פרופסור עודד אהרונסון
פרופסור עודד אהרונסון

פרופ' עודד אהרונסון ממכון ויצמן למדע נערך לביצוע הניסוי המדעי בעת נחיתת החללית "בראשית" על הירח

מדען המשימה של החללית הישראלית "בראשית", פרופ' עודד אהרונסון ממכון ויצמן למדע, סייע בבחירת אתר הנחיתה המדויק על הירח ונערך לקראת ביצוע הניסוי המדעי שיבוצע בו, לזיהוי מקור השדה המגנטי של הירח

פורסם בתאריך: 11.4.19 16:33

-->

מדען המשימה של החללית הישראלית "בראשית", פרופ' עודד אהרונסון ממכון ויצמן למדע, נערך לקראת ביצוע הניסוי המדעי שיבוצע בעת נחיתת החללית הלילה (חמישי).

פרופ' אהרונסון וצוותו סייעו באחרונה בבחירת אתר הנחיתה המדויק של החללית. האתר המיועד נבחר בהתאם למגבלות החללית ולשיקולי בטיחות, באזור שבו קיימים מעט מכתשים וסלעים חשופים ושאין בו מדרונות תלולים שעלולים לסכן את החללית בעת הנחיתה. האתר נמצא במקום שבו קרום הירח הוא בעל שדה מגנטי, דבר שיאפשר למדענים לבצע את המדידה המדעית המיועדת. מטרת המדידה היא זיהוי מקור השדה המגנטי של הירח, מה שעשוי לסייע בהבנת היווצרות קרום הירח והתפתחותו.

פרופ' אהרונסון, שחשף את מלוא השיקולים והפרטים הטכניים על אתר הנחיתה בכנס מדעי שהתקיים ביוסטון, טקסס, אמר שהאתר הנבחר ממוקם בחלק הצפוני-מזרחי של "ים הרוגע" (Mare Serenitatis), כמה מאות קילומטרים מהאתרים שבהם נחתו אפולו 15 (בכיוון מערב), ואפולו 17 (בכיוון דרום-מזרח).

אתר הנחיתה של "בראשית"

אתר הנחיתה של "בראשית"

אתר הנחיתה נבחר בעצה אחת עם פרופ' ג'ים הד מאוניברסיטת בראון, חבר בצוות המדעי של ספייס איי-אל, שכבר סייע בעבר לנאס"א לבחור את אתר הנחיתה של משימת אפולו. "הניסיון באפולו מלמד שהבחירה באתר זה צפויה לשרת גם את שיקולי הבטיחות וגם את השיקולים המדעיים", אומר פרופ' הד.

למעשה, פרופ' אהרונסון הגדיר שלושה אתרי נחיתה אפשריים (אתר ראשי ושני אתרי גיבוי). המישורים בשלושתם מורכבים מחומר געשי דומה לזה שקיים באתרים שבהם בוצעו בעבר נחיתות מוצלחות (באחרונה צ'אנג-אה 3 ו-4).

"עשינו כמיטב יכולתנו לבחור את אתרי הנחיתה הבטוחים והמעניינים ביותר, אבל צריך לזכור שיש לנו רק הזדמנות אחת – ואנחנו תלויים בעבודת ההנדסה הנהדרת של 'בראשית', וכמובן, גם בקצת מזל", הוא מסכם.

ירח מלא

ירח מלא

 

פרופסור עודד אהרונסון

פרופסור עודד אהרונסון


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר