב", הוא מסביר.

הבדיקה עצמה הנה בדיקת סי טי מהירה ללא חומר ניגוד, בקרינה נמוכה מהקרינה בבדיקת סי טי רגילה ואיננה פולשנית. הנבדקים מחוברים לאק"ג ואיכות הבדיקה תלויה בקצב הלב.

פרופ' ג'ורג': "בבדיקה בוחנים את כמות הסידן (קלציום) שהצטברה בדפנות עורקי הלב וניתן לזהות ולהעריך את חומרת המצב כבר בשלביה הראשונים. תוצאות הבדיקה מתקבלות כעבור 10 ימים ויש לגשת איתם לרופא המטפל".

הבדיקה יכולה להציל חיים. מטופל הנמצא בסיכון גבוה לפתח מחלת לב יוכל במידת הצורך לקבל טיפול תרופתי מונע והדרכה לאורח חיים בריא יותר ובכך למנוע אוטם שריר הלב בשלב מאוחר יותר. הבדיקה איננה כלולה בסל הבריאות והנה בהמשך להפניה מקרדיולוג.

לפרטים נוספים וקביעת תור יש לפנות למכון סי טי בקפלן בטלפון 089441705.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר