יונן והצוות הרפואי בקפלן
יונן והצוות הרפואי בקפלן

בן 4 הוכש על ידי נחש צפע בבית קרובי משפחתו. בקפלן עצרו את התפשטות הארס

חייו של פעוט כבן 4 ניצלו בקפלן לאחר שהוכש על ידי צפע ארסי. האם: "כשנסענו לקפלן החלו תסמינים של ההרעלה עם רגל נפוחה, חולשה כללית והקאות"

פורסם בתאריך: 31.3.19 10:49

-->

איך יודעים שבא אביב? הנחשים מטיילים סביב סביב. בשבוע שעבר הגיע יונתן בן ה-4 לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן, בניהולו של ד"ר אורי בלה, לאחר שהוכש ברגלו הימנית על ידי נחש מסוג צפע ארצישראלי בחצר בית קרובי משפחתו במושב באזור השפלה. צוות חדר המיון העניק ליונתן טיפול מהיר ואפקטיבי של תרופת אנטי סרום והעביר אותו להמשך טיפול והשגחה ביחידה לטיפול נמרץ כללי. לאחר שהתאושש שוחרר יונתן לביתו.

אמו של יונתן אמרה כי הם הלכו לבית המשפחה ביום שישי שעבר בשעות הצהריים, ויונתן הלך לשחק בחצר הקדמית: "לפתע שמעתי אותו צועק 'נחש עקץ אותי'. הוא הוריד את הגרב ברגל ימין ומיד ראיתי את סימני ההכשה. נסענו לבית חולים קפלן והחלו תסמינים של ההרעלה עם רגל נפוחה, חולשה כללית והקאות. במיון קיבל אותנו צוות מדהים ורגיש שזיהה את ההכשה והחל בתהליך מציל חיים בחדר הלם הכולל אנטי סרום. הם הרגיעו אותנו ונתנו לנו הרגשה שאנחנו בידיים בטוחות הן בחדר המיון והן בטיפול נמרץ".

ד"ר מיכאל צ'יגרינסקי, מומחה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בקפלן, אמר כי יונתן הגיע לחדר המיון בבית החולים מספר דקות לאחר שהוכש על ידי נחש צפע ארסי: "יונתן הגיע בהכרה מלאה עם רגל נפוחה מאוד וסימנים סיסטמיים של הכשה, כגון הקאה, חולשה וכאבי בטן. הוא קיבל בזמן ובמקום טיפול רפואי הכולל זריקת אנטי סרום והועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי להמשך מעקב סימני נשימה ובדיקות קרישת דם. לשמחתנו, התפשטות הארס נעצרה והוא התאושש יחסית מהר בזכות הטיפול המידי במיון. ההשלכות של אי הגעה מהירה לבית החולים עלולות להיות מסכנות חיים, לכן במקרה של חשד להכשה יש להפסיק כל פעילות ולהגיע מיד לחדר המיון הקרוב".

ד"ר צ'יגרינסקי מזהיר כי מדובר בתקופה בעייתית מבחינת הנחשים, כי הם מתחילים להתעורר משנת החורף והם מאוד עצבניים, רעבים ומלאי ארס, ועל כן יש לנקוט משנה זהירות. "אזור השפלה מאופיין בנחשים רבים, בפרט במקומות עם שטחים פתוחים כגון מושבים, קיבוצים ואזורים חקלאיים. יש להקפיד על ערנות רבה, לא לצאת בלילה לסביבה חשוכה עם קוצים, ובפרט במקומות בהם ישנם מקורות מים וקרירות בעונה זו".

להלן סימנים שמרמזים כי מדובר בהכשת נחש: שקיעה במצב ההכרה, תחושת מחנק הולכת וגוברת, תחושת בלבול, סימנים מחמירים באזור ההכשה, כגון: אודם, בצקת, שינוי בגוון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר