נילי גולדשטיין
נילי גולדשטיין

נילי גולדשטיין, פרמדיקית ממזכרת בתיה המתנדבת באיחוד הצלה, מדברת על הסיפוק האדיר בהצלת חיים

נילי גולדשטיין עוסקת בחייה בשיווק תרופות בתחום הסוכרת ובזמנה הפנוי היא משמשת כפרמדיקית מתנדבת ברשת המתנדבים להצלת חיים של איחוד הצלה. "העבודה היום יומית שלי מאוד מעניינת ומאתגרת, אך חסר לי הסיפוק האדיר שמקבלים אחרי שמטפלים בבן אדם שזקוק לך ולידע מציל החיים שנמצא בידיך"

פורסם בתאריך: 26.6.19 12:16

-->

לכבוד יום הפרמדיק הלאומי שחל אתמול (שלישי), שוחחנו עם נילי גולדשטיין (38) פרמדיקית ממזכרת בתיה המתנדבת באיחוד הצלה כבר למעלה משנה. לדבריה, היא מרגישה סיפוק אדיר מההתנדבות שלה ברשת המתנדבים להצלת חיים: "העבודה היום יומית שלי מאוד מעניינת ומאתגרת אך חסר לי הסיפוק האדיר שמקבלים אחרי שמטפלים בבן אדם שזקוק לך ולידע מציל החיים שנמצא בידיך. שמעתי שמחפשים עוד מתנדבים באיחוד הצלה והחלטתי להצטרף. גיליתי אנשים מדהימים, חמים, שנותנים את נשמתם להצלת חיים".

גולדשטיין, נשואה ואם לשלושה ילדים, עוסקת בחייה בשיווק תרופות בתחום הסוכרת ובזמנה הפנוי כאמור מתנדבת כפרמדיקית ברשת המתנדבים להצלת חיים של איחוד הצלה. "מאז שאני זוכרת את עצמי נמשכתי לעולם הרפואי והמדעי. נוסף על כך אני אוהבת מאוד את האדרנלין ברפואת חירום והאופציה הזו שאוכל להציל חיים ולעסוק במה שאני אוהבת קרצה לי מאוד ובעקבות כך החלטתי ללמוד תואר ראשון ברפואת חירום באוניברסיטת בן גוריון בנגב, אותו עשיתי בשנת 2004. לאחר שמספר שנים לא עסקתי במקצוע הפרמדיק הצטרפתי לרשת המתנדבים של איחוד הצלה במושבה מזכרת בתיה".

גולדשטיין מתנדבת גם בצוות בא״לי בקהילת קשת מזכרת בתיה, שם היא עוזרת לנשים לאחר הלידה ומארגנת להן ארוחות. "זה דבר כל כך חשוב – ארוחה טובה ומפנקת ליולדת ולמשפחתה בשבועות הראשונות שלאחר הלידה".

ההתנדבות באיחוד הצלה מספקת רגעים אנושיים ומרגשים. גולדשטיין מספרת על סגירת מעגל אישית: "לפני כחודשיים בעת שהייתי בדרכי הביתה מהעבודה התקבלה במוקד איחוד הצלה קריאה ברחוב לידי. כשהגעתי למקום מצאתי אדם מבוגר מחוסר הכרה, שסובל ממחלת הסוכרת ובבדיקה מצאתי כי רמת הסוכר שלו בדם מאוד נמוכה. מיד החלתי בפעולות מתקדמות שכללו טיפול תרופתי לווריד באמצעות הציוד הרפואי שניתן לי על ידי איחוד הצלה. בסיוע של כוננים נוספים שהיו שם הצלחנו לייצב אותו ולהחזיר אותו לפני הגעת האמבולנס למקום. זה היה סיפוק אדיר עבורי לראות את זה קורא מול העיניים. סוג של סגירת מעגל בשבילי, כי הרי אני מדברת ונושמת סוכרת כל היום מול הרופאים באופן תאורטי, אז לטפל בזה בחיים האמיתיים זה דבר מרגש".

איחוד הצלה הוקם בשנת 2006 כארגון המושתת על מתנדבים ומטרתו מתן מענה רפואי ראשוני ומקצועי על מנת להציל חיים. כיום (2019) מונה ארגון 'איחוד הצלה' מעל 5,000 מתנדבים – 4,000 אנשי רפואה – חובשים, פרמדיקים ורופאים, 600 מתנדבי פרויקט תן כבוד, 400 מתנדבי יחידת חוס"ן, הפעילים מדן ועד אילת והוא מאושר כגוף מסייע רשמי בשעת חירום על ידי משרד הבריאות.

מתנדבי "איחוד הצלה" מגישים סיוע רפואי לחולים ולפצועים הזקוקים לטיפול וסיוע רפואי מיידי. המתנדבים פזורים בתוך אוכלוסיית ישראל בכל עיר, שכונה ורחוב. הם מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה בישראל: יהודים, ערבים, חילונים, חרדים, גברים ונשים. כאשר חלקם פעילים בארגון במסגרת "השירות האזרחי". המתנדבים ברשת המתנדבים של איחוד הצלה להצלת חיים פעילים 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה, כולל שבתות וחגים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר