ד"ר רוני לוי (צילום: גלעד שעבני, בית החולים קפלן)
ד"ר רוני לוי (צילום: גלעד שעבני, בית החולים קפלן)

חדש בקפלן: במקום בדיקה ידנית פולשנית בחדר הלידה, אולטראסאונד חיצוני

בחדר הלידה בקפלן מפחיתים כאב: במקום בדיקה ידנית להתקדמות הלידה, בדיקת צוואר הרחם תיעשה באופן שגרתי באולטראסאונד חיצוני. ד"ר רוני לוי, מנהל חדרי הלידה בקפלן: "זוהי בדיקה אובייקטיבית, אמינה ויש פחות סכנה לזיהום"

פורסם בתאריך: 29.7.19 15:20

-->

כל מי שעברה לידה מכירה את הרגע הזה שבו המיילדת או הרופא בודק את פתיחת צוואר הרחם. זוהי בדיקה לא נעימה, לחלק מהנשים אפילו כואבת מאד, במיוחד אם במהלך הבדיקה מגיע ציר. ד"ר רוני לוי, מנהל חדרי הלידה בקפלן, הכניס לאחרונה את השימוש באולטרסאונד באופן שגרתי ורציף אל חדר הלידה, שימוש המאפשר מעקב באולטרסאונד חיצוני אחרי התקדמות תהליך הלידה תוך הפחתה משמעותית בצורך בבדיקה ידנית פולשנית.

ד"ר רוני לוי מסביר כי היתרונות שבבדיקה חיצונית זו רבים: "האולטרסאונד מכוון לצוואר הרחם מבחוץ ולא גורם לכאבים או אי נוחות. כמו כן, זוהי בדיקה אובייקטיבית, אמינה ויש פחות סכנה לזיהום. בדיקת האולטרסאונד מאפשרת לצוות הרפואי גם לעקוב אחר התקדמות העובר בתעלת הלידה בזמן הלחיצות בצירי לחץ".

עוד מוסיף ד"ר לוי: "המיילדת והיולדת יוכלו לראות במוניטור בזמן אמת איך ראש העובר מתקדם בתעלת הלידה, וכך היולדת תוכל לראות שהיא לוחצת בצורה טובה ואפקטיבית. כמו כן, באמצעות האולטרסאונד ניתן לראות האם העובר שוכב בצורה הרגילה המתאימה ללידה, מסתכל למטה, או שצריך לתת לו עוד זמן והזדמנות להסתובב לצורה הנכונה. מידע זה יכול לעזור להימנע מלידות מכשירניות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נהדר. למה עד עכשיו דבר כל כך פשוט לא בוצע

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר