ד"ר דוד ישראלי ויפה כהן (צילום: גלעד שעבני)
ד"ר דוד ישראלי ויפה כהן (צילום: גלעד שעבני)

צוות המרפאה הפסיכיאטרית בקפלן ביוזמה חדשה: ביקורי בית

צוות המרפאה הפסיכיאטרית בקפלן עורך באחרונה "טיפול על גלגלים עד הבית": "אנו מגיעים ללא המדים שעלולים לאיים, בלי אמבולנס. מגיעים בהסכמה מלאה. רק באים לדבר, ליצור קשר, לשים את הרגל בדלת ולראות כיצד אנחנו יכולים לעזור למטופל"

פורסם בתאריך: 13.10.19 08:44

-->

ד"ר דוד ישראלי, מנהל המרפאה הפסיכיאטרית במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, ויפה כהן, אחות אחראית המרפאה, אחראים ליוזמה חדשה בחודשים האחרונים – "טיפול על גלגלים עד הבית". צוות המרפאה על גלגלים מסייע למטופלים במרפאה הפסיכיאטרית שלא הגיעו למעקב והמשפחה מדווחת על מצב נפשי קשה.

ד"ר ישראלי ויפה כהן מבצעים את ביקורי הבית במטרה ליצור קשר ישיר ובלתי אמצעי עם המטופל הזקוק לסיוע רפואי ולאפשר טיפול גם מחוץ לכותלי בית החולים. "אנחנו מגיעים יחד לבית המטופל או להיכן שהוא מתאכסן" מסבירה יפה, "ללא המדים שעלולים לאיים, בלי אמבולנס. מגיעים בהסכמה מלאה. רק באים לדבר, ליצור קשר, לשים את הרגל בדלת ולראות כיצד אנחנו יכולים לעזור למטופל".

התוכנית התחילה כשבת משפחה של אחד המטופלים ביקשה עזרה ולא ידעה כיצד להחזיר את בן משפחתה לטיפול. ד"ר ישראלי ויפה חשבו כיצד ניתן לעזור והחליטו לנסות להגיע אליהם ולראות אם יסכים ליצור קשר ולפתח מרחב טיפולי, תוך שיתוף גורמי שיקום, מה שהצליח בגדול.

"התוכנית החלה לפני כמה חודשים וכבר עזרנו למספר לא מועט של משפחות ומטופלים", מספר ד"ר ישראלי. "לדוגמא מטופלת ש-11 שנים סירבה לטיפולים במרפאה בבית החולים והיום בזכות הגעתנו אליה הביתה, למקום הטבעי והאישי שלה, היא מגיעה אלינו למרפאה באופן קבוע עם שיפור במצבה".

כאשר המקרה הראשון הצליח הבין הצוות הרפואי במרפאה הפסיכיאטרית שיש משמעות גדולה להגעתם הביתה במקרים של מכשול ההגעה לבית החולים. "בשביל לעשות את זה צריך רצון ואני בהחלט רוצה לעזור", אומרת יפה. "לפעמים המכשול שמונע ממטופל להגיע ולקבל טיפול הוא מכשול שאנחנו יכולים לפתור. אם רק תדבר אתנו נשמע כיצד נוכל לעזור, נשמע ממך המטופל מה אתה צריך ויחד נוכל להתקדם ולבנות את התוכנית שיכולה להציל אותך".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איתן טמיר, ראש מכון טמיר

    יוזמה נהדרת ומבורכת, בייחוד לאור הדוח הקשה של משרד הבריאות שפורסם לאחר 4 שנות ברפורמה לבריאות הנפש.
    יישר כוח!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר